یادواره شهدای روستای گنجان برگزار شد

یادواره شهدای روستای گنجان، روستای نمونه دفاع مقدس صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ - 25September 2014

یادواره شهدای روستای گنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، حجت الاسلام «محمد قاسمی زاده» صبح امروز در یادواره 70 شهید روستای گنجان از توابع شهرستان رابر اظهار کرد: برگزارکنندگان یادوارههای شهدا برای ارتقای سطح فرهنگ دینی و انقلابی مردم تلاش میکنند. 
 
وی تصریح کرد: شهدا و ایثارگران به ما آموختند که در راه خدا استقامت کنیم و این توصیه امیرالمومنین(ع) است که انسان را به اوج عزت و بزرگواری مینشاند و آمال انسانها را برآورده می کند. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: شهدا واقفان نظام هستی هستند که برای سه عنصر اساسی از جمله حیات طیبه، استمرار فرهنگ و تمدن و عزت و استقلال نظام وقف شده اند.
 
وی افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا ما بمانیم و یادمان شهدا برای این است که می تواند محلی برای اطمینان دلها باشد و خود را برای ماندن دین و فرهنگ وقف کرده اند.
 
قاسمی زاده تصریح کرد: شهدا واقف اخلاقیات، حیات طیبه و همه خوبی ها هستند و به ما پیام داده اند که از این سفره وقف شده، استفاده کرده و نباید شهدا را فراموش کنید.
 
قاسمی زاده تصریح کرد: ممکن است استقامت بسیاری از انسان ها برای آرزوهای دنیایی اش باشد، اما استقامت در راه خدا و برای خدا موجب رستگاری است.
 
وی بیان کرد: نظام اسلامی و دستاوردهای عرصه های مختلف این نظام ثمره استقامت شهدایی است که امروز برای هم پیمان شدن با آنها آمده ایم و آنها برای ماندن راه خدا رفته اند.
 
وی بیان کرد: خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از طرفی و مسوولان نظام از سوی دیگر باید یادشان باشد که ما متولیان این واقفان و موقوفات هستیم و باید ببینیم شهدا از ما چه می خواهند؟
 
امام جمعه موقت کرمان گفت: اولین خواسته شهدا از ما عمل به اسلام واقعی است و باید به اوصول مسجل و واقعی عمل کنیم.
 
وی با اشاره به خواسته شهدا از ما درباره دشمنان افزود: دشمن هلاکت و نابودی ما را می خواهد و باید تعارفات را کنار بگذاریم که غیر از این چیزی نیست.
 
قاسمی زاده تصریح کرد: دشمن امروز با ماهواره، اینترنت، سایت و ... تنها یک هدف را دنبال می کند و آن اینکه ما را نسبت به ارزش های دین، شهدا و راه خدا سست و بی تفاوت بکند.
 
وی بیان کرد: شهدا با کمترین امکانات اما با روحیه بالا استقامت کرده و به اهداف خود رسیدند و امروز نظام ما مدیون این مجاهدت هاست.
 
امام جمعه موقت کرمان گفت: آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند، باید نهادینه و فرهنگ شود و توسعه یابد.
 
وی افزود: تبعیت از رهبری در هر شرایطی برای هرکس که می خواهد پای اسلام، انقلاب و ارزش ها بماند، تکلیف است.
 
قاسمی زاده بیان کرد: امروز ولایت همان چیزی است که با وجود تهاجمات اطراف کشور، نظام ما با آرامش به کار خود ادامه می دهد و این خواسته شهدا از ماست.
 
در ادامه این مراسم "محمدرضا حسنی سعدی" مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: پیام یادواره شهدا این است که به سبک و روش شهدا زندگی کنیم.
 
وی با بیان چند خاطره از شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: پدر شهیدان حسینی در روستایی از نوق با کسب روزی حلال فرزندان خود را تربیت کرده و سه شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
 
حسنی سعدی بیان کرد: شهدای ما در روزگار خود صحرای کربلای خوزستان را ترک نکرده و وفادار به امام خود بوده و تا آخرین قطره خون خود را فدا کردند.
 
در این مراسم "میرگنجانی" دبیر یادواره شهدای روستای گنجان اظهار کرد: در راستای برگزاری یادواره سرداران و 70 شهید روستای گنجان کمیته های روابط عمومی و تبلیغات، بهداشت و درمان، علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را تشکیل داده ایم.
 
وی افزود: روستای گنجان 70 شهید و 220 جانباز دارد و در راستای برگزاری یادواره، یک هزار و 500 قطعه دستنوشته و وصیت نامه شهدا جمع آوری و در ویژه نامه یادواره چاپ شده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار