الاخبار: عربستان کاردار خود از لبنان را فراخواند/ نظر حریری درباره تشکیل دولت

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که عربستان سعودی کاردار خود از لبنان را به ریاض فراخوانده است.
کد خبر: ۲۹۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ - 09July 2018

الاخبار: عربستان کاردار خود از لبنان را فراخواند/ نظر حریری درباره تشکیل دولتبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود آورده است: ولید البخاری کاردار عربستان در لبنان در ساعات اخیر برنامه همه ملاقات‌ها و کارهای خود در بیروت را لغو کرده است زیرا مجبور شده تا به عربستان سفر کند.

برپایه این گزارش، برخی اطلاعات حاکی است که الریاض البخاری را فراخوانده است و قصد دارد که دیپلمات جدیدی (افسری با درجه سرتیپی) را به جای وی در بیروت تعیین کند.

البخاری یکشنبه شب بیروت را ترک کرد.

نظر حریری درباره تشکیل دولت

افراد بسیار نزدیک به سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که حریری از تشکیل دولت هر اندازه زمان ببرد، صرف نظر نخواهد کرد.

این افراد به نقل از حریری هنگام ترک بیروت در هفته گذشته برای تعطیلات خانوادگی گفتند که وی از تشکیل دولت هر اندازه که می‌خواهد طول بکشد، انصراف نخواهد داد.

این نزدیکان حریری افزودند که حریری این مطلب را صراحتا به جبران باسیل وزیر خارجه در آخرین ملاقات با وی گفته است.

حریری ابراز عقیده کرده است: گره سیاسی که باعث تاخیر در تشکیل دولت شده است، در نزد من نیست و با میشل عون رئیس جمهور درخصوص نقشه راهی برای حل آن تفاهم کرده‌ام.

برپایه این گزارش، میشل عون در سایه رایزنی برای تسهیل تشکیل دولت، با شماری از شخصیت‌ها و احزاب به ویژه سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی و ولید جنبلاط رئیس حزب ترقیخواه دروزی در این چارچوب ملاقات کرده و به اولی توصیه کرده است که با جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی دیدار کند و ماموریت قانع کردن جنبلاط برای صرف نظر کردن از یک کرسی از سه کرسی دورزی‌ها را به حریری محول کرده است که حریری نیز به نزدیکان خود گفته بود که وی موضع جنبلاط را به طور کامل درک می‌کند.

انتخابات پارلمانی لبنان اردیبهشت ماه گذشته برگزار شد که پارلمان بعد از تشکیل جلسه نبیه بری را به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کرد و سعد حریری مامور تشکیل دولت شد. از آن زمان رایزنی‌ها بین احزاب و جریان‌های سیاسی درخصوص سهم آن‌ها در دولت آینده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها