علت 4 تصادف فوتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره علت 4 تصادف فوتی در هفته‌ای که گذشت، گزارشی ارائه داد.
کد خبر: ۲۹۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ - 10June 2018

علت 4 تصادف فوتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «احسان مؤمنی» رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با تصادفات هفته گذشته اظهار داشت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم متأسفانه شاهد وقوع 4 فقره تصادف منجر به فوت در سطح معابر شهر تهران بودیم. با وجود توصیه‌های ایمنی و کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی این هفته باز هم موتورسواران حادثه آفریدند.

مؤمنی اظهار داشت: در خیابان، ولی عصر قبل از میدان ونک شاهد بودیم که دو دستگاه موتورسیکلت با عبور از خط ویژه اتوبوسرانی به صورت رخ به رخ با یکدیگر تصادف نمودند. راننده یکی از آن‌ها در محل فوت کرد و راننده دیگر به همراه سه سرنشین موتورسیکلت مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین گفت: در خط ویژه اتوبوسرانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی یک موتورسوار با قسمت عقب اتوبوس شرکت واحد برخورد می‌کند و راننده موتورسیکلت در محل فوت و سرنشین آن نیز مصدوم می‌شود.

مؤمنی درباره دو تصادف یاد شده گفت: در هر دو تصادف خطای راننده‌های موتورسیکلت محرز است؛ عبور از خط ویژه و همچنین عدم استفاده از کلاه ایمنی. رانندگان موتورسیکلت به هیچ عنوان حق عبور از خط ویژه اتوبوسرانی را ندارند و در صورت تردد در خطوط ویژه ضمن اعمال قانون، وسیله نقلیه آن‌ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف می‌گردد.

وی به موتورسیکلت‌سواران توصیه کرد: در خطوط ویژه تردد نداشته باشند و از کلاه ایمنی استاندارد استفاده نمایند. چنانچه این دو راننده از خطوط ویژه تردد نمی‌کردند و کلاه ایمنی داشتند شاهد چنین حوادثی نبودیم و چندین خانواده را داغدار نمی‌کردند.

مؤمنی در ادامه گفت: تصادف دیگری که در سطح شهر تهران به وقوع پیوست در مسیر شرق به غرب بزرگراه کرج موتورسیکلت‌سواری به‌علت سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با گاردریل‌های کناری محور بزرگراه برخورد می‌کند و متأسفانه به‌علت شدت ضربه وارده در محل فوت می‌کند. توصیه‌ای که به رانندگان موتورسیکلت داریم این است که حتی‌المقدور در محور‌های بزرگراهی تردد نداشته باشند، چون سرعت وسایل نقلیه دیگر بالاست و احتمال واژگونی موتورسیکلت و به هم خوردن تعادل راننده موتورسیکلت بسیار زیاد می‌باشد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تصادف بعدی در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید همت اتفاق افتاده است. یک دستگاه پژو 206 در لاین کناری بزرگراه متوقف می‌شود و راننده از وسیله نقلیه پیاده شده که در همین حین سواری پراید با راننده پژو برخورد و باعث فوت راننده می‌گردد. بار‌ها در خصوص توقف اضطراری در سطح معابر توصیه کرده‌ایم که در صورت توقف در محور‌های بزرگراهی سریعاً از تابلو‌ها و علائم ترافیکی جهت هشدار به راننده‌های دیگر استفاده کنند. در صورت استفاده از علائم هشدار دهنده و دقت بیشتر راننده ما شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم و خانواده‌ای داغدار نمی‌شد.

وی در انتها متذکر شد: رانندگان موتورسیکلت به هیچ عنوان از خطوط ویژه اتوبوسرانی جهت تردد استفاده نکنند. خط ویژه جهت تردد اتوبوس‌های شرکت واحد و خودرو‌های امدادی و انتظامی در سطح معابر طراحی شده است. همچنین رانندگان موتورسیکلت در هنگام تردد باید از کلاه ایمنی استفاده نمایند، چون حافظ جان آن‌ها می‌باشد. به‌علاوه رانندگان در صورت توقف اضطراری در محور‌های بزرگراهی سریعاً علائم هشدار دهنده با فاصله مناسب در قسمت عقب وسیله نقلیه قرار دهند. امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار