فرمانده سپاه ‌کرمان:

موج عظیم مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین در جهان ایجاد شده است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تحرکات ماه‌های اخیر آمریکا و اسرائیل را نشان از استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و گفت: موج عظیم مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین در جهان ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۹۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 07June 2018

موج عظیم مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین در جهان ایجاد شده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در اولین ماه رمضان پس از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند تا مسلمانان، آزادگان و مستضعفان جهان در این روز ندای آزادی قدس را علیه مستکبران سر دهند و با تظاهرات و راهپیمایی و هرگونه اقدام ممکن، به جهاد برخیزند.

هر سال که هنگام بحث روز جهانی قدس می شود باید به این سوالات و پاسخ‌های آن فکر کرد. امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در جملاتی کوتاه به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند. ایشان می‌فرمایند؛ «روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست. روز قدس روز حیات اسلام است . روز قدس روزی است که اسلام را باید احیاء کرد.»

به بهانه روز جهانی قدس گفت‌وگویی داشتیم با سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

دلایل نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی(ره)؟

در بحث انقلاب اسلامی که از 15 خرداد سال 42 آغاز شد امام راحل سه هدفگذاری اصلی را در دستور کار و در مبارزات خود قرار دادند که این سه هدف مبارزه با استبداد دیکتاتوری رژیم منحوس شاهنشاهی، مقابله با استکبار غرب و شرق که به عبارتی آمریکا و شوروی سابق در آن زمان در راس آن قرار می‌گرفت و در نهایت مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بود.

در طول 15 سال مبارزات امام خمینی(ره) در قبل از انقلاب این سه مسئله محورهای اصلی و استراتژی امام با استکبار بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت تحقق عینی و عملی شعار مبارزه با اسرائیل غاصب، نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس توسط امام خمینی(ره) انجام شد تا عملا همه ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم در جهت آزادسازی قدس شریف در راهپیمایی حضور پیدا کرده و بتوانند هر چه بیشتر در برابر این جرثومه فساد ایستاده و برخورد قوی و قاطعی داشته باشند.

دلایل تحرکات بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی در چند ماه اخیر را چه می‌دانید؟

 حرکتی که اسرائیلی‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین آغاز و فشارهایی را که به ویژه در سه ماه گذشته به مردم مظلوم فلسطین وارد کردند منجر به شهادت 125 نفر و کشته و زخمی شدن بیش از 2 هزار نفر از این مردم مظلوم در نوار غزه شد که این موضوع نشانگر شکست و استیصال آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های مرتجع وابسته به آنها در منطقه است چرا که زمینه‌ای را فراهم کرده که آنها مجبور شوند به صورت علنی و عملا وارد شده و این حرکت‌ها را انجام دهند.

از طرف دیگر حرکت‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه جبهه مقاومت به‌ویژه در سوریه داشت و بعد از آن حملات مکرر آنها به سوریه و بعضی از مراکز دیگر با این امید انجام شد که هیچ عکس‌العملی انجام نمی‌شود اما پس از آنکه ارتش سوریه آن عکس‌العمل را در زدن منطقه جولان از خود نشان داد و موشک‌های زیادی را روانه مراکز حساس و استراتژیک اسرائیل کرد آنها را در این ورطه قرار داد که به صورت مستقیم وارد شده و ما امروز شاهد حرکت‌های علنی و صریح رژیم صهیونیستی باشیم.

اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال؟

 با توجه به شرایط و وضعیتی که در منطقه داریم، حرکتی را که اسرائیل در نوار غزه آغاز کرده است، حرکتی که در بحث جبهه مقاومت در سوریه و لبنان دارد، مسئله شکست داعش در ماه‌های اخیر نیروهای داعشی که در اصل مهره اصلی آمریکا و غرب در منطقه بودند و همچنین حرکت‌های اخیری که رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و مسئله برجام را در دستور کار خود گذاشته همه اینها به نوعی نشان از اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دارد و ان‌شاالله در روز قدس امسال شاهد حضور گسترده‌تر، وسیع‌تر و عمیق‌تر مردم در ایران و سایر نقاط جهان در روز قدس باشیم.

تشکیل رژیم غاصب اسرائیل از کجا کلید خورد و صهیونیست‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

در اورشلیم کوهی است به نام صهیون. در سال 1897 میلادی یکسری یهودی‌های تندرو و افراطی بحث تشکیل اسرائیل بزرگ را دستور کار قرار دادند و در دو محور در سطح دنیا به ویژه در آمریکا و کشورهای غربی در زمینه تحقق این هدف کار کردند که یکی از این محورها مسائل اقتصادی و محور دیگر کار در حوزه مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای بود.

صهیونیست‌ها در این سال‌ها بیشترین شرکت‌ها، کمپانی‌های بزرگ نفتی و مراکزی که به نوعی تولید اقتصاد را در دست داشتند را در اختیار گرفتند و از طرف دیگر محوریت کار را بر روی هالیوود و کار رسانه‌ای در دنیا قرار دادند و در حال حاضر در بیش از 30 کشور کمپانی‌های بزرگ را در اختیار دارند و در بیش از 60 کشور رسانه‌های فعال خود را دارند.

صهیونیست‌ها در کل به دنبال تشکیل اسرائیل بزرگ هستند که مجموعه کشورهای منطقه مانند اردن، کویت، عراق، سوریه، فلسطین، عربستان، بخشی ایران، افغانستان، قفقاز، بخشی از پاکستان و حتی بخشی از مصر و شمال آفریقا را شامل می‌شود.

 نقش انقلاب اسلامی در عدم تحقق اهداف اسرائیل در منطقه تا چه اندازه است؟

 جریان تندرو و افراطی صهیونیست که به‌نوعی تحقق اسرائیل بزرگ را دنبال می‌کرد تا اینکه در سال 1979 که بحث پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد منجر به شکست عمیق اسرائیلی‌ها در این موضع و حرکت آنها شد.

حضور جریانات جهادی مانند حماس، جهاد اسلامی و... که به نوعی در برابر اسرائیل ایستادند و همچنین حضور حزب‌الله در لبنان همه اینها مانعی بر سر راه اسرائیل برای رسیدن به اهداف خود در منطقه بود و در قریب 40 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره ملت ایران چه در عرصه داخلی، چه در منطقه و چه در عرصه جهانی محور تحول و بیداری برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است.

دلیل انزوای اسرائیل و موضع‌گیری ملت‌ها و دولت‌ها در برابر اسرائیل در شرایط کنون را چه می‌دانید؟

هر قدر که زمان پیش برود واقعیت‌های موجود از یک مسئله مهم و اساسی در دنیا بیشتر کالبد شکافی شده و مردم بیشتر آگاه می‌شوند و از طرف دیگر امروز دسترسی مردم در سطح دنیا به رسانه‌ها در انواع مختلف آن، سایت‌ها، فضای مجازی و ... سبب شده که کوچکترین حرکتی در تمام دنیا رصد شود و مانند سابق نیست که بتوان مسئله‌ای را پنهان کرد و جنایاتی را انجام داد و کسی مطلع نشود.

از طرف دیگر رژیم غاصب صهیونیستی در چندین جنگ از جمله در جنگ 33 روزه، جنگ 51 روزه، جنگ 22 روزه و در جنگ هشت روزه که سه جنگ آن با مردم غزه و یک جنگ هم با حزب‌الله لبنان انجام داد انعکاس وسیع و گسترده‌ای در سطح دنیا داشت و مردم کاملا نسبت به جنایتی که اسرائیل نسبت به مردم فلسطین غزه و لبنان انجام می‌داد، آگاه شدند.

از طرف دیگر شرایطی که امروز در سطح دنیا رقم خورده هر کشوری به دنبال منافع خودش است و در سفری که نخست وزیر اسرائیل به سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس داشت آنها رسما اعلام کردند که برجام را دنبال می‌کنند و در این شرایط انزوای سیاسی اسرائیل را در سطح منطقه و جهان می‌بینیم و ایالات متحده آمریکا تنها کشور حامی اسرائیل است که آن هم به‌واسطه وجود لابی‌های صهیونیستی و عوامل پشت پرده مجموعه گردانندگان دولت آمریکاست که اجازه نمی‌دهند مسئولان آمریکا موضع‌گیری شفاف و دقیقی داشته باشند.

آینده اسرائیل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روندی که ما دنبال می‌کنیم قطعا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که تا 25 سال آینده چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند و ما شاهد اضمحلال و شکست اسرئیل خواهیم بود و مهمترین بحث در شرایط کنونی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است و این حضور یک تکلیف شرعی، الهی، دینی و عقلی است و همه کسانی که در گرو ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام و همچنین دل در گرو آزادسازی ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم به ویژه مردم مظلوم فلسطین دارند روز قدس به صحنه می‌آیند.

این راهپیمایی‌ها زمینه و بستری را فراهم می‌کند که مردم فلسطین امیدوارتر و اسرائیل ناامیدتر خواهد شد و این مسئله نابودی اسرائیل را تسریع و تسهیل می‌کند و اگر تا قبل از این تنها مردم ایران بودند که در راهپیمایی شرکت می‌کردند در سال‌های اخیر شاهدیم که در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی اروپایی، آفریقایی، آسیای شرقی و ... در حمایت از مردم مظلومان فلسطین حضور دارند و موج عظیم مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین در جهان ایجاد شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار