مادر شهید اصفهانی پس از 31 سال در چناران خراسان به دیدار فرزند نایل آمد

گلبهار خراسان رضوی همزمان با شهادت امام جواد(ع)، میعادگاه وصل مادری به فرزند شهیدش بود. شهیدی که 31 سال در گمنامی سپری کرد و امروز طعم گرم آغوش مادر را دوباره حس کرد و قطرات اشک زلالش را بر مزار خود احساس کرد. شهیدی که مسیر زادگاهش اصفهان را تا جبهه‌های جنگ طی کرد و سالها بعد به عنوان شهیدی گمنام در گلبهار دفن شد.
کد خبر: ۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ - 26September 2014

مادر شهید اصفهانی پس از 31 سال در چناران خراسان به دیدار فرزند نایل آمد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مادر شهید حسین زارع عاشق آبادی 31 سال پیش  فرزندش را همراه لشکر 14 امام حسین(ع) راهی جبههها کرد  و او را به سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) سپرد تا رزمندهای در راه آزادی مسیر کربلا شود، اما این انتظار، بیش از 30 سال چشمان کم فروغ مادر به در نگه داشت، چرا که حسین در سوم اسفند سال 1362، مسیری را پیمود تا او را از مسیر زیارت کربلای حسینی به همجواری فرزند غریبش در خراسان میرساند و سرانجام این انتظار به سر آمد. این بار مادر برای زیارت همزمان مولایش امامرضا(ع) و فرزندش حسین زارع عاشقآبادی، عاشقانه مسیر اصفهان تا مشهد و گلبهار را بپیماید.

پیکر مطهر شهید زارع در عملیات تفحص سال 90 کشف و پس از نمونه برداری دی. ان.ای. به عنوان شهیدی گمنام از مناطق عملیاتی غرب کشور منتقل و به شهر جدید گلبهار در نزدیکی مشهد برده و پس از تجلیل کمنظیر به خاک سپرده شد.

خانواده شهید زارع که پس از اطلاع از موقعیت دفن شهید بزرگوار راهی خراسان شده بودند در بدو ورود مورد استقبال علاقهمندان به فرهنگ ایثار و شهادت ومسئولان محلی شدند و آنان را تا مزار شهیدشان در شهر گلبهار همراهی کردند.

مادر و دو برادر شهید حسین زارع عاشق آبادی صبح روز پنجشنبه سوم مهر وارد گلبهار شدند و مورد استقبال مردم و مسئولان محلی قرارگرفتند.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، مادر شهید زارع ضمن اظهار خوشحالی از اینکه فرزند شهیدش را بعد از ۳۱سال، در مشهد مقدس زیارت میکند، گفت: خیلی خوشحالم و خدا را شاکرم که در این سرزمین معنوی خداوند حاجتم را برآورده کرد و دیدار فرزندم را برایم میسر کرد.

وی در ادامه افزود: از مردم مشهد و شهر گلبهار تشکر میکنم که در مراسم طواف و تشییع زحمت کشیدند. دستشان درد نکند، مهمان نوازی و امانت داری کردند
.
مادر شهید زارع خاطرنشان کرد: در نمازهایم همیشه از خدا می خواستم که تا زنده هستم امانتی را که به من داده است را دوباره ببینم و از دنیا بروم.

خاطرنشان میسازد مراسم عطرافشانی و زیارت مزار شهید حسین زارع عاشق آبادی، با حضور خانواده معظم شهید مصادف با سالروز شهادت امام جواد (ع) و چهارمین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

بسیجی شهید حسین زارع در تاریخ ۱۷آذر ۱۳۴۵در اصفهان به دنیا آمد. وی در عملیات خیبر در تاریخ ۳اسفند ۱۳۶۲به شهادت رسید و در روز یکشنبه مورخ ۱۳آذر ۱۳۹۰همزمان با هشتمین روز ماه محرم بعنوان شهید گمنام دفاع مقدس در شهر جدید گلبهار تدفین و میزبان خیل عظیم عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار