سردار اسماعیل قاآنی:

امروز مقتدرتر از هر زمانی آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تصرف فلسطین یک خنجر در قلب جهان اسلام بود و امروز بیش از هر زمان دیگری آماده رویارویی با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.
کد خبر: ۲۹۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ - 08June 2018

امروز مقتدرتر از هر زمانی آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیمبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «اسماعیل قاآنی» ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز قدس در قم اظهار داشت: امروز در حالی سی و نهمین روز قدس را به تبعیت از امام عظیم الشان در ایران اسلامی و در سایر ممالک برگزار می‌کنیم که با وجود همه جنایت‌های غاصبان بیت المقدس و فلسطین امروز جوانه‌های امید در دل مردم فلسطین و مردم جهان برای محقق شدن آروزی دیرینه امام عظیم الشان در آزادی فلسطین بیش از هر زمان دیگر خودش را نشان می‌دهد.

وی گفت: تصرف فلسطین به عنوان یک خنجر در قلب جهان اسلام از روزی که برنامه ریزی شد مبانی مختلفی داشت؛ یکی از این مبانی نظریه‌های توسعه طلبی جهان غرب در مقابل دنیای اسلام بود و آن‌ها بعد از فروپاشی عثمانی به دنبال این بودند که نگذارند جهان اسلام همگرایی ایجاد شده و مسیر واحدی را برای اعتلای خود پیدا کند و بهانه‌ای که این استعمارگران برای شروع به این اقدام داشتند این بود که بعضی از افراد توسعه طلب صهیونیست به این فکر بودند که سرزمینی را به خودشان متعلق کنند.

قاآنی ادامه داد: برنامه استعمار غرب در ابتدای قرن بیستم، ایجاد زیرساخت و فراهم کردن مقدمات برای تشکیل رژیم صهیونیستی بود، در آن زمان جمعیت یهودیان فلسطین تنها هشت درصد این کشور بود، اما از سال ۱۹۱۷ تا سال ۱۹۴۸ با حمایت انگلیس، جمعیت یهودیان در فلسطین به ۳۰ درصد رسید.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: یکی از افرادی که واسطه خرید زمین از مسلمان‌ها در فلسطین برای صهیونیست‌ها بود، سید ضیاء الدین طباطبایی از عوامل رضاخان نام داشت. طی سه دهه، ترکیب جمعیتی فلسطین با خرید زمین و مهاجرت گسترده یهودیان به این کشور، به هم خورد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ میلادی به لبنان حمله کرد و توانست با عبور از جنوب این کشور، به بیروت پایتخت لبنان برسد. نظام جمهوری اسلامی از نخستین روز تاسیسش، وظیفه خود را حمایت از فلسطین دانست.

قاآنی، روز جهانی قدس را براساس بیان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، روز حیات اسلام دانست و تصریح کرد: این روز یک پیام جهانی دارد که امت اسلامی زیربار ظلم نمی‌رود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را تاسیس کردند و به جهان گفتند که از فلسطین حمایت می‌کنیم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت مردم فلسطین تغییر کرد، فلسطینی‌ها با الهام گرفتن از مردم ایران، راه مبارزه درست را پیدا کردند و جلو رفتند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از جنوب لبنان عقب نشینی کردند، البته در واقع این، فرار بود و نه عقب نشینی. رژیم صهیونیستی برای جبران این شکست در سال ۲۰۰۶ جنگی علیه لبنان را شروع کرد تا مقاومت را در این کشور از بین ببرد، اما رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه شکست خورد. رژیمی که تمام دنیا از جمله آمریکا پشتیبان او بود.

قاآنی با اشاره به وضعیت منطقه غزه اظهار کرد: این منطقه متراکم‌ترین منطقه به لحاظ جمعیتی در دنیا است، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ میلادی در جنگ ۲۲ روزه نتوانست که به پیروزی برسد، این در حالی بود که این رژیم از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی استفاده کرد.

وی ادامه داد: فرزندان فلسطین با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، راه و رسم جنگیدن با رژیم صهیونیستی را یاد گرفتند و تونل‌های زیادی را برای جنگیدن با رژیم صهیونیستی حفر کردند، تونل‌های فلسطینی‌ها حتی به داخل سرزمین‌های اشغالی هم رسیده است، صهیونیست‌ها پس از شکست در جنگ غزه گفتند که با اشباح جنگیدیم.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: رژیم صهیونیستی روزی شعار از نیل تا فرات می‌داد، اما اکنون این بحث در مراکز پژوهشی رژیم صهیونیستی مطرح است که این رژیم چه زمانی از بین می‌رود، مهاجرت یهودیان از کشور‌های غربی به فلسطین اشغالی کاهش زیادی پیدا کرده است، رهبر معظم انقلاب با صلابت گفتند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند.

وی دفاع از مردم فلسطین را سیاست نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد فرمودند که یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی، عدالت خواهی در عرصه بین الملل است و این سیاست، آبرو برای ایران است، مردم کشورمان با وجودی که زیر فشار هستند، از مظلومان عالم دفاع می‌کنند.

قاآنی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مقتدرتر از هر زمانی برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده هستیم، تاسیس داعش و گروه‌های تکفیری بدون تردید در امتداد نقشه استعمار برای سلطه بر کشور‌های اسلامی بود و مقابله نظام جمهوری اسلامی با این گروه‌ها، آورنده امنیت پایدار برای کشورمان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار