سردار رضایی:

تعداد شهدای مرزبانی نسبت به گذشته بیشتر نشده‌ است

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تعداد شهدای مرزبانی از دوره‌های گذشته بیشتر نشده است، گفت: تعداد عملیات‌های مرزبانی در مقابله با اشرار، کاروان‌های قاچاق مواد مخدر و ورود اتباع دیگر کشور‌ها به صورت غیرمجاز بیشتر شده است.
کد خبر: ۲۹۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ - 23June 2018

تعداد شهدای مرزبانی نسبت به گذشته بیشتر نشده‌استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه سفر خود به کابل در روز سه‌شنبه هفته جاری اظهار داشت: برای بررسی وضعیت مرز‌های دو کشور و چگونگی ارتقای تعاملات و مدیریت مرز‌ها عازم کابل هستیم.

رضایی افزود: از قبل توافقاتی با مسوولان مرزی افغانستان داشتیم که برخی از آن‌ها اجرا شده و برخی از آن‌ها به ویژه در حوزه سیستان و زابل اجرایی نشده است که آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: مرز‌های طولانی با افغانستان داریم که دارای توپوگرافی بسیار خشن است این مرز‌ها به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌شود در همین عملیات دو شب گذشته بیش از یک تُن مواد مخدر همراه با سلاح، دوربین‌های دید در شب و بیسیم کشف و ضبط شده است و در درگیری با اشرار دو تَن از آنها به هلاکت رسیدند و متاسفانه در این درگیری که یک ساعت به طول انجامید دو نفر از نیرو‌های ما نیز به شهادت رسیدند.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: توطئه‌ها در آن سوی مرز‌ها بیشتر است و کشور‌های ثالث در آن سوی مرز‌ها توطئه‌های بیشتری دارند.

رضایی با بیان اینکه ما همیشه و در شبانه‌روز گشت و کمین‌هایی در مرز‌ها داریم چرا که توطئه در آن سوی مرز‌ها بیشتر است تصریح کرد: درگیری‌های اخیر درست است که همزمان با پخش مسابقه فوتبال بود، اما هیچ ربطی نداشت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مدیریت مرز‌های کشور با مرزبانی ناجا است تاکید کرد: برخی از مناطق به صورت محدود با توجه به شرایطی که در ستاد کل وجود دارد توسط نیرو‌های سپاه یا ارتش مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه از 8 هزار و 750 کیلومتر مرز بیش از 8 هزار کیلومتر آن در اختیار مرزبانی ناجا است، گفت: در سال جاری در مرز‌های شمال غرب و جنوب شرق کشور و در درگیری‌هایی که انجام شده تعدادی از نیرو‌های مرزبانی به شهادت رسیدند که این افراد عمدتا در درگیری با اشرار، گروه‌های تروریستی و مواد مخدر به شهادت رسیدند. بیشترین تلفات ما در مقابله با کاروان‌های مواد مخدر و شرارت‌های شرق کشور بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به این سوال که علت اینکه اخیرا تعداد شهدای مرزبانی ناجا افزایش پیدا کرده چیست؟ اظهار کرد:‌ تعداد شهدا نسبت به گذشته بیشتر نشده است البته خوشحالیم که رسانه‌ها در این خصوص حساس هستند، اما همانطور که گفتم تعداد شهدا نسبت به دوره‌های گذشته افزایش نیافته، اما عملیات‌های ما در مرز‌های کشور در مقابله با مواد مخدر و ورود‌های غیرمجاز افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها