سردار نقدی در نشست خبری:

ستاد مردمی برای آزادسازی قدس در حال شکل‌گیری است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ستاد مردمی برای آزادسازی قدس در حال شکل گرفتن است گفت: قرار شده اقدامات مقدماتی را نیز برای بازسازی غزه صورت دهیم.
کد خبر: ۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 28September 2014

ستاد مردمی برای آزادسازی قدس در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری روز همبستگی با کودکان غزه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه سابق جاسوسی) برگزار شد، گفت: سازمان بسیج مستضعفین به همراه کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت نهم مهر، «روز حمایت از کودکان غزه» در 40 هزار پایگاه بسیج، مساجد، حسینیهها و بقاع متبرکه آماده دریافت کمکهای مردمی به مردم غزه بویژه کودکان هستند.

وی افزود: ما نمیگذاریم خون شهدای غزه هدر رود و در تاریخ بنویسند چنین جنایتی علیه مسلمانان صورت گرفت و آنها فقط چند بیانیه صادر کردند. لذا ما پیگیریهای خود را برای به نتیجه رساندن خون شهدای غزه ادامه میدهیم و آن را متوقف نمیکنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه خسارتهای وارد شده به مردم غزه طی 55 روز بمبارانی که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت باعث شد 10 هزار و 600 خانه به کلی ویران شود و 18 هزار خانه آسیب ببیند؛ همچنین 108 هزار نفر از مردم غزه بدون سرپناه هستند. شش بیمارستان و چهار دانشگاه مورد حمله قرار گرفته است و تصفیهخانههای آب نیز از حملات این رژیم بی نصیب نماند. اما میتوان گفت ویرانیها و خسارات مادی قابل جبران هستند؛ در صورتی که خسارات انسانی که باعث شهادت 2 هزار و 230 نفر شد، قابل جبران نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از این تعداد 578 نفر کودکان و نوجوانان و 231 نفر از مادران هستند. همچنین علاوه بر این 11 هزار نفر نیز بر اثر این حملات زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه 270 مسجد و 174 مدرسه درنتیجه پرتاب 60 هزار راکت و موشک رژیم صهیونیستی در غزه تخریب و آسیب دیدند عنوان کرد: آمریکا 225 میلیون دلار به این رژیم کمک می کند تا با استفاده از این مبلغ مهمات های مورد نیاز خود را تهیه کند و این علاوه بر بازگذاشتن زاغههای مهمات خود برای استفاده رژیم جعلی اسرائیل است.  

سردار نقدی یادآور شد: برای روز نهم مهر که در تقویم روز همبستگی با کودکان غزه نامگذاری شده با کمک کمیته امداد در صدد هستیم با جمع آوری کمک های مردمی بخشی از خسارات مادی وارد شده به سرزمین های مردم فلسطین را جبران کنیم. البته به جهت آن که ارسال کمکهای غیر نقدی به مناطق اشغالی فلسطین با موانع زیادی روبرو است از مردم درخواست داریم کمکهای خود را بهصورت نقدی اهدا کنند.

معاون فرمانده کل سپاه در امر بسیج، درباره ارسال سلاح بهمنظور تسلیح مردم کرانه باختری که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب بود، نیز بیان داشت: تا کنون بازاریان شهرهای رشت، تبریز و تهران سلاحهایی را تهیه کردند که این سلاحها از راه خودش به اهلش میرسد؛ البته بعضی از این سلاحها رسیده و برخی دیگر نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در لبیک به ندای رهبری مبنی بر تسلیح مردم کرانه باختری، رقمهای بالایی از اطراف ایران اهدا شده است، در خصوص اعزام نیروی انسانی به مناطق کرانه باختری و غزه تأکید کرد: درخواستهای متعددی از سوی جوانان برای اعزام به سرزمینهای اشغالی فلسطین اعلام میشود، اما باید گفت مردم این مناطق از نظر نیروی انسانی هیچ کمبودی ندارند و تنها نیاز آنها کمکهایی است که باید برای آنها ارسال شود. لذا همانگونه که عنوان شد از مردم درخواست داریم کمکهای خود را بهصورت نقدی اهدا کنند.

* همکاری مستمر کمیته امداد امام(ره) با بسیج

در ادامه این نشست، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه مساله نهضتهای اسلامی در جهان اسلام و حتی نهضتهایی که اسلامی نیستند و در کشورهای اروپایی بهوجود آمدهاند الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: برخی ایرانیهای خارج از کشور و شهروندان خارجی برای کمک به مردم فلسطین با ما در ارتباط هستند و از این طریق کمکهایی را ارسال میکنند.

وی افزود: کشورهایی که انقلابهایی در آنها آغاز شده روشهای امدادی را از ما طلب میکنند و این از ویژگیهای انقلاب اسلامی است که توانسته اینگونه مؤثر باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه همکاری مستمری با بسیج داریم، به همین خاطر عنوان خود را امدادگران بسیجی قرار دادهایم؛ درباره روش ارسال کمکها به مردم غزه گفت: آنهایی که میخواهند در این امر انساندوستانه مشارکت داشته باشند میتوانند کمکهای نقدی خود را به شمارهحساب 5555 نزد بانک ملی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) یا به حساب شماره 1861421622451 نزد بانک انصار به نام سازمان بسیج مستضعفین واریز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار