دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

فرهنگ دفاع مقدس بیمه کننده نسل امروز است/ اجرای طرح لشکر فرشتگان برای دانش آموزان دختر

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در نیرو سازی خود،" تربیت حماسه" را مورد هدف قرار داده ایم که بر گرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است و مبنای تربیت دانش آموزی ما بر این امر است. بر این باوریم که فرهنگ دفاع مقدس بیمه کننده نسل امروز است.
کد خبر: ۲۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 29September 2014

فرهنگ دفاع مقدس بیمه کننده نسل امروز است/ اجرای طرح لشکر فرشتگان برای دانش آموزان دختر

"حامد علامتی" دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان طی بازدیدی که از خبرگزاری دفاع مقدس داشت، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: این اتحادیه که قدیمی ترین و موثرترین  تشکل دانش آموزی به حساب می آید، در سال 58 به فرمان امام راحل تاسیس شد و تا به امروز فعالیت خود را با قوت تحت پیروی از مقام معظم رهبری ادامه می دهد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما پاسداری از ارزش های اسلامی بین جوانان، نوجوانان و دانش آموزان است. در اوایل انقلاب بر اساس ماموریت های تعریف شده آن زمان اهدافی را دنبال می کردیم و با شروع جنگ تحمیلی پشتیبانی از جنگ مامورت جدید ما اعلام شد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: 36 هزار شهید دانش آموز ثمره این جانفشانی دانش آموزان بود که ما نتیجه می گیریم این نسل جوان نقش ارزشمندی را در دفاع مقدس ایفا کرده اند و از این دست جانفشانی ها زیاد داریم.

وی با بیان این مطلب که ما امروز 2 ماموریت نیرو سازی و جریان سازی را در دستور کار خود داریم، گفت: در ماموریت نیرو سازی خود تربیت حماسه را مورد هدف قرار داده ایم که بر گرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است و مبنای تربیت دانش آموزی ما بر این امر است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: در ماموریت جریان سازی نیز انجام کارحماسی را داریم مانند تاسیس باشگاه بین المللی دانش آموزان ضد صهیونیست در حمایت از غزه را داریم که هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

علامتی با اشاره به فعالیت های این اتحادیه در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین کارهای ما در این راستا انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است، هم سن و سالان من و شما اگر جنگ هم نرفته اند اما جنگ را دیده اند و حسش کرده اند اما این نسل های جدید که آن روزها را ندیده اند باید بیش از پیش با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شوند.

وی یکی از راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس را بهره مندی از سبک و سیره زندگی شهدا دانست و اذعان کرد:  دانش آموزان امروزی ما با خواندن زندگی نامه خانواده شهدا و وصیت نامه شهیدان به این مسیر نزدیک می شوند و ما از امسال به صورت رسمی طرح لشکر فرشتگان مخصوص دانش آموزان دختر است که برگرفته از نقش زنان ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس است را در دستور کار قرار داده ایم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: علاوه بر تمامی این کارها ما محافل انس با شهدا را در برنامه های خود لحاظ کرده ایم که در طول سال، هر هفته چهارشنبه ها برای دانش آموزان پسر و پنج شنبه ها برای دانش آموزان دختر برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که نوشت افزارهای ایران اسلامی می توانند در انتقال مفاهیم موجود در عرصه ایثار و شهادت موثر باشند از مذاکرات صورت گرفته از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بخش خصوص برای ایجاد طرح های هنری تمسال شهدای دانش آموز بر روی لوازم التحریرها خبر داد و گفت:  ما در حال توسعه این کار هستیم و برای سازمان پژوهش در کتب درسی نیز پیشنهادهایی داریم و تمام هدف ما این است که فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس ترویج شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: معلمین ما که تاثیر گذارترین افراد هستند باید در ابتدا اعتقاد داشته باشند و در مرحله بعد، آموزش پرورش این افراد را توانمند کند که البته ما نیز در این حوزه  می توانیم نیاز آموزش و پرورش را برآورده کنیم.

علامتی با اشاره به مولفه های سه گانه خروجی دانش آموزان انجمن اسلامی خاطر نشان کرد: مولفه اول داشتن معنویت و معرفت در سطح بالا و داشتن بصیرت لازم در مقابل انحرافات است و دومین مولفه ای مهارتی است؛ یعنی مهارت لازم را در مدیریت و تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم داشته باشد و سومین مولفه، مولفه درسی و علمی است که باید در سطح قابل قبولی قرار گیرد که البته این ها در کلاس های درسی نیست بلکه در قرارگاه های "خیمه معرفت" دانش آموزان باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی گفت: ما به دنبال تربیت دانش آموز متعهد و متخصص هستیم و مصداق این موضوع "جشنواره مداد کمرنگ" است که در طول 9 ماه تحصیلی در قالب نشریه الکترونیکی و روزنامه دیواری در بین دانش آموزان با هدف تقویت نویسندگی در بین دانش آموزان انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها