در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان شد؛

تخصیص اعتبار یک میلیاردی برای ساخت یادمان‌های خراسان شمالی

در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، استاندار دستور داد برای ساخت 7 یادمان باقیمانده استان اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌ریزی استان به آنها تخصیص یابد.
کد خبر: ۲۹۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ - 12July 2018

تخصیص اعتبار جهت ساخت یادمان های خراسان شمالی/دستور همکاری ادارات خراسان شمالی با اداره حفظ آثار دفاع مقدس استان در خصوص تشکیل پرونده علمی از سوی استانداربه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بجنورد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور «محمدرضا صالحی» استاندار خراسان شمالی، «محمود ثمینی» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی و «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد.

در این جلسه امیری با اشاره به عملیات رمضان گفت: این عملیات در 5 مرحله انجام گرفت که هدف آن عقب راندن و انهدام نیروهای دشمن در منطقه بود که خوشبختانه در این عملیات توانستیم به بسیاری از اهداف خود برسیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در سال 96 پرداخت.

وی یادآور شد: در خراسان شمالی ما افتخار میزبانی 60 شهید گمنام در 28 نقطه استان را داریم که از این تعداد 17 نقطه یادمان آن ساخته شده و 4 نقطه در حال ساخت است و 7 نقطه یادمان آن ساخته نشده که از دفتر مقام معظم رهبری و مجموعه سازمان مدیریت پیگیر تخصیص اعتبار در جهت ساخت یادمان های باقیمانده هستیم.

در ادامه چارت پیشنهادی کمیته شورای هاهنگی متشکل از 3 کمیته زنان دفاع مقدس، کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس و کمیته فرهنگی، هنری، ادبیات و رسانه ای دفاع مقدس پس از بررسی و تبادل نظر اعضای جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علاوه بر مناسبت هایی مانند تشییع شهدای گمنام، سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، حادثه طبس، سالگرد آزادگان، یادواره های شهدا و جریان حقوق بشر آمریکایی ما در مجموع 19 عملیات هماهنگ شده بزرگ و موفقیت آمیز طی دوران دفاع مقدس داشتیم که برای سالگرد این عملیات‌ها نیز در استان مراسماتی برگزار و به دستگاه‌های استان نیز دستاوردهای این عملیات ارسال می شود.

امیری در خصوص دانشنامه استانی گفت: این دانشنامه بیانگر نقش استان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس است که تاکنون 470 مدخل در حوزه شهدای اشخاص، نظامی جغرافیا و فرهنگی اجتماعی تهیه شده و مورد تصویب مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع رسیده است.

وی با بیان اینکه تشکیل پرونده علمی ادارات و دستگاه‌های مرتبط با دفاع مقدس نیز آغاز شده است، از استاندار خراسان شمالی خواستار ارسال ابلاغیه‌ای به همه دستگاه‌های استان شد که در نهایت مورد تایید استاندار قرار گرفت و قرار شد تمام دستگاه‌ها و ادارات استان نسبت به جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس که در خارج از استان است اقدام و همکاری لازم در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار داشته باشند.

«محمدرضا صالحی» استاندار خراسان شمالی در ادامه جلسه گفت: این روزها دشمن در تلاش است تا شرایط سختی را به ایران وارد کند و ما امروز روزهایی را تجربه می کنیم که مانند اوایل دوره انقلاب به ویژه سال های دفاع مقدس، حاکمیت، دولت، نظام و ایران یک کلمه هستند و دشمن به دنبال حذف ایران و حذف حاکمیت جمهوری اسلامی است.

وی خطاب به افردی که از فضای موجود بازار سوءاستفاده اقتصادی می‌کنند عنوان کرد: در دهه 60 بخصوص زمان جنگ برخی از کاسبان دست به احتکار می‌زدند و اجناس خود را مخفی می‌کردند، ولی امروزه شاهد احتکار علنی برخی کاسبان هستیم که اجناس خود را نمی‌فروشند تا زمانی که گران شود و باید با این افراد به طور جدی برخورد صورت بگیرد.

استاندار خراسان شمالی در پایان در برای ساخت 7 یادمان باقیمانده خراسان شمالی دستور داد تا اعتباری به مبلغ یک میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌ریزی استان جهت ساخت این یادمان‌های باقیمانده تخصیص یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار