سردار جوانی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

درخواست مذاکره با آمریکا نشانه‌ وطن‌فروشی است

معاون سیاسی سپاه گفت: سخن از انجام مذاکره دیگری با آمریکا بعد از تجربه برجام، نشانه‌ای از جهل و نادانی و یا وابستگی و وطن‌فروشی است.
کد خبر: ۲۹۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ - 24June 2018
درخواست مذاکره با آمریکا نشانه‌ای از وطن فروشی استسردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص نامه‌ای که در روز‌های اخیر توسط عده‌ای معلوم‌الحال با موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا منتشر شده است، اظهار داشت: هرچند انتشار چنین نامه‌ای آن هم بعد از خروج آمریکا از برجام جای تاسف دارد؛ اما خوشبختانه طیف‌های مختلف سیاسی کشور صدور چنین نامه‌ای را محکوم کردند و آن را نشانه کم‌عقلی و بی‌عقلی دانستند و بر اینکه چنین رویکردی نمی‌تواند در راستای تامین منافع ملی و عزت ملی کشورمان باشد، مهر تایید زدند.
 
وی افزود: حال درباره اینکه چرا چنین نامه‌ای نگارش شده باید گفت که در طول تاریخ ایران از اواخر قاجار تا به امروز مواردی را داشتیم که هر از چند گاهی افرادی وارد عرصه‌های سیاسی می‌شدند و بعضا اظهارنظر‌هایی هم می‌کردند؛ اما این کار آن‌ها تنها باعث می‌شد منافع ملی کشورمان به مخاطره بیفتد.
 
سردار جوانی با اشاره به اینکه در سال‌های بعد از انقلاب هم چنین مواردی را داشتیم، ادامه داد: زمانی که انقلاب و نظام در یک موضع قدرت و اقتدار قرار داشته، افراد، گروه‌ها و جریاناتی با سلائق و گرایش‌های مختلف، نظر‌اتی را مطرح می‌کردند که باعث می‌شد منافع ملی کشورمان به خطر بیفتد.
 
وی تصریح کرد: اما اینکه چرا این‌گونه رفتار می‌کردند به 2 موضوع برمی‌گردد؛ اول اینکه وقتی از موضع ضعف در برابر نظام سلطه مواضعی را اتخاذ می‌کنند این نشانه از ضعف ایمان و سستی اراده‌های آن‌ها دارد و دوم نشانه‌ای از دنیا‌گرایی و عافیت‌طلبی آن‌ها است، چون عمدتا منافع فردی و گروهی خودشان را دنبال می‌کنند؛ اگر چه سعی دارند این موضوع را در پشت عناوینی مثل تامین منافع ملت، دفاع از حقوق ملت، گره گشایی از مشکلات مردم، پنهان کنند.
 
معاون سیاسی سپاه در ادامه اضافه کرد: اگر اینگونه نامه نگاری‌ها تا قبل از توافق هسته‌ای صورت می‌گرفت، شاید می‌شد خوشبینانه یک تحلیلی را درباره آن داشت و اینکه از سر دلسوزی چنین رفتار و موضعی را دارند؛ اما وقتی مذاکره با آمریکا تجربه شد و آن‌ها پا روی تعهدات خود گذاشته و از برجام خارج شدند و نشان دادند که به هیچ وجه قابل مذاکره نخواهند بود، ارائه این نوع پیشنهادات در واقع یک نوع «چوب حراج زدن» بر ارزش‌ها، عزت و منافع ملت است.
 
وی همچنین بیان داشت: کسانی که چنین فکری دارند و مطالبی از این دست را مطرح می‌کنند، در حدی سقوط کردند که می‌توان گفت آن‌ها به نوعی حاضر به وطن فروشی و خیانت به ملت خودشان هستند.
 
سردار جوانی تاکید کرد: پس وقتی برجام تجربه شد، سخن از انجام مذاکره دیگری با آمریکا نشانه‌ای از جهل و نادانی و یا وابستگی و وطن فروشی است که البته این حرکت که توسط عده‌ای واداده بروز یافت، مورد بی‌اعتنایی طیف‌های مختلف سیاسی قرار گرفت و حتی اقدام آن‌ها محکوم هم شد.
 
انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار