وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

سرمایه گذاری بیش از 390 میلیارد تومان برای پوشش تلفن همراه در مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمینه تلفن همراه با سرمایه گذاری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان تلاش شده تا پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و شهری به صورت کامل برقرار شود.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ - 04July 2018
بیش از 390 میلیارد تومان برای پوشش تلفن همراه در مازندران سرمایه گذاری شده استبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمد جواد آذری جهرمی» عصر امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در ساری با بیان اینکه تشعشعات رادیویی آنتن های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می کند، اظهار داشت: این اشعه ها همواره بر اساس استانداردهای حرارتی است و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.
 
وی از دایر شدن سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی در تهران و چند شهر کشور خبر داد و درباره تاثیر اینترنت اشیا بر موضوعات کشاورزی گفت: باید این اقدامات را پیش ببریم و گسترش دهیم.
 
آذری جهرمی در ادامه با عنوان اینکه نقشه راه ما با وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از فناوری های پیشرفته در کشاورزی آماده است و مراحل نهایی را می گذارند، بیان داشت: همچنین پروژه های پایلوتی در استان اردبیل، قزوین، فارس و خوزستان در حال پیگیری است.
 
وی ضمن برشمردن اهداف سفر به مازندران، گفت: حضور در جلسه «ستاد اقتصاد مقاومتی» به عنوان وزیر معین یکی از اهداف سفر به مازندران است که در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های «اقتصاد مقاومتی» در استان را جویا خواهیم شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین حضور در نشست مدیران استانی حوزه فناوری اطلاعات کشور در ساری برای هماهنگی پروژه های فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: مازندران استانی است که مشخصه های ویژه ای در حوزه ارتباطات دارد ولی در تعطیلات میزان درخواست در شبکه ها تا دو برابر حد معمول می رسد.
 
وی گفت: بین شبکه های ارتباطی و زمان پیک در مازندران دو برابر فاصله وجود دارد و از نظر ایجاد زیرساخت های ارتباطی  هزینه بر است.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه توسعه روستایی مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی داشته است، افزود: در زمینه تلفن همراه نیز با سرمایه گذاری های صورت گرفته و اجرای هزار و ۳۵ پروژه کوچک و بزرگ و سرمایه گذاری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان تلاش شده تا پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و شهری به صورت کامل برقرار شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: پوشش تلفن های نسل سه و چهار در نقاط شهری کامل است و در نقاط روستایی نیز شهرهای شمالی استان وضعیت مطلوبی دارد و مناطق جنوبی استان نیازمند توجه هستند.
 
وی ادامه داد: پوشش جاده ای استان به دلیل ارتباطات نسل سه و چهار توسعه قابل توجه ای یافته است و در دامنه های جنوبی استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم.
 
«آذری جهری» یادآور شد: برای توسعه فیبر نوری در استان در ۱۰ مسیر ارتباطی سرمایه گذاری شده است و ارتباطات پایدارتر و مناسبتر شده است و در حوزه فناوری اطلاعات نیز در کنار دانشگاه ها مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوین ایجاد شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان بیان داشت: همچنین مرکزی که به توسعه کسب و کارهای نوپا کمک می کند به بهره برداری می رسد و به توسعه خدمات محتوایی گروههای دانشجویی در سطح استان کمک خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار