شهید حجت‌الاسلام «حسن محقر»:

با رشد در علم، تقوا و عمل، اسوه‌ای برای جامعه انقلاب اسلامی باشید

شهید حجت‌الاسلام «حسن محقر» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: با رشد خود در 3 بعد علم، تقوا و عمل، اسوه‌ای برای جامعه انقلاب اسلامی باشید.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 19June 2018

با رشد در علم، تقوا و عمل، اسوه ای برای جامعه انقلاب اسلامی باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «حسن محقر» در سال 1338 در شهرستان بجنورد از توابع خراسان شمالی دیده به جهان گشود و تحت تربیت پدرش از کودکی با کلام الهی آشنا شد.

حسن پس از اخذ دیپلم در رشته فنی انستیتو در دانشگاه شاهرود قبول شد و همراه با تحصیل در دانشگاه، پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره)، سازماندهی تظاهرات و تشکیل نیروهای مذهبی را نیز انجام می‌داد، اقدامات و فعالیت‌های وی از چشم نامحرمان پنهان نماند و حسن در سال 1357 به زندان افتاد و مدتی تحت شکنجه و آزار قرار گرفت.

او پس از آزادی از زندان به سیل خروشان امت اسلامی پیوست و در سال 1358 تغییر رشته داد و تحصیلات خود را در رشته الهیات دانشگاه مشهد ادامه داد و در کنار آن درس حوزوی را نیز می‌گذراند زیرا وی نقطه آغاز اصلاح را حوزه‌های علمیه می‌دانست و اعتقاد داشت برای حل مشکلات جامعه اسلامی علاوه بر آگاهی های سیاسی و اجتماعی باید به قوه درک و استنباط و اجتهاد نیز دست یافت و در این مهم رهبرش امام خمینی را الگوی خود قرار داده بود.

حسن محقر پس از اخذ مدرک لیسانس در دوره کارشناسی ارشد فقه و حقوق مشغول به تحصیل شد و بر آموختن دروس حوزوی که باعث تقویت ساختار فکری و تکامل روحی او می‌شد مداومت ورزید.

با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حاضر شد و با مسئولیت فرماندهی گردان و مسئولیت امور رزمی در سطح لشکر در عملیات‌های زیادی از جمله بیت المقدس، رمضان، والفجر، والفجر3، والفجر مقدماتی، خیبر، کربلای 2، کربلای 4 و کربلای 5 به فعالیت پرداخت.

حسن سرانجام چند روز بعد از بازگشت از سفر حج در تاریخ 1365/10/23 در عملیات کربلای 5 با سمت فرمانده گردان در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم و کمر شهید شد و پیکر وی را در گلزار شهدای انصارالحسین زادگاهش به خاک سپردند.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید حجت‌الاسلام «حسن محقر»:

  • علم بدون عمل وبالی است بر دوش حاملان آن و عالم بی عمل و منزوی از جامعه و غافل از دردهای محرومان و مستضعفان جز انگلی بر دوش جامعه نخواهد بود.
  • علمی که در آن کارسازی نباشد هیچ دردی را از دردهای جامعه دوا نخواهد کرد بلکه خود دردی بر درد ما خواهد افزود.
  • با رشد خود در 3 بعد علم، تقوا و عمل آنچنان باشید که اسوه‌ای برای جامعه انقلاب اسلامی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار