عملیات حفاری قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی رسید+ تصاویر

پروژه خط 3 قطار شهری مشهد شامل دو طرح میدان فردوسی به سمت قاسم آباد و میدان فردوسی به سمت سیدی می‌شود. در همین راستا امروز دستگاه حفاری مکانیزه TBM از سمت سیدی به ایستگاه باب الجواد رسید.
کد خبر: ۲۹۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 01July 2018

به گزارش دفاع پرس از مشهد به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، طی مراسمی با حضور «علی­رضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی، «قاسم تقی ­زاده خامسی» شهردار مشهد مقدس و دیگر مسئولان، دستگاه حفار تونل خط سه مترو مشهد وارد ایستگاه باب‌الجواد (ع) در مجاورت بارگاه رضوی شد.

شهردار مشهد در این مراسم اظهار داشت: در اجرای این بخش از مسیر، منظر و دید حرم مطهر رضوی با ساختمان­ های اطراف به هیچ عنوان نباید محدود شود و در این راستا در ایستگاه باب الجواد (ع) هیچ تاسیساتی بلندتر از 2 متر اجرایی نمی­ شود.

وی افزود: 5 هزار میلیارد ریال تا کنون برای این خط هزینه شده است، 100 هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار برای تکمیل این خط نیاز است که از 7 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکتی که باکمک دولت برای خطوط مترو منتشر شده 3 هزار میلیارد ریال آن مربوط به خط سوم و 4 هزار میلیارد ریال برای خط دوم هزینه خواهد شد.

شهردار مشهد افزود: برای امسال نیز از دولت قول انتشار 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت گرفته‌ایم و امید خط سوم تا سال 1400 و خط دوم که به طول 14.5 کیلومتر در دست انجام است امسال به پایان برسد.

خط سوم قطار شهری مشهد به طول 28.5 کیلومتر است که تا کنون 8 کیلومتر آن حفاری شده و از مسیر تونل شرقی هم اکنون به باب الجواد حرم مطهر رضوی رسیده و امروز دستگاه حفاری از این محدوده عبور می­ کند.

به گفته «کیانوش کیامرز» مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، دستگاه حفار پس از یک ماه توقف در این ایستگاه و انجام به روزرسانی‌های لازم، حفاری تونل خط 3 مترو به سمت سیدی ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار