آخرین تحولات یمن؛

حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز سعودی به جنوب حدیده و پاسخ کمیته مردمی یمن

جنگنده‌ها و ناو‌های جنگی ائتلاف متجاوز سعودی مناطقی را در جنوب استان حدیده واقع در غرب یمن هدف حملات دریایی و هوایی خود قرار دادند و در سمت مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک بالستیک «بدر ۱»، یک شهرک نظامی در جنوب عربستان را مورد حمله قرار دادند.
کد خبر: ۲۹۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ - 13June 2018

حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز سعودی به جنوب الحدیده و پاسخ کمیته مردمی یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المسیره، یک منبع نظامی در یمن اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، بامداد امروز (چهارشنبه 23 خرداد) یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» به شهرک نظامی «الفصیل» در جیزان واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

ساعاتی پیش از این حمله موشکی به شهرک نظامی الفصیل، ارتش یمن یک موشک بالستیک «بدر 1» به شهرک صعنتی در همین استان شلیک کرده بود.

این حملات موشکی ارتش یمن به مناطق مرزی عربستان در حالی انجام می‌شود که سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی 2 روز پیش به قدرت موشکی «انصارالله» اذعان کرد و گفت که تاکنون 149 فروند موشک از یمن به عربستان شلیک شده است.

هم‌زمان یگان مهندس نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از میزان تلفات نیرو‌های دشمن و مزدوران در جریان عملیات تاکتیکی این ارتش در ماه می‌ در تمامی محور‌های نظامی خبر داد.

یک منبع نظامی در این‌باره اعلام کرد که یگان مهندسی نظامی طی ماه می‌ گذشته 150 عملیات در تمامی محور‌های نظامی در جبهه‌های داخلی و مرز‌ها انجام داده است.

این منبع تصریح کرد: 119 خودروی نظامی دشمن در جبهه‌های ساحل غربی، مرز‌ها و دیگر جبهه‌ها منهدم شده است که از این میزان، 58 خودرو در ساحل غربی منهدم شدند.

یگان مهندس نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یکی از مهم‌ترین یگان‌های ارتش در صحنه نبرد با دشمن متجاوز محسوب می‌شود که در جریان عملیات نظامی آن، ده‌ها مزدور کشته و مهمات آن‌ها منهدم شده‌اند.

در سمت دیگر جنگ یمن، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد امروز (چهارشنبه21خرداد) هشت بار مناطق النخیله و قضبه واقع در جنوب الحدیده را هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش حملات هوایی مذکور هم زمان با حمله ناوهای جنگی ائتلاف به مناطق مذکور واقع در بخش الدریهمی در جنوب استان الحدیده صورت گرفت.

بندر الحدیده یکی از مهمترین بنادر یمن و در واقع تنها راه ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم این کشور به شمار می‌رود و ائتلاف متجاوز سعودی قصد دارد با تسلط بر آن راه امدادرسانی به یمنی‌ها را بیش از پیش ببندد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار