بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم؛

قدرتمندسازی فلسطین راهبرد موثر جهان اسلام در مقابله با رژیم صهیونیستی است

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: راهبرد موثر و نهایی جهان اسلام در برابر رژیم جعلی صهیونیستی، حفظ وحدت، مقاومت و قدرتمندسازی فلسطینان است.
کد خبر: ۲۹۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ - 05June 2018

به گزارش دفاع پرس از قم، متن کامل بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس به شرح ذیر است:

قدس، تنها نام یک روز و یک مناسبت نیست چنان که نام یک سرزمین نیست. بلکه یادآور ساحتِ قدس مکان معنوی می‌باشد. قدس را خداوند تقدیس کرده و سمت و جهت پرستش پیامبران، فرشتگان و اولیای الهی است. اگرچه بیت المقدس یکی از شهر‌های تاریخی ومذهبی جهان به شمار می‌رود و این شهر با قدمتی به ۳۵ قرن پیش می‌رسد، اما از دیرباز کانون توجه بزرگترین ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) بوده است.

بیش از ۱۴ سال این شهر قبله نخستینِ پیامبراسلام (ص) و مسلمانان بود. مسلمانان با احترام به این ناحیه نگریسته و آنجا را بعد از مکه و مدینه، سومین شهر مقدس اسلام به حساب می‌آورند. همچنین معراج رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از مسجد الاقصی در شهر قدس آغاز شد که در آیات و روایات متعددی مورد اشاره قرار گرفته است از جمله در آیه نخست سوره مبارکه اسراء: «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ؛ منزه است آن خدایی که بنده خود را شبی، از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که گرداگردش را برکت داده‌ایم سیر داد، تا بعضی از آیات خود را به او بنماییم، هر آینه او شنوا و بیناست».

متاسفانه طی ۸۰ سال گذشته، گروهی از یهودیان که موسوم به صهیونیسم هستند با حمایت انگلیس و سپس آمریکا، غاصبانه خود را قیّم فلسطین دانسته و با اشغال این سرزمین و بیرون کردن مسلمانان از شهر و دیار خود، آن را مکانی برای تعرّض و تهاجم به جهان اسلام قرار داده‌اند. اکنون انتفاضه مردم مظلوم فلسطین به نیابت از همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان به تنهایی در برابر حملات وحشیانه این رژیم صهیونیستی قرار گرفته و نیازمند حمایت همه جانبه جهان اسلام به ویژه ملت انقلابی و شریف ایران اسلامی است. در این راستا توجه به نکات زیر ضروری می‌نماید:

۱. علمای اسلام و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی جهان همواره مراتب انزجار خود را از غصب سرزمین فلسطینان و جنایات صهیونیسم اعلام کرده‌اند. در این میان پیام و ابتکار امام خمینی (قدّس سرّه) در نام گذاری آخرین جمعة ماه مبارک رمضان، به روز جهانی قدس، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان بوده و همواره تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و دفع شرّ صهیونیسمِ بین الملل زنده و پویا خواهد ماند.

۲. شناخت اهداف و سیاست‌های آینده رژیم جعلی اسرائیل در باره فلسطین و دیگر کشور‌های جهان، ضروری می‌نماید چنان که، ولی امر مسلمین تاکید می‌کنند:: «تحقیقا امروز در زندگی مسلمین و در آفاق اسلامی هیچ مسئله‌ای به اهمیت مسئله فلسطین نیست ... فقط غصب خانه مسلمین نیست، بلکه قضیه بالاتر از این است. مسئله این است که دشمنان جهانی اسلام، بخشی از خانه مسلمین را برای حمله به صفوف مسلمین و برای مبارزه با خواسته‌ها و حرکات آنها، سنگر قرار داده‌اند».

۳. دفاع از مظلومان به ویژه مظلومان فلسطین، وظیفه همه آحاد امت اسلامی به ویژه ملت عزیز ایران است. کوتاهی در این زمینه، خطایی راهبردی و به نحوی غفلت از وظیفه اسلامی و حتی نادیده گرفتن منافع ملی خواهد بود، زیرا بر این باوریم اگر امروز مساله فلسطین مطرح است فردا این غده سرطانی تهدید برای همه کشور‌های منطقه حتی ایران اسلامی خواهد بود!

۴. راهپیمایی روز جهانی قدس مانند هر فعالیت دیگری که دشمنان اسلام و مسلمان را عصبانی کند، عمل صالح و دارای ثواب و پاداش اخروی است چنان که خداوند متعال در آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید: وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلاَ یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ؛ هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی دارند، و ضربه¬ای از دشمن نمی‌خورند، مگر این که به خاطر آن، عمل صالحی برای آن‌ها نوشته میشود، زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند!

۵. با صراحت اعلام می‌کنیم، ازاهداف پاسداشت این روز مبارک، یکی نشان دادن دغدغه مندی مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع) بر اساس فرمایش حضرت امیر المومنین (ع) است: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ یعنی باید در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم، دشمن بوده و به یاری مظلومان شتافت» و هدف دیگر، نشان دادن هم گرایی و یکپارچگی جهان اسلام است.

۶. تاکید می‌کنیم که هرگز و در هیچ شرایطی روند سازش اعراب دست نشاندة استکبار با رژیم صهیونیستی به نفع اسلام، دولت‌ها و جوامع اسلامی نبوده و نیست و هر گونه مذاکرات سازشکارانه به سود دشمن تمام خواهد شد. سرانجام مذاکراتِ قبلی کشور‌ها و گروه‌های فلسطینی، گواه این مدعاست.

۷. هر نوع مسئولیت گریزی سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل در برابر جنایات بیرحمانه و کودک کشانه رژیم صهیونیستی غیرموجّه و محکوم است. متاسفانه از نتایج سکوت و حتی معامله گرایی این سازمان‌ها با برخی کشور‌ها از جمله عربستان، باعث افزایش جنایات صهیونیست‌ها و اذناب منطقه‌ای ایشان در کشور‌های سوریه و یمن شده است.

۸. جوامع اسلامی هرگز نباید از عهدشکنی‌های فراوانِ دیروز و امروز و همه روز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به خصوص در حمایت‌های بی دریغش از رژیم صهیونیستی غافل بمانند. انتقال سفارت آمریکا به قدس، افزون بر این که مخالف مذاکرات و معاهدات قبلی است، مقدمه‌ای برای انتقال پایتخت و توهین به مقدسات تمام مسلمانان جهان خواهد بود. به یقین مسلمانان جهان این اقدام را محکوم نموده و آن را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

۹. همکاری و تعامل آشکار برخی کشور‌های اسلامی از جمله عربستان، امارات و بحرین با صهیونیسم بین الملل، افشاگر چهره نفاق این کشور‌ها بوده و به زودی خسارات ملی و بین المللی آن را خواهند چشید.

۱۰. شکست‌های خفت‌بار رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در مصاف با حزب الله لبنان و مردم فلسطین از یک سو و سرکوبی گروه‌های تکفیری از سوی دیگر، حالت هراس و وحشت را برای جبهه صهیونیستی به ارمغان آورده است و انجام اقدامات وحشیانه مانند حمله‌های پی در پی به غزه، نشان از سرخوردگی و ان شالله اضمحلال آنان است. امید آن که هر چه زودتر، به اذن الهی، وعدة الهام بخش مقام معظم رهبری (دام ظلّه العالی) مبنی برنابودی اسرائیل تحقق یابد.

۱۱. چنان که می‌دانیم دومین راهپیمایی بزرگ سراسری ملت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، راهپیمایی هرساله روز جهانی قدس است. این راهپیمایی افزون بر ایجاد اتحاد و انسجام داخلی، بر حفظ منافع ملی و تقویت امنیت ملی ایران اسلامی نیز نقش داشته و هم چنین باعث گسترش و تعمیق گفتمان ظلم ستیزی ایران در جهان می‌شود؛ ان شاالله به زودی این انقلاب به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) متصل شده و شاهد جمع شدن بساط ظالمان و چشیدن عدل مهدوی در سطح جهان باشیم.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن دعوت به شرکت در راهپیمایی روزجهانی قدس تاکید می‌کند که در شرایط حساس کنونی، تنها راهبرد موثر و نهایی جهان اسلام در برابر این رژیم جعلی، افزون بر همگرایی دولت‌های منطقه، حفظ وحدت، مقاومت و قدرتمندسازی فلسطینان و حتی تسلیح کرانه باختری می‌باشد. چنان که مقام معظم رهبری (دامت برکاته) بدان اشاره کرده‌اند: «صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین محکوم به فناست. علیرغم تبلیغات جهانی، انتفاضة فلسطین خاموش شدنی نیست و آیندة آن، همراه با رستگاری و پیروزی است. تنها راه ریشه کردن این غدة سرطانی خطرناک، مقاومت و مبارزه است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها