سردار جوانی:

بیش از ۶۰ موشک در عملیات «جولان» به سمت صهیونیست‌ها شلیک شد/ برجام نشان داد باید آمریکا را همان‌گونه که هست بشناسیم

معاون سیاسی سپاه گفت: بیش از ۶۰ موشک به سمت «جولان» شلیک شد که حداقل بر اساس تخمین‌ها ۵۰ نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند و این در حالی است که از سوی اسرائیلی‌ها هیچ خبری در این زمینه منتشر نشد.
کد خبر: ۲۹۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ - 03July 2018
۶۰موشک در عملیات «جولان» به سوی اسرائیل شلیک شد/ برجام نشان داد باید آمریکا را همان گونه که هست بشناسیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه شامگاه ۱۱ تیرماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع غدیرخم پاسداران درباره هفته حقوق بشر آمریکایی و مسائل روز جامعه اظهار داشت: ششم تیر تا ۱۲ تیر در تقویم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده که یکی علل آن این است که آمریکایی‌ها با هنرمندی و استفاده از ابزار رسانه در دهه‌های گذشته سعی کردند خود را در جهان مدافع اصلی حقوق بشر معرفی کنند.
 
وی افزود: البته این شگرد آمریکایی‌ها است که به نوعی همه مفاهیم ارزشی را مصادره کردند، به عنوان مثال به ظاهر پرچم‌داری طرفداری از حقوق بشر، امنیت، صلح و ثبات جهانی، محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات و سایر موارد این چنینی در دست آمریکا است.
 
سردار جوانی تاکید کرد: اما بر خلاف ادعایی که دارند چنانچه بخواهیم دنبال ناقض اصلی حقوق بشر یا دنبال کسی که صلح و ثبات و امنیت جهان را به خطر می‌اندازد، بگردیم و یا اینکه کدام کشور بیشترین اخلال را در محیط زیست انجام می‌دهد، به آمریکایی‌ها می‌رسیم، در واقع عملکرد آن‌ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بر خلاف آن چه می‌گویند، عمل می‌کنند؛ این همان دورویی و نفاق است.
 
وی ادامه داد: امروز جامعه ما جامعه‌ای جوان است به نحوی که ۸۰ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی متولد شده‌اند به همین خاطر آمریکایی‌ها، متحدین و عوامل آن‌ها در داخل کشور سعی می‌کنند چهره‌ای مثبت از آمریکا ارائه کنند تا جایی که بعضا عنوان کنند اگر کاری به آمریکا نداشته باشیم، آن‌ها هم کاری به ما ندارند.
 
معاون سیاسی سپاه همچنین اضافه کرد: چنانچه کسی آمریکایی‌ها را بشناسد متوجه می‌شود، آن‌ها با هر انسان آزادی‌خواه، حق‌جو و دین‌خواه مشکل دارند و این هم موضوعی است که در ذات آمریکا قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: وقتی در پایان نماز جماعت مرگ بر آمریکا را در کنار الله اکبر عنوان می‌کنیم، بحث اعتقادی دارد، چون آمریکا می‌خواهد خود را به جای خدا بگذارد؛ اما این همه فشاری که به مردم ایران وارد می‌کند به دلیل آن است که ملت ما با استناد به آیات قران در برابرشان مقاومت می‌کنند و سلطه آن‌ها را نمی‌پذیرند.
 
سردار جوانی گفت: اما دلیل دیگری که می‌توان برای نامگذاری این هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرد، این است که در ششم تیر، مقام معظم رهبری توسط گروه فرقان ترور می‌شوند و در هفتم تیر با انفجار حزب جمهوری توسط منافقین شهید بهشتی و یارانش به شهادت می‌رسند.
 
وی افزود: همچنین در چنین روزی بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش عراق صورت می‌گیرد و در ۱۲ تیر هواپیمای مسافری ایران بر روی آب‌های خلیج فارس مورد اصابت موشک ناو آمریکایی قرار می‌گیرد و سرنشینان آن به شهادت می‌رسند.
 
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه این هفته فرصتی برای بازخوانی جنایات آمریکا است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها تنها کشوری هستند که در جنگ جهانی دوم با استفاده از بمب اتمی 2 شهر ژاپن را با خاک یکسان کردند؛ اما علی رغم این جنایتی که انجام دادند در تبلیغات خود عنوان می‌کنند، اقدامشان در راستای نجات بشر بوده است.
 
وی تاکید کرد: حتی آمریکایی‌ها عامل اصلی آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هستند؛ زیرا صدام بدون اجازه آن‌ها نمی‌توانست دست به چنین اقدامی بزند علاوه بر این در سال‌های اخیر نیز نقش آن‌ها را در بی‌ثباتی منطقه می‌بینیم به عنوان مثال اگر چه آمریکایی در بحث داعش با شعار مبارزه با تروریسم وارد شدند؛ اما ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صراحت عنوان می‌کند که موسس داعش، آمریکا است.
 
سردار جوانی با اشاره به اینکه آمریکا با این نوع تفکر و اندیشه ضدبشری از ملت ایران سیلی خورده، گفت: آمریکایی‌ها به شکل‌های مختلف دنبال آن هستند تا مانع بزرگی که در مقابلشان قرار دارد یعنی ملت ایران را از سر راهشان بردارند؛ اما خوشبختانه ملت ما در پرتو عنایات الهی، استقامت، روحیه شهادت‌طلبی و رهبری مقام معظم رهبری به مرحله‌ای رسیده که دیگر این تیغ آمریکایی‌ها برای ما بران نیست.
 
وی ادامه داد: البته در این رابطه برخی‌ها عنوان می‌کنند که اگر آمریکایی‌ها بخواهند می‌توانند از سلاح‌هایی که دارند علیه ما استفاده کنند؛ کسی که این حرف را می‌زند یعنی جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسد.
 
معاون سیاسی سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها امروز فهمیدند که اگر علیه مردم ایران اقدام نظامی انجام دهند، مشابه آن را دریافت می‌کنند یعنی اگر یک موشک بزند، یکی می‌خورد؛ هرچند می‌تواند از دور دست همچنین اقدامی انجام دهد، اما فهمیده از هر کجا بزند در همان نقطه می‌خورد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: بنابراین اگر در شعاع 2 هزار کیلومتری ما باشند و بخواهند اقدامی نظامی علیه امنیت کشورمان انجام دهند، جواب آن را دریافت خواهند کرد و این جای افتخار دارد به همین خاطر به خدعه و نیرنگ از منظر حقوق بشر روی آورده‌اند.
 
سردار جوانی سپس درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل به پایگاه «تی‌فور» در سوریه، تاکید کرد: حمله موشکی اسرائیل در سوریه علیه نیرو‌های مستشاری کشورمان پاسخ داده شد؛ اما سیاست تبلیغی بر این نبوده که گفته شود این سیلی به آن‌ها زده شده؛ صهیونیست‌ها وقتی امسال برای اولین بار محل استقرار مستشاران نظامی کشورمان در پایگاه «تی‌فور» سوریه را مورد اصابت قرار دادند و به دنبال آن ۷ نفر از مستشاران نظامی کشورمان شهید و ۱۱ نفر هم مجروح شدند این پاسخ را دریافتند که ایران جواب آن‌ها را خواهد داد.
 
وی افزود: لذا ارتش آن‌ها به حالت آماده باش در آمد و برای اینکه ایران پاسخ ندهد عنوان کردند که اگر گلوله‌ای از سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شود، سوریه را با خاک یکسان می‌کنند.
 
معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: اما در نهایت عملیاتی در جولان انجام شد و اگر این‌ها چهار پنج تا شلیک داشتند بیش از ۶۰ موشک به سمت جولان رفت که حداقل بر اساس تخمین‌ها ۵۰ نفر به هلاکت رسیدند و این در صورتی است که اسرائیلی‌ها صدای آن را هم در نیاوردند.
 
وی سپس با اشاره به اینکه در همان مقطع که این پاسخ داده شد و دو ساعت هم طول کشید، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در روسیه بود، اذعان کرد: سرلشکر سلیمانی که خودم از او شنیدم، گفت: به پوتین پیام دادیم تا به آن‌ها بگوید اگر جایی را در سوریه بزنند که ایرانی در آنجا باشد یا منطقه حساسی و حیاتی از سوریه را بزنند، تل‌آویو را می‌زنیم.
 
سردار جوانی در ادامه اظهار داشت: آن‌ها نه‌تنها دو ساعت موشک‌ها را تحمل کردند و یک جای حساس را هم نزدند، بلکه به دست و پا و تکاپو هم افتادند که حاضریم تمام اش کنیم.
 
وی همچنین بیان داشت: امروز در داخل کشور نیاز به وحدت و همدلی بین همه آحاد مردم، دولت و ملت و قوای سه گانه داریم؛ زیرا جنگ فعلی جنگی جدی است، اما نظامی نیست بلکه اقتصادی، نرم، سایبری، روانی و امثالهم است.
 
معاون سیاسی سپاه درباره مذاکره با اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام هم اظهار داشت: آمریکا که از برجام خارج شد، مذاکرات ما هم با اروپایی‌ها برای ادامه برجام آغاز شد؛ در این رابطه همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: اروپا باید تضمین بدهد؛ البته بعید است آن‌ها چنین کاری را انجام دهند، زیرا دادن تضمین به ایران یعنی اینکه اروپا به سوی جنگ اقتصادی با آمریکا می‌رود و این موضوعی است اروپایی‌ها به صراحت آن را نفی می‌کنند.
 
وی بیان داشت: اروپا و آمریکا در خصومت علیه مردم کشورمان اشتراک دارند به نحوی که دشمنی آن‌ها اگر بیشتر از آمریکا نباشد، کمتر نیست؛ پس در اینجا آنچه مهم است می‌تواند این باشد که باید از برجام به عنوان نسخه شفا بخش چشم پوشی کنیم؛ بنابراین برجام نشان داد ملت ما باید آمریکا را همان گونه که است بشناسد؛ زیرا امروز آمریکایی‌ها با خدعه و نیرنگ به دنبال فروریختن مقاومت ملت مان هستند.
 
سردار جوانی در ادامه با اشاره به نا آرامی‌های جنوب کشور عنوان کرد: امروز دشمن عملیات روانی انجام می‌دهد و بنا را هم بر دروغ و شایعه گذاشته؛ به عنوان مثال بی‌بی‌سی عنوان کرده که ایران سالانه شش میلیارد دلار در سوریه هزینه می‌کند؛ درحالی‌که سقف بودجه دفاعی ما محدود و مشخص است؛ این شایعه باعث می‌شود جوان ایرانی تحت تاثیر آن شعار بدهد که «سوریه را رها کن ـ فکری به حال ما کن».
 
وی گفت: در حالی که نمی‌داند اگر سوریه را رها کنیم دیگر این امنیت را هم نخواهیم داشت که بخواهد حتی این شعار را هم بدهد؛ بنابر این حوادثی که در روز‌های اخیر در برخی شهر‌های کشورمان مانند خرمشهر و کازرون روی داد بواسطه فعالیت‌های دشمنان بود، زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند هر مشکلی را به نارضایتی تبدیل کرده و سپس در این حالت، نا امنی و اغتشاش بوجود آورد.
 
انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها