سرهنگ آسمند خبر داد؛

ثبت یادمان‌های شهدای گمنام کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از ثبت یادمان‌های شهدای گمنام استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ - 26June 2018

یادمان‌های شهدای گمنام کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی ثبت می‌شودبه گزارش دفاع پرس از یاسوج، نشست کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس استان کهکیلویه و بویراحمد ظهر امروز سه‌شنبه به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در پایان سال ۱۳۹۴ زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در پارک مهرورزی یاسوج به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص یافت، اظهار داشت: نقطه‌یابی و نقشه‌های اولیه تهیه و در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور قرار داده شده است.

وی افزود: به دلیل دوگانگی‌هایی که در واگذاری اعتبار از ردیف‌های اعتباری استانی و ملی وجود داشته تاکنون مطالعات و عملیات اجرایی این پروژه شروع نشده است که امیدواریم مانند سایر استان‌ها هم ردیف بودجه استانی و هم ملی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ۶ فاز در نظر گرفته شده و اعتبار زیادی برای احداث آن مورد نیاز است.

آسمند در ادامه به یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج واقع در پارک جنگلی این شهر اشاره داشت و عنوان کرد: این یادمان در یک مکان گردشگری واقع شده که روزانه زائران زیادی به آنجا رفته و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی در آنجا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادمان با مشکلاتی از جمله آب‌رسانی و دسترسی جاده ای مواجه است، گفت: شهرداری مسئول حفاظت و نگهداری از یادمان‌های شهدایی است که در محدوده شهر قرار گرفته‌اند، بنابراین این دستگاه تلاش کند در اسرع وقت طرح ساماندهی در این مکان اجرا شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۱ یادمان شهید گمنام در سطح استان وجود دارد، از اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواست برای ثبت این یادمان‌ها در فهرست آثار ملی همکاری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها