امام جمعه بیرجند:

در دنیا دو گروه حق و باطل بیشتر نیست/ قوم یهود سخت‌ترین مردم از نظر عداوت و شدت دشمنی هستند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در دنیا دو گروه حق و باطل بیشتر نیست، گفت: ما باید جایگاه خودمان را بشناسیم که در کدام گروه قرار می گیریم و باید دشمنانمان را هم بشناسیم و سلسله مراتب دشمن را بدانیم.
کد خبر: ۲۹۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ - 08June 2018

در دنیا دو گروه حق و باطل بیشتر نیست/ قوم یهود سخت‌ترین مردم از نظر عداوت و شدت دشمنی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام سید «علی‌رضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند ضمن گرامی داشت روز قدس و قدردانی از مردم اظهار داشت: مسئله شناخت در همه موضوعات حرف اول را می زند.

وی افزود: خویشتن شناسی و دین شناسی دو موضوعی است که حرف اول را در مسئله شناخت می زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مسئله خویشتن‌ شناسی در انگیزه آن خلاصه می‌شود و اگر بخواهم به جایگاه خودم نمره دهم، نمره و ارزش اینجا مشخص می‌شود که پیوند با همت است یعنی قیمت و همت به هم پیوند خوردند.

عبادی: مسئله بعدی این است که اگر صدها محبت و انگیزه در ما وجود دارد، باید به این برسیم که همه آن‌ها به وحدت آن محبت و انگیزه می‌انجامد و اگرچه ظاهرش تکثر است اما تکثر بردار نیست.

وی افزود: اگر صحنه آزمایش پیش آید، آن که ایده واقعی است می‌ماند و بقیه به حاشیه رانده می‌شود و جز یکی باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دینشناسی باید به این توجه داشته باشیم که با گسترش مسئله دین، همه آن‌ها در دو اصل خلاصه می‌شود که یکی از آن‌ها اصالت دارد و دیگری عارضی است.

عبادی حب و بغض را دو اصل دین دانست و گفت: حب اصالت دارد و بغض لازمه حب است.

وی اضافه کرد: همه آن‌چه از نماز و روزه و... است، همه ابزار حب و بغض هستند و اصل دین حب و بغض است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دنیا دو گروه بیشتر نیست و آن یا حق است یا باطل، گفت: ما باید جایگاه خودمان را بشناسیم که در کدام گروه قرار می گیریم. 

عبادی در ادامه سخنانش بیان داشت: اگر خودمان را می‌شناسیم، باید دشمنانمان را هم بشناسیم و سلسله مراتب دشمن را بدانیم.

وی اضافه کرد: ما که ادعای مسلمانی می‌کنیم چگونه می‌شود حرف‌های خدا را باور نمی‌کنیم؟! آن هم حرفی که غیرمسلمان هم باید باور کند چرا که کلام خداوند معجزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شرک انواع مختلفی دارد اما بدتر از همه شرک عملی است، گفت: در آیات قرآن سخت‌ترین مردم از نظر عداوت و شدت دشمنی یهود هستند.

عبادی افزود: بدتر از همه این است که شرکت عملی در جهت دخالت در کار الهی و تعطیل‌کردن امر الهی صورت بگیرد و به آن سیاست می‌گویند که البته سیاست نیست بلکه نامش خیانت است و یهود انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یهود، داد مردم دنیا را درآوردند گفت: بنی‌اسرائیل به حضرت موسی(ع) ستم‌های فراوان کردند، بهانه‌ای نبود که سر حضرت موسی(ع) درنیاورند، هنوز بهانه‌های بنی‌اسرائیلی در گوش دنیا است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به داستان قوم یهود در قرآن گفت: بنی‌اسرائیل هر کار توانستند کردند، پیغمبران بعدی را کشتند. آدم‌های حریص و سرمایه داری که برای دنیا و مال دنیا می‌خواهند دنیا را آتش بکشند و نادان‌تر از آن‌ها افرادی هستند که به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

عبادی یادآور شد: مغول که در جهل بسیط ستم‌ها کردند، چند نسل بعدشان خودشان خیرات می‌کردند و مسلمان شدند مساجد گوهرشاد و بابلی هند را ساختند اما قرآن مجید مشخص کرده که یهود از 1400 سال پیش تاکنون تغییری نکردند.

وی با بیان این‌ که یهودیان به هر جا دستشان برسد ستم می‌کنند، اظهار کرد: به فلسطین، سوریه، لبنان و جاهای دیگر که آسیب رساندند، پشت پرده فسادهای دنیا صهیونیست‌ها هستند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: دروغی بزرگ تر از این نیست روزی که کشور مقدس فلسطین را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند حرفشان این بود که به دلیل افسانه ساختگی هولوکاست، باید برای یهودی‌ها جبران کنیم.

عبادی افزود: دروغ آنها این بود که گفتند «سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین» و این یعنی فلسطین بدون جمعیت بوده است در صورتی که در طول تاریخ، فلسطین بدون جمعیت نبوده است و این دروغ آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه امام لقب مناسب «آمریکا شیطان بزرگ است» را به آنها داده است، خاطرنشان کرد: حرف‌های کارشناسی شده رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش قرار دهیم تا در برابر دشمن گول نخوریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار