رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع):

اصلاح فرهنگ عمومی در گرو تأسی به فرهنگ دفاع مقدس است/ شرط تداوم انقلاب اسلامی جوان گرایی است

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) گفت: دلیل عقب ماندگی ما در حوزه فرهنگی، این است که فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده و امروز معارف دفاع مقدس می‌­تواند به کمک فرهنگ عمومی بیاید.
کد خبر: ۲۹۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 10June 2018

اصلاح فرهنگ عمومی در گرو تأسی به فرهنگ دفاع مقدس است/ شرط تداوم انقلاب اسلامی جوان گرایی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، مراسم گرامی‌داشت علمدار راویان دفاع مقدس استان خراسان رضوی و رئیس فقید انجمن راویان فتح رضوی مرحوم «عباس تیموری» و آیین رونمایی از سند چشم‌انداز این انجمن با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید ایافت» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع)، «سیدکمال الدین حسینی» مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و جمعی از یادگاران و روایان دفاع مقدس امروز (یکشنبه) در سالن شهید «آوینی» مشهد برگزار شد.

سردار «ایافت» در این مراسم با اشاره به نقش مؤثر انجمن راویان فتح رضوی اظهار داشت: انجمن راویان از یک بنیان خیر و خوبی برخوردار بوده و هست. فرماندهان، مسئولان انجمن و راویان دفاع مقدس زحمات زیادی برای شکل‌گیری و قوام آن متحمل شده ­اند.

وی افزود: وظیفه ما در قبال انجمن راویان فتح رضوی این است که با تمام توان در رشد کمی و کیفی آن تلاش کرده و از این مجموعه مراقبت و پاسداری کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) گفت: ما صرفاً برای خود و هم نسلی‌های خودمان انقلاب نکردیم تا تنها برای خود طرح و برنامه داشته باشیم. اگر می­‌خواهیم انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد باید به گونه‌­ای کادر سازی و سازماندهی کنیم که جوان گرایی به عنوان یک اصل مد نظر قرار بگیرد.

سردار ایافت خاطرنشان کرد: جوانان که از انرژی بالایی برخوردار هستند باید در همه حوزه ها ورود پیدا کنند و با سپردن امور به دست آنها، در جهت ارتقای توانایی آنها گام برداریم تا این انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برسد.

وی ادامه داد: تصورمان این نباشد که آرامش موجود در منطقه به طول خواهد انجامید. باید فرصت پیش آمده را مغتنم شمرد و ضمن کادرسازی در جهت سازماندهی، آموزش و گسترش نیروی انسانی جوان و سپردن مأموریت‌ها به آنها تلاش کنیم. برای تحقق این مهم باید با یک برنامه ریزی فراتر از یک سال و 2 سال برای خود یک استراتژی هدفمند طراحی کنیم. اگر در این مسیر بدون هدف حرکت کنیم مطمئناً به نتیجه نخواهیم رسید.

این مسئول تصریح کرد: انجمن راویان فتح رضوی در سند چشم انداز 25 ساله خود که کار بسیار ارزشمندی است دست­یابی به اهدافی همچون کادرسازی و سازماندهی جوانان به منظور انتقال معارف دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته که همه ما باید برای تحقق این امر دست به دست هم بدهیم و در این مسیر گام برداریم.

سردار «ایافت» ابراز داشت: علی رغم پیروزی­ های جمهوری اسلامی در سطح منطقه در حوزه­ های مختلفی همچون امنیتی و سیاسی که بر گرفته از فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت است، اما متأسفانه در حوزه فرهنگی دچار عقب ماندگی هستیم که دلیلش هم این است که فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده است. امروز معارف دفاع مقدس می‌­تواند به کمک فرهنگ عمومی بیاید. انتقال معارف و فرهنگ دفاع مقدس و عظمتی که ملت ایران در دهه 60 آفریدند به نسل امروز و آینده در قالب روایتگری می‌تواند یکی از مهمترین اقداماتی باشد که بر فرهنگ عمومی جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) ابراز داشت: دفاع مقدس باید صحیح، صادقانه، جذاب و با اندیشه و برنامه‌­ریزی روایت شود.

این مسئول تأکید کرد: انجمن راویان فتح رضوی به عنوان یک شجره مبارک، این ظرفیت و توان را دارد که پایه اصلی انتقال معارف ایثار و شهادت به نسل جوان باشد. همه راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید به میدان بیایند و در جهت ارتقا بخشیدن کمی و کیفی روایتگری تلاش کنند.

سردار ایافت یادآور شد: ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا که همه داشته­ های خود را در طبق اخلاص گذاشتند اگر اختلافات و مشکلاتی بر سر راهمان هست را باید کنار بگذاریم و به دور از تصمیمات نسنجیده، با ابزار ایمان و اخلاص که شهدای والامقام به آن متخلق بودند برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با هم همکاری و مساعدت داشته باشیم و خود را ملزم به حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهدافی که در سند چشم انداز به آن اشاره شده بدانیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) در خصوص مرحوم «عباس تیموری» گفت: مرحوم  تیموری انسان عجیبی بود. او در حوزه ترویج معارف دفاع مقدس با همه سلایق و دیدگاه­ ها کنار می­ آمد و کار می‌کرد. تلاش­‌های مرحوم «تیموری» در این حوزه برای خود، علاقه و نوع تفکرش نبود بلکه همه برای خدا بود. او با اخلاص و حوصله کارها را پیش می ­برد. همه ما باید همچون مرحوم «تیموری» باشیم.

این مسئول گفت: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) حمایت خود را از انجمن راویان فتح رضوی اعلام می­ کند. امید است این مجموعه در اردوهای راهیان نور کشور به عنوان خط شکن و الهام دهنده راویان سرتا سر مملکت اسلامی‌مان نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها