محمدصادق زمانی:

داشتن روحیه‌ی جهادی و بکارگیری ابزارهای روز؛ راهبرد رزمندگان دفاع مقدس در مسائل فرهنگی

محمدصادق زمانی با اشاره به ضعف موجود در فعالیت‌های فرهنگی گفت: اگر امروز کارهای فرهنگی به دست رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس سپرده می‌شد آن عزیزان ابتدا با روحیه‌ی جهادی حرکت می‌کردند سپس ابزارهای روز را در اختیار می‌گرفتند و بوسیله‌ی آنها به ترویج فرهنگ اسلامی می‌پرداختند.
کد خبر: ۲۹۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ - 06July 2018

محمدصادق زمانی، فعال فرهنگی در گفت‌‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با عملکرد مسئولان در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: در حال حاضر عملکرد مسئولان در این زمینه بشدت ضعیف است.

وی افزود: اخیرا ما تحقیقاتی در حوزه‌ی میزان فعالیت‌های قرآنی در کشورهای مسلمان انجام دادیم که متوجه شدیم تولیدات کشورهای دیگر در زمینه‌ی تصویرسازی‌ و پوسترهای قرآنی تقریبا مساوی صفر است اما کشور ما در این زمینه کمی جلوتر از بقیه است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه علی‌رغم برخی اقدامات انجام شده هنوز در بحث انتقال فرهنگ قرآن در جامعه عقب هستیم، ادامه داد: علاوه بر کم‌کاری‌ها مشکل دیگر این است که ما هنوز با روش‌های سنتی به تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن می‌پردازیم در صورتیکه نسل امروز نسل تکنولوژی است لذا اگر ما ابزارها و روش‌های خود را به روزرسانی نکنیم کلاهمان پس معرکه خواهد بود.

زمانی گفت: پیشنهاد بنده برای بهتر شدن اوضاع و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه این است که مسئولان فراخوان منتشر کنند تا با حمایت مسئولان بهترین و متخصص‌ترین افراد پای کار قرار بگیرند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه ما برای کارهای ارزشی یا اصلا هزینه نمی‌کنیم یا اینکه درست هزینه را اختصاص نمی‌دهیم و بعضا کار بدست تیمی سپرده می‌شود که هیچ تخصصی در آن زمینه ندارند.

وی بیان کرد: حقیقتا اگر امروز کارهای فرهنگی به دست رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس سپرده می‌شد آن عزیزان دو کار را انجام می‌دانند: ابتدا با روحیه‌ی جهادی حرکت می‌کردند سپس ابزارهای روز را در اختیار می‌گرفتند و بوسیله‌ی آنها به ترویج فرهنگ اسلامی می‌پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار