سردار عراقی:

اقدامات سپاه در حل بحران آب خوزستان کاری بی‌نظیر در دنیا است

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انجام وظیفه سپاه در بحث بحران آب خوزستان واقعاً یک کار بی‌نظیری در دنیا است؛ به‌گونه‌ای که تقریباً ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری با قطر ۲ متر در مقطع زمانی کوتاه انجام گرفت.
کد خبر: ۲۹۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ - 10July 2018

اقدامات سپاه در حل بحران آب خوزستان کاری بی‌نظیر در دنیا استبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالله عراقی» رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از سد خاکی «آقابابا» در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که نقش سپاه در سازندگی کشور برای هیچ‌کس پوشیده نیست، اظهار داشت: بعد از جنگ همه فکر می‌کردند باید چه‌کاری را انجام دهند و همه نیرو‌ها بیکار می‌شوند، اما با اذن حضرت امام خمینی (ره) مجموعه‌ای به‌عنوان بسیج سازندگی در سپاه راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این مجموعه تمام توان سپاه خارج از موضوعات نظامی را برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به کار گرفته و پروژه‌های بسیار و سد‌های بزرگی را راه اندازی کردیم، انجام وظیفه سپاه در بحث بحران آب خوزستان واقعاً یک کار بی‌نظیری در دنیا است؛ به‌گونه‌ای که تقریباً ۹۰ کیلومتر لوله‌گذاری با قطر ۲ متر در مقطع زمانی کوتاه انجام گرفت.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: علی‌رغم غیرممکن بودن کار‌ها، سپاه توانست خدمتی را به کشور انجام دهد. امروز توصیه مقام معظم رهبری این است که ما باید حتماً به مجموعه سپاه و بسیج کمک کنیم؛ چراکه دولت، اسلامی و در خدمت مردم است.

وی یادآور شد: در قزوین پروژه‌های بسیار زیادی با هزینه‌های کمی اجرا شده است؛ کلیات این است که سپاه همان‌طور که در سیستان و بلوچستان آب‌رسانی می‌کند، خوشحال است در مناطق دیگر هم یک‌خانه برای محرومان می‌سازد.

سردار عراقی خاطرنشان کرد: امروز همه به سپاه اعتماد دارند، چون سپاه از جان و آبرو و حیثیت خودش مایه می‌گذارد و هرکجا که وارد شدند بسیار موفق عمل کردند.

وی با اشاره به سد خاکی «آقابابا» تصریح کرد: سد خاکی «آقابابا» اگر راه‌اندازی شود، باری را در کشور ندارد. از دهه ۵۰ که سیستان و بلوچستان دچار کم‌آبی شد، ژاپنی‌ها مطالعه کردند و آن‌جا مخازنی را نیمه آماده کردند، به‌طوری‌که سیلاب‌هایی که از «هیرمند» سرریز می‌شود، به مدت هفت سال می‌تواند آب استان را تأمین کند.

وی یادآور شد: اگر ۱۰ روز بارندگی خوبی داشته باشیم، سد «آقابابا» نیز می‌تواند در عرض ۱۰ روز پر شود، باید چاه عمیقی به آن اضافه شود و ۱۲۰ خانواده می‌تواند به‌راحتی امرارمعاش کنند و زمین‌های بالادست خود را به‌صورت صنعت و مدرنیزه آبیاری کنند.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: امروز دوره آبیاری سنتی گذشته است، باید قدر یک قطره آب را بدانیم. در طی این ۴۰ سال جمعیت ما ۲ برابر، ولی مصرف ۱۱۰ برابر شده است، اگر رعایت نکنیم در آینده نه‌تنها باغی نخواهیم داشت، بلکه در تهیه آب شرب هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تأکید کرد: کمبود آب خطری جدی است که کل کشور را تهدید می‌کند و همه باید برای حل بحران کم آبی همراهی و تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار