وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد؛

نقش موثر پروژه «سیماک» در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در نظام املاک کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همانگونه که پروژه ریجستری تلفن همراه تاثیر مثبتی در ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه داشت، پروژه سیماک نیز همان نقش را در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در نظام املاک کشور خواهد داشت.
کد خبر: ۲۹۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ - 05July 2018
نقش مژثر پروژه «سیماک» در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در نظام املاک کشوربه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر پنجشنبه در حاشیه نشست با فعالان حوزه فناوری استان اظهار داشت: نظام یکپارچه املاک کشور یکی از زیرپروژه های دولت الکترونیک بوده که به شفاف سازی در نظام معاملات و نقل و انتقال املاک در کشور کمک می کند.
 
وی افزود: در این پروژه ۱۸ دستگاه فعال در حوزه نقل و انتقال، ثبت، احراز مالکیت و کاربری املاک متصل می شوند و با تعامل بین سازمانی علاوه بر کاهش مراجعات مردم به دستگاه ها، تعارضات و تنقاضات در آمار و اطلاعات را حل و امکان تبانی و فساد را در نظام املاک کشور برطرف می کنند.
 
آذری جهرمی اظهار داشت: این پروژه در چهار استان کشور از جمله مازندران اجرا شد و بهره برداری از فاز سوم شامل استعلامات هوشمند بین دستگاهی در دهیاری های استان مازندران آغاز می شود.
 
وزیر ارتباطات یادآور شد: در سه استان دیگر تاکنون سه فاز یکپارچه سازی نظام املاک کشور اجرا شده است و مازندران استان چهارمی است که وارد فاز چهارم می شود و این پروژه دردسرها و نارسایی های مردم را در حوزه املاک و کاربری ها کاهش می دهد.
 
آذری جهرمی افزود: همانگونه که پروژه ریجستری تلفن همراه تاثیر مثبتی در ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه داشت، پروژه سیماک نیز همان نقش را در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در نظام املاک کشور خواهد داشت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سازمان فناوری اطلاعات، پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات را در دست اجرا داریم، گفت: در شرکت ارتباطات نیز توسعه زیرساخت های شبکه ملی ارتباطات در دستور کار قرار دارد و امنیت فضای مجازی نیز در فناوری اطلاعات پیگیری می شود.
 
وی ادامه داد: رشد اقتصادی و ۲.۵ برابر کردن بازار ICT کشور از دیگر پروژه هایی است که در سازمان تنظیم مقررات پیگیری می شود و کسب و کار و توسعه زیرساخت های اشتغال نیز در سازمان فناوری اطلاعات اجرایی می شود.
 
وی توسعه ارتباطات روستایی را از مهمترین وظایف برشمرد و گفت: تا پایان برنامه ششم ۹۰ درصد روستاها و مناطق کمتر برخوردار باید به ظرفیت های ارتباطی متصل شوند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار