حجت‌الاسلام‌والمسلمین نمازی در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس:

جهاد امروز سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است/"باکری‌ها و باقری‌های زمان"، در زمان لازم ظهور و بروز خواهند داشت

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر امروز هم خدای‌ناکرده جنگی دربگیرد، همان جوان‌هایی که در خیابان مدل مو و لباس عجیبی دارند در دفاع از اسلام و وطن کم نخواهند گذاشت. باکری‌ها و باقری‌ها در همین زمان هستند؛ ولی ما آن‌ها را نمی‌بینیم.
کد خبر: ۲۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 25September 2014

جهاد امروز سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است/

حجتالاسلام حسن نمازی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس پیرامون هفته دفاع مقدس گفت: ما باید ابتدا سه کلمهٔ «دوران دفاع مقدس» را تشریح کنیم؛ چرا ما از کلمهٔ دفاع استفاده کردیم درحالیکه میتوانستیم از اصطلاحاتی مانند جنگ، قتال و مجاهده استفاده کنیم.
 
وی افزود: در کشورهای مسیحی، یهودی و کفار، از پیش از اسلام تا امروز، در جنگهایی که وجود داشته، یکطرف از خود دفاع کرده است؛ ولی چرا در این جنگها کلمهٔ دفاع پررنگ نشده و مقدس نیز شمرده نمیشود.
 
حجتالاسلام نمازی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی آن این است که دوران هشتساله ایستادگیِ مردانهٔ جوانان ما، در یک مرز حدوداً هزار و ۵۰۰ کیلومتری و در عمق ۲۰۰ کیلومتر انجام شد. ما در این مرز با ۴۰ کشور مبارزه و از میهن اسلامی دفاع کردیم. در دوران صفوی هم ما با عثمانی جنگیدیم و یکی از این جنگها ۲۵ سال طول کشید؛ ولی به آن دوران هم، دفاع مقدس گفته نمیشود.
 
وی تصریح کرد: علت تقدس جنگ تحمیلی، این است که به مرجعیت و روحانیت وصل بود. اگر به ولایت متصل بودیم، چه کشته شویم و چه بکشیم مقدس است؛ مثل دوران چهار پنج ساعته حضرت سیدالشهدا (ع). همهٔ واقعه کربلا چهار پنج ساعت بیشتر نبود، ولی کل تاریخ را فراگرفت به این دلیل که این واقعه به نورانیت امامت و ولایت وصل بود. پس در این گونه وقایع، معنویت حرف اصلی را میزند. اگر معنویت نباشد، دفاع و تقدس معنا پیدا نمیکند.
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در همین دیدار اخیرشان فرمودند «این یک سرچشمه است که باید آن را حفظ کنیم و اگر فهم درست از دوران دفاع مقدس داشته باشیم، ایستادگیمان بالا میرود» نشاندهنده این است که دفاع مقدس تمام نشده است.
 
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای دفاع این است که تمام نمیشود. پیامبر اکرم(ص) وقتی گروهی از جنگ برگشتند خطاب به آنها فرمودند "جهاد اصغر بر شما مبارک و شما را به جهاد اکبر توصیه میکنم"؛ این دفاع همیشه ادامه دارد و هر کس در این مسیر باشد، باب شهادت به روی او بسته نخواهد بود.
 
حجتالاسلام نمازی با بیان اینکه ما امروز در این جنگ فرهنگی در حال جهاد اکبر هستیم، بیان کرد: جهاد امروز، سختتر از ایام دفاع مقدس است و انشاءالله ما از مجاهدان این دفاع باشیم.
 
وی اضافه کرد: من معتقدم اگر امروز هم خدایناکرده جنگی دربگیرد، همان جوانهایی که در خیابان مدل مو و لباس عجیبی دارند این تقدس را پیدا میکنند و در دفاع از اسلام و وطن کم نخواهند گذاشت.
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: تقدس رزمندگان در دوران دفاع مقدس دو دلیل داشت؛ اول نفس مسیحایی امام(ره) و بعد هم ساختهشدن در جبهه. الآن هم این موضوع وجود دارد، ولی ظهور و بروز ندارد. در زمان خود خواهید دید که این جوانها اینکار را خواهند کرد. باکریها و باقریها در همین زمان هستند، ولی ما آنها را نمیبینیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار