فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ:

ارتقای سطح آگاهی و بصیرت افزایی از اهداف طرح جوانه‌های صالحین است

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: طرح جوانه‌های صالحین با هدف ارتقای سطح آگاهی و بصیرت افزایی اجرا شده که آموزش قرآن، احکام، کلاس‌های هنری و گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین رشته‌های آموزشی در آن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۹۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 30June 2018

ارتقاء سطح آگاهی و بصیرت افزایی از اهداف طرح جوانه‌های صالحین استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سرهنگ «محمود بداغی» فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین اظهار داشت: اجرای طرح جوانه‌های صالحین هم‌زمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز آغاز شده و تا شهریورماه نیز ادامه دارد که 20 پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی میزبان این طرح هستند.

وی با بیان اینکه20 پایگاه مقاومت بسیج شهری و روستایی میزبان این طرح هستند افزود: این طرح به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شهرستان و با هدف ارتقای سطح آگاهی، بصیرت افزایی و آموزش مهارت‌های لازم اجرا شده که آموزش قرآن، احکام، قرائت صحیح نماز، کلاس‌های هنری مانند صنایع‌ دستی و گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی از مهم‌ترین رشته‌های آموزشی در آن به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به اهداف اجرای طرح جوانه‌های صالحین عنوان کرد: تربیت انسان‌های مومن و کارآمد، ایجاد انسجام بین جوانان، گسترش فرهنگ غنی قرآن و اهل‌ بیت (ع) و تبیین فرمایشات رهبری با محوریت مسجد در بین مردم و مقابله با هجمه‌ها و جنگ نرم دشمنان از مهم‌ترین اهداف این برنامه بوده که امسال با شعار «رشد و بالندگی در پرتو قرآن و مسجد با حمایت از کالای ایرانی» در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان کبودراهنگ از بسیج محلات، مساجد و جامعه زنان در پایگاه‌های اوقات فراغت بسیج ویژه تابستان ثبت‌نام کنند.

بداغی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در این شهرستان نیز گفت: در سه ماهه نخست سال 97 دوره‌های آموزشی و مهارتی به منظور توانمندسازی زنان خانه‌دار در دو روستای کبودراهنگ برگزار شده که 40 نفر در آن شرکت کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از اعطای 50 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان نیز خبر داد و یادآور شد: این رقم از محل سهمیه سال گذشته به 4 نفر برای ایجاد شغل در رشته‌های پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهی، دام و ایجاد صنایع تبدیلی پرداخت ‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی برای خدمت به محرومان اضافه کرد: اعزام یک گروه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و دیوارکشی مدارس مناطق محروم به کمک دانش آموزان حاضر در طرح هجرت، ساخت آشپزخانه و سرویس بهداشتی برای مسجد روستای «دالی‌پو» از روستاهای دور دست کبودراهنگ در سه‌ماهه امسال انجام‌شده است.

بداغی بیان داشت: در این مدت با هدف افزایش وسعت فضای سبز شهرستان 30 هزار اصله نهال میوه در 10 روستا به همت بسیجیان کاشته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعزام روحانی به روستاها از دیگر خدمات بسیج سازندگی کبودراهنگ برای خدمت به محرومان بوده و 5 روحانی مستقر علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و کمک به آبادانی روستا را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ از آغاز طرح اردوهای جهادی نیز خبر داد و تصریح کرد: در سه‌ماهه دوم سال گروه‌های مختلف دانشجویی، محلات و دانش‌آموزی با حضور در مناطق محروم اقداماتی چون بهسازی روستا، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی و ساخت مسکن برای افراد محروم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کاهش سرقت و معضلات اجتماعی از نتایج این طرح است که به وسیله تیم‌های گشت در طول شبانه‌روز انجام‌ شده و دوره‌های آموزشی لازم هم برای تیم‌های گشت با حضور نمایندگان ناجا و دادگستری برگزار شده است.

بداغی در پایان بیان داشت: اولویت اجرا با پایگاه‌های شهری است و اکنون شهرهای «کبودراهنگ»، «شیرین‌سو» و «گل‌تپه» و برخی روستاها تحت پوشش طرح قرار دارد و به دنبال گسترش محدوده اجرایی آن نیز هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار