گزارش دفاع پرس از جدیدترین تحولات منطقه‌ای

تشکیل ارتش مردمی حماس/ ادامه حملات ائتلاف ضد داعش در سوریه/ اعدام 10 نامزد سابق پارلمان توسط داعش در عراق

مهمترین تحولات منطقه در سه روز گذشته تشکیل ارتش مردمی توسط جنبش «حماس»، ادامه حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و اعدام 10 نامزد سابق پارلمان عراق توسط گروه تروریستی تکفیری داعش در موصل است.
کد خبر: ۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳ - 27September 2014

تشکیل ارتش مردمی حماس/ ادامه حملات ائتلاف ضد داعش در سوریه/ اعدام 10 نامزد سابق پارلمان توسط داعش در عراق

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، مهمترین تحولات منطقه در سه روز گذشته را باید در تشکیل ارتش مردمی توسط جنبش «حماس» در نوار غزه، ادامه حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه و اعدام 10 نامزد سابق پارلمان عراق توسط گروه تروریستی تکفیری داعش در موصل ملاحظه کرد.

 

سوریه


اذعان افبیآی به حضور تروریستهای آمریکایی در سوریه

پلیس فدرال آمریکا با اذعان به حضور تروریستهای آمریکایی در سوریه اعلام کرد: دهها آمریکایی در کنار عناصر افراطی در سوریه مشغول مبارزه هستند. اف بی آی همچنین اعلام کرد: شمار زیادی از این مبارزان آمریکایی هماکنون به آمریکا بازگشتهاند.اذعان پلیس فدرال آمریکا به حضور تروریستهای آمریکایی در کنار عناصر افراطی در سوریه در حالی صورت میگیرد که بنابر اعلام دولت فرانسه به عنوان یکی از متحدان اصلی آمریکا، حدود 350 فرانسوی هماکنون در صحنه عملیاتها در سوریه مشغول مبارزه هستند که 63 نفر از آنها را زنان و 6 نفر را نیز کودکان تشکیل میدهند.

 

پیشنهاد عربستان و دولتهای عربی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه

آمریکا موافقت کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و دیگر متحدان خود در ائتلاف موسوم به ائتلاف علیه داعش را برای اعزام یگانهای نظامی به خاک سوریه، به دست آورده است.منابع مطلع نوشت که تأمین مالی هزینههای این عملیات زمینی را نیز عربستان پیشاپیش بر عهده گرفته است.این منابع گفتند که خاندان سعودی در نجد و حجاز (عربستان) به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است تا پس از حملات هوایی (به نقاطی در سوریه) «نیروی نظامی عربی» به سوریه و عراق اعزام شود

 

هیگل: تاکنون 43 بار به خاک سوریه حمله کردهایم

وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه گفت که که تاکنون بیش از 200 حمله در خاک عراق و 43 حمله در خاک سوریه علیه اهداف داعش صورت گرفته است.وی مدعی شد که حملات آمریکا و همپیمانانش به اهداف داعش، در آینده منجر به از دست دادن توان حرکت آزادانه اعضای این گروه تروریستی خواهد شد.

 

کاخ سفید: برای مقابله با داعش نیاز به 15 هزار جنگجو در سوریه نیاز داریم

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که برای مقابله با داعش نیازمند حضور 12 هزار تا 15 هزار جنگجو از معارضان سوریه هستیم.

 

«داعش» پمپاژ نفت به پالایشگاه دیرالزور را متوقف کرد

تروریستهای گروهک تکفیری داعش امروز جمعه از ترس شروع مجدد حملات جنگندههای ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف بینالمللی علیه داعش، به پالایشگاه دیرالزور، پمپاژ نفت به این تأسیسات صنعتی را متوقف کرد.جنگندههای عربستان و امارات، در روز سوم مهر با همراهی و تحت فرمان جنگندههای آمریکایی به پالایشگاههای تحت کنترل داعش در شرق سوریه حمله کردند، حملهای که گفته میشود با هدف محروم کردن تروریستها از یکی از مهمترین و حیاتیترین منابع درآمدی صورت گرفته است.

 

مجلس عوام انگلیس مجوز مداخله نظامی علیه داعش را صادر کرد

مجلس عوام انگلیس پس از استماع سخنان نخستوزیر این کشور و با رأیگیری از اعضاء، با اکثریت آراء مجوز مداخله نظامی علیه اهداف داعش را صادر کرد.در این جلسه، 542 نماینده به پیوستن نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به حملات آمریکا علیه داعش در خاک عراق «بله» و 43 نفر به این همراهی نظامی «نه» گفتند.

 

تخلیه مواضع النصره و احرار شام بدنبال حملات ائتلاف بینالمللی در ادلب

هواپیماهای آمریکایی پس از هماهنگی با دمشق حملاتی را علیه مقرهای گروههای تروریستی تکفیری داعش، جبهه النصره و خراسان انجام دادند که تمرکز اصلی در این حملات روی منطقه ریف شمالی ادلب بود که درحال حاضر جبهه النصره در آن تمرکز دارد.منابع محلی در این خصوص از اصابت 4 توماهوک به شهرکهای «کفر دریان» و «سرمدا» در ریف ادلب خبر میدهند که طی آن 6 مقر النصره در این مناطق هدف گرفته شد.

 

عربستان و امارات بیشترین بمبها را روی پالایشگاه سوریه ریختند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد عربستان و امارات بیشترین بمبها را روی پالایشگاه سوریه ریختند.جان کربی افزود: «به 12 پالایشگاه نفت در سوریه با 16 هواپیما حمله شد که 10 هواپیما متعلق به امارات و عربستان بود.» سخنگوی پنتاگون با این ادعا که هدف این حملات داعش بوده، گفت: «داعش هنوز کنترل تعدادی از پالایشگاههای نفتی در سوریه را در اختیار دارد اما قسمت اعظم  این پالایشگاهها(شامل 12 پالایشگاه) از دیروز دیگر کار نمیکنند

 

عراق


ائتلاف آمریکا علیه داعش به بغداد ضمانت عدم اعزام نیروی زمینی داده است

نخست وزیر عراق اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی موسوم به «ائتلاف بینالمللی علیه داعش» اطمینان داده است که نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهد کرد.العبادی گفت: کشورهای عضو ائتلاف به ما اطمینانهای لازم را دادهاند که هیچ اقدام نظامی (زمینی) در خاک عراق و بدون اجازه دولت مرکزی در بغداد انجام نخواهند داد.

 

فؤاد معصوم خواستار بلوکه شدن اموال داعش شد

رئیس جمهور عراق در طی سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل با ذکر این نکته که عراق برای مبارزه با تروریسم بسیار مصمم و با اراده است گفت: تمامی کشورها باید در این مسأله در کنار عراق بایستند.وی در ادامه گفت: باید تمامی منابع مالی تروریست ها در سرتاسر جهان بلوکه شود.

 

بلژیک 6 جنگنده به عراق میفرستد

دولت بلژیک اعلام کرد که برای پیوستن به ائتلاف ضدداعش، 6 فروند جنگنده اف-16 به عراق اعزام میکند.در روزهای اخیر، دو کشور دیگر در حوزه شمال غرب اروپا یعنی کشورهای هلند و دانمارک نیز اعلام کرده بودند که برای پیوستن به حملات علیه داعش، اف-16 به عراق گسیل میکنند.ارتش آمریکا در روزهای اخیر با کمک بحرین، اردن، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی، به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کرده است.

 

لاوروف: روسیه آماده کمک به عراق در راه مبارزه با داعش است

وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «حیدرالعبادی» دیدار کرد و از آمادگی مسکو برای کمک به بغداد در راه مبارزه با داعش خبر داد.طرف روس در این دیدار ضمن تأکید بر حمایت کشورش از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، گفته که مسکو آماده ادامه حمایت از عراق در راه مبارزه با گروههای تروریستی و در صدر آنها، مبارزه با داعش است.

 

نخستوزیر عراق در دیدار با روحانی بر تحکیم روابط بغداد-تهران تاکید کرد

دفتر نخستوزیری عراق اعلام کرد که حیدر العبادی با رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد و در آن خواستار تقویت همکاری دوجانبه در همه زمینهها شد.حیدر العبادی گفت: عراق برای تقویت روابط خود با کشورهای همسایه تاکید دارد و روابط ویژه و متمایزی با ایران داریم، از همین روی تلاش می کنیم در آینده روابط  با تهران را تحکیم ببخشیم.

 

تیمی از لشکر یکم پیادهنظام آمریکا در عراق مستقر میشود

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به محض آغاز عملیات گسترده ائتلاف متحدان آمریکا، گروهی از نظامیان لشکر یکم پیادهنظام ارتش آمریکا (بیگ رد وان) در عراق مستقر میشوند.این واحد از نظامیان آمریکایی، اولین گروهی هستند که پس از خروج نیروهای این کشور از عراق در سال 2011، بار دیگر به عراق بازمیگردند. این اقدام به بهانه مبارزه با گروه تروریستی «داعش» و حمایت از حملات هوایی آمریکا و متحدان این کشور در عراق صورت میگیرد.

 

تسلط ارتش عراق بر دو منطقه در غرب الانبار

نیروهای ارتش عراق توانستند دومنطقه «السجر» و «ابوعطا» واقع در غرب الانبار را که در محاصره تروریستهای داعش قرار داشتند، آزاد کرده و بازپس بگیرند.ژنرال «احمد صادق» از فرماندهان نیروهای عراقی در نشست خبریای که در الانبار برگزار شد، گفت: «نیروهای امنیتی ما با حمایت عشایر و جنگندهها و بالگردهای ارتش توانستند السجر و ابوعطا را آزاد کنند.»

 

داعش ۱۰ نامزد سابق انتخاباتی عراق را در موصل اعدام کرد

گروهک تروریستی داعش ۱۰ نفر از ساکنان شهر موصل عراق را که پیشتر برای انتخابات پارلمانی و محلی نامزد شده بوند، کشت.ساکنان محلی شهر موصل اعلام کردند که عناصر گروهک تکفیری داعش 10 نفر از شهروندان عراقی را در شهر موصل کشتند و همه این افراد پیشتر برای انتخابات پارلمانی یا شورای شهر، نامزد شده بودند.

 

نخستوزیر عراق هرگونه حمله زمینی غرب علیه داعش را رد کرد

نخستوزیر عراق در دیدار با نخستوزیر انگلیس، بر خلاف اعلام حمایت از تلاشهای بینالمللی برای مبارزه با داعش، هرگونه دخالت نظامی زمینی در عراق را رد کرد.در بیانیه دفتر نخستوزیری عراق آمده است: حیدرالعبادی با دیوید کامرون در حاشیه نشست شورای امنیت و مجمع عمومی در نیویورک دیدار و گفتوگو کرد.

 

سرزمینهای اشغالی

 

حماس «ارتش مردمی» در غزه تشکیل میدهد

گردانهای عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس از آمادگی این نیرو برای تشکیل ارتش مردمی در نوار غزه خبر داد.گردانهای عزالدین قسام، شاخه نطامی حماس تشکیل این نیروهای مردمی را در جهت استفاده در جنگهای آینده (رژیم صهیونیستی) ذکر کردهاند.نیروهای مقاومت در محلههای مختلف با پخش اعلامیه جوانان را برای پیوستن به نیروهای مردمی فراخواندهاند.

 

تظاهرات فلسطینیها در اعتراض به تدابیر امنیتی در اطراف مسجد الاقصی

هزاران نفر از نمازگزاران فلسطینی با برگزاری تظاهرات اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی و ایجاد حلقه امنیتی در اطراف آن برای وارد نشدن نمازگزاران را محکوم کردند.صهیونیستها به بهانه مسائل امنیتی اجازه ورود به مسجد الاقصی را به افراد بالای 50 سال نمیدهند و در اطراف حرم ابراهیمی و محله قدیمی قدس نیروهای خود را مستقر میکنند.

 

تلآویو: مخالف باقی ماندن هزاران سانتریفیوژ در ایران هستیم

وزیر اطلاعات صهیونیستها گفت که پیشنهاد جدید هستهای آمریکا به ایران و کوتاه آمدن واشنگتن از خواستههای خود، مانند توافقهای شکستخورده این کشور با کره شمالی است.وی همچنین مدعی شد ایران در تأسیسات پارچین در حال کار بر روی چرخهای است که می تواند برای ساخت بمب نیز مناسب باشد.

 

زمان پایان اشغالگری اسرائیل فرا رسیده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل در حال تضعیف عملیات صلح است و زمان پایان اشغالگری آن فرا رسیده، تصریح کرد: ما مجبوریم جنایاتی که در غزه روی داده را مورد بررسی قرار دهیم.عباس با اشاره به اینکه فلسطینیها بر دفاع از حقوق قانونی خود برای حفظ سرزمینشان تاکید دارند، تاکید کرد که ظلم و اشغالگری باعث رشد فرهنگ خشونت و افراط گرایی شده است.

یمن

آمریکا تعداد پرسنل خود در یمن را کاهش میدهد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تعداد پرسنل خود در یمن را کاهش میدهد.این وزارتخانه در بیانیهای اعلام کرد: «امروز وزارت خارجه دستور کاهش موقتی تعداد پرسنل آمریکایی حاضر در یمن را صادر کرد؛ ما این اقدام را از روی احتیاط و در پاسخ به تحولات اخیر سیاسی و تغییرات و همچنین وضعیت غیذقابل پیشبینی امنیتی در یمن اتخاذ میکنیم.»

 

رئیسجمهور یمن: جریانهای سیاسی از اقدامات انتقامجویانه اجتناب کنند

رئیس جمهور یمن در سخنانی اعلام کرد برخی از جریان های سیاسی میخواستند به هر نحوی که شده برنده باشند، حتی اگر بهای آن سقوط یمن باشد.هادی در ادامه تاکید کرد: اما صنعاء نه تنها سقوط نکرد بلکه توانست همه توطئهها را ساقط کند و آنها را از بین ببرد.رئیسجمهور یمن با تاکید بر اینکه گذشت زمان نشان خواهد داد که در کشور چه روی داده است، گفت: کشور با وجود شرایط سختی که سپری کرده است دارای یک نوع انسجام و هماهنگی است.


نماینده سازمان ملل: اوضاع یمن پیچیده است

فرستاده سازمان ملل در یمن، با پیچیده ذکر کردن اوضاع یمن، تنها راه حل مشکلات را همکاری و آرامش و صلح دانست. جمال بن عمر گفت: نقش سازمان ملل در این میان کمک برای حل سیاسی درگیریها و کمک برای بازگشت اعتماد متقابل در فضای سیاسی یمن است.

 

نامزدان نخستوزیری یمن؛ الحمادی پروفسور هوش مصنوعی در لیست نامزدان

منابع یمنی از طرح نام «ایوب الحمادی» برای نخستوزیر یمن خبر دادند؛ کسی که تحصیلکرده و مقیم کشور آلمان است.پیش از این نام «احمد محمد لقمان» وزیر سابق و «عبدالقادر علی هلال» شهردار صنعاء، پایتخت یمن نیز از جمله نامزدهای تصدی نخستوزیری یمن اعلام شده بود. رسانههای یمنی اعلام کردهاند که پروفسور الحمادی نامزد و گزینه جنبش انصارالله برای نخستوزیر خواهد بود.

 

ترکیه

اردوغان: مواضع ترکیه در قبال ائتلاف ضد داعش تغییر میکند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که موضع ترکیه در قبال ائتلاف بین المللی پس از آزادی گروگانهایش از دست داعش تغییر میکند.وی با اشاره به احتمال پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد داعش تاکید کرد که کابینه ترکیه برای تغییر مواضع در قبال داعش نشست برگزار میکند.

 

حمله توپخانهای عناصر داعش به مرز ترکیه

شاهدان عینی از شلیکهای توپخانهای به خاک ترکیه در مرز با سوریه و صدای شدید رگبار مسلسل در خط مرزی خبر دادند.گروهک داعش از هفته گذشته حمله برای تصرف شهر مرزی کوبانی را آغاز کرد و به همین دلیل بیش از 140000 هزار نفر از کُردهای این منطقه، این شهر را ترک و از مرزهای ترکیه نیز عبور کردند.

 

بحرین

 

طرح دولت بحرین برای بحران، تثبیت استبداد و خودرأیی است

«شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین، بزرگترین جمعیت معارض در بحرین، طرح دولت این کشور برای خروج از وضعیت کنونی این کشور را «رد» مطالبات مردمی و «تثبیت» تک بعدی سیاسی و «طرح تثبیت استبداد» نامید.علی سلمان این مطلب را در صفحه توئیتر خود اعلام کرد و نوشت: طرحی که دولت ارائه کرده امضا شده است و مهر ندارد و پس از سه سال و نیم مخالفت و جنبش مردمی ارائه شده است.

 

انگلیس و آمریکا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کردند

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در مقر شورای حقوق بشر در ژنو «بشدت» نقض حقوق بشر در بحرین را رد کرد. این محکومیت سه سال پس از اعتراضات مردمی در بحرین و سرکوب آن به دست دولت بحرین با همکاری نیروهای سعودی و اماراتی و اردنی در قالب نیروی «سپر جزیره» مطرح شد.

 

بازداشت انقلابی بحرینی در فرودگاه قاهره

نیروهای امنیتی مصر بعد از ظهر امروز، «فاضل عباس» دبیرکل حزب «التجمع الوحدوی الدیمقراطی» بحرین و از رهبران انقلاب 14 فوریه را در فرودگاه قاهره بازداشت کردند.

 

انتخابات پارلمانی بحرین در غیاب نمایندگان مردم و زیر سایه تحریم

پادشاه بحرین در سهشنبه اول مهرماه با صدور فرمان پادشاهی، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی را   22 نوامبر (۱ آذر) تعیین کرد؛ امری که مخالفان آن را تثبیت استبداد و خودرأیی پادشاه اعلام کردند. اما مردم برای تغییر در جهت خلاف خواستههای آل خلیفه مدتهاست حرکت خود را شروع کرده و رهبران انقلاب انتخابات پیش رو را تحریم کردهاند.

انتهای پیام/ز

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار