حجت‌الاسلام منتظری:

نقص قوانین مبارزه با مواد مخدر/ «مجازات» آخرین مرحله‌ در مبارزه با مواد مخدر است

دادستان کل کشور گفت: قوانینی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر در مجلس تصویب شده است، متاسفانه دارای نواقصی هستند که در حال بررسی است.
کد خبر: ۲۹۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ - 03July 2018

قوانین مبارزه با مواد مخدر با نقص مواجه هست/ اعدام و یا اعدام نکردن در مبارزه با مواد مخدر موثر نیستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کشور در حاشیه مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوانینی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر در مجلس تصویب شده است، متاسفانه دارای نواقصی هستند که در حال بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به همسایگی ایران با کشور افغانستان و حجم تولید مواد مخدر در افغانستان، افزود: ایران امروز در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و کشور‌های اروپایی در این راستا هیچ‌گونه همکاری با ایران ندارند.

حجت الاسلام منتظری گفت: خانواده‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های انتظامی باید در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز همکاری داشته باشند.

وی با بیان این‌که موضوع مواد مخدر تنها با مجازات حل نخواهد شد، گفت: در ابتدا باید در خصوص زمینه‌های گرایش به مواد مخدر مطالعاتی انجام شود که خوشبختانه در این حوزه کار‌های علمی و تخصصی خوبی انجام شده است.

دادستان کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسأله «مجازات» آخرین مرحله‌ای است که برای مبارزه با مواد مخدر باید در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان این‌که موارد قانونی حتما باید تصحیح شود، گفت: اصلاح موارد قانونی بصورت ناقص انجام شده است و موارد قانونی آن در یک‌سال گذشته در دادستانی مورد بازبینی قرار گرفته و به رئیس قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: صرف اعدام کردن و یا اعدام نکردن در مبارزه با مواد مخدر موثر نیست و عواملی که در این راستا متولی هستند، باید پیوند داشته باشند و با یکدیگر در این راستا همکاری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار