حسن رستگار پناه: «متوسلیان» دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌دانست

رییس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار در ستادکل نیروهای مسلح گفت: «متوسلیان» همواره به استقلال کشور معتقد بود و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌دانست.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ - 05July 2018

حسن رستگار پناه: «متوسلیان» دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌دانستبه گزارش خبرنگار حماسه‌ و جهاد دفاع پرس، یادواره سرادر حاج «احمد متوسلیان»، «تقی رستگار مقدم»، «کاظم اخوان» و «سید محسن موسوی» به عنوان «سردار جاوید نشان» با حضور «حسن رستگار پناه» رییس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار در ستاد کل نیروهای مسلح، «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه سپاه ثارالله، «موسی سلامت»، خانواده‌ متوسلیان و جمعی از رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا عصر پنجشنبه ۱۴ تیرماه در بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

«حسن رستگار پناه» رییس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار در ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به سوابق مبارزاتی متوسلیان اظهار داشت: حاج احمد یک مدیر انقلابی و جهادی بود و هیچ مانعی برای حرکت در خود نمی‌دید. همه کسانی که با ایشان همکاری کردند گواه هستند که متوسلیان ظرفیت‌ساز بوده است که آن را در نیروهای خود نیز بوجود آورده بود.

وی درباره دیگر خصوصیت مدیریتی متوسلیان گفت: حاج احمد ولایت مدار و تکلیف مدار بود. اگر موفقیت‌های او را در کردستان ورق بزنیم خواهیم دید دلیل این توفیقات اعتمادش به نصرت الهی بود. خصوصیت دیگر متوسلیان در کنار اراده قوی دشمن شناسی او بود. اراده راسخ حاج احمد باعث می‌شد که همه موانع را با توکل به خدا از میان بردارد. آرامش و خستگی ناپذیری از ویژگی‌های بارز این سردار بی نشان بود.

رییس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار در ستاد کل نیروی‌های مسلح درباره ابداعات حاج احمد متوسلیان توضیح داد: ایجاد سازمان برون مرزی سپاه از ابداعات حاج احمد در دوران دفاع مقدس است که ثمرات مهمی در فتح المبین بر جای گذاشت. ما در شمال غرب هم با رژیم بعث مبارزه می‌کردیم هم با منافقان و حاج احمد در تمامی این مبارزات نقش مدیریتی بارزی داشت. او تا مطمئن به کارش نبود آن را انجام نمی‌داد. 

سردار رستگار پناه در ادامه بیان داشت: متوسلیان همواره به استقلال کشور معتقد بود و دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌دانست. حاج احمد نسبت به انحرافات سیاسی شناخت کامل داشت و فرمانده بصیر و آگاهی بود.

وی در پایان گفت: بعد از اسارت حاج احمد اقداماتی شکل گرفت اما حق مطلب انجام نگرفته است و نیازمند اقدامات مهم و ثمر بخشی است. وجود حاج احمد ظرفیتی در جامعه و کشور ایجاد خواهد کرد که به آن نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها