مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

افتتاح پروژه های بسیج سازندگی با حضور سردار «حزنی»

«مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: پروژه های جدید با حضور سردار «سید ضیاء الدین حزنی» فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مشاور فرماندهی کل قوا روز چهارشنبه 27 تیرماه به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۹۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ - 08July 2018

افتتاح پروژه های بسیج سازندگی با حضور سردار «حزنی»به گزارش دفاع پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در جلسه کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی، اظهار داشت: پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی از محورهای فعالیت سازمان بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه در سال 96، 16 پروژه با مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون تومان تصویب شده است و پیشرفت فیزیکی آن به نسبت واریز وجوه رعایت شد، افزود: بخش دیگری از پروژه ها مربوط به قرارگاه محرومیت زدایی است که در سال گذشته 50 پروژه به مبلغ دو میلیارد تومان تعریف و 50 درصد این پروژه ها به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: پروژه های جدید با حضور سردار «حزنی» فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مشاور فرماندهی کل قوا روز چهارشنبه 27 تیرماه به بهره برداری می رسد.

هنری اضافه کرد: تعداد این پروژه ها 60 عدد است که 25 پروژه از طرف قرارگاه محرومیت زدایی و 35 پروژه هم از محل قرارگاه پیشرفت و آبادانی و در مجموع با اختصاص مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه های مشترک با آستان قدس رضوی گفت: در دو حوزه که یکی دهستان ها است با آستان قدس رضوی همکاری داریم که در مجموع 4 میلیارد تومان است و حدود 2 میلیارد تومان سهم آستان قدس است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تبیین کرد: در طرح «کرامت»، قرارگاه جواد الائمه بحث محلات آسیب پذیر را در دستور کار قرار دارد و با محوریت حاشیه شهرها، اقدامات فرهنگی انجام می دهد.

هنری افزود: حدود 4 میلیارد تومان پروژه در این خصوص تعریف شده که 50 درصد به عهده سپاه و 50 درصد مابقی نیز به عهده استان می باشد.

وی تصریح کرد: در مجموع در سال مالی 96، حدود 15 میلیارد تومان رقم تفاهم نامه ها بوده که 8 میلیارد و 700 میلیون تومان آن محقق شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 96 در حوزه آموزش، اشتغال آفرینی و توانمند سازی، حدود 4 هزار و 900 نفر آموزش دیده اند، بیان داشت: در بخش اعطای تسهیلات برای کمک به راه اندازی کارگاه های زودبازده و اشتغال زا، حدود 4 میلیارد و 200 میلیون تومان به متقاضیان وام داده شده و 435 کارگاه راه اندازی شده است.

اعزام 14 هزار نفر در سال گذشته به اردوهای جهادی

هنری با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 14 هزار نفر در قالب 920 گروه جهادی به نقاط محروم استان اعزام شده اند، گفت: در نوروز امسال 90 پروژه با مبلغ 600 میلیون تومان توسط گروه های جهادی اجرا شده است.

وی یادآور شد: در تابستان امسال تا الان حدود 3200 نفر در قالب 217 گروه به مناطق محروم اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: گروههای جهادی با حضور کارکنان دستگاه های اجرایی برنامه ریزی شود تا خدمات رسانی به مناطق محروم با حضور مستقیم مسئولین و بصورت میدانی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها