خدادادی در دیدار با معاون وزیر خارجه اوکراین:

نقض برجام از سوی آمریکا نقض آشکار معاهدات بین‌المللی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورها، بدور از مناقشات سیاسی و بین‌المللی است.
کد خبر: ۲۹۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 13July 2018

نقض برجام از سوی آمریکا نقض آشکار معاهدات بین المللی استبه گزارش گروه  سیاست خارجی دفاع پرس، «سلمان خدادادی» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اوکراین، که در رأس هیأتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان در اوکراین بسر می‌برد با کازاچنکو رئیس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران دیدار کرد و در خصوص موضوعات مختلف و راه‌های تقویت و تحکیم روابط دوستانه با یکدیگر گفتگو و رایزنی نمودند.

خدادادی در ابتدای این دیدار تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را نشان دهنده علاقمندی به تقویت روابط دوستانه فیمابین و رفع موانع موجود بر سر راه همکاری‌های دو کشور دانست.

وی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورها، بدور از مناقشات سیاسی و بین‌المللی است، گفت: اگر روابط بر پایه یک همکاری اقتصادی فعال شکل گیرد در تحکیم روابط سیاسی نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

خدادی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط دوستانه با تمامی کشورها، بدور از مناقشات سیاسی و بین‌المللی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین تصریح کرد: اگر روابط بر پایه یک همکاری اقتصادی فعال شکل گیرد در تحکیم روابط سیاسی نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و مراودات ایران و اوکراین از این امر مستثنی نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بر اهتمام نمایندگان دو ملت در تصمیم‌سازی و توسعه و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و انرژی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار کازاچنکو رئیس گروه دوستی پارلمانی اوکراین و ایران با اشاره به تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بر تلاش برای دستیابی به راه حلی منطقی در جهت حفظ منافع دو ملت تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به کی‌یف و مذاکرات فیمابین دو گروه دوستی پارلمانی را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیت‌های پارلمانی، همکاری‌ها در زمینه‌های مورد نیاز دو کشور بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با معاون وزیر خارجه اوکراین

خدادادی در دیدار با کسیلیدسا معاون وزیر امورخارجه اوکراین با اشاره پایبندی و اجرای تمامی تعهدات ایران به توافق برجام، خروج یک جانبه آمریکا از این توافق را نقص آشکار معاهدات بین المللی دانست و گفت: آمریکا بار دیگر به جهان ثابت کرد که غیر قابل اعتماد است و به راحتی تعهدات خود را زیر پا می‌گذارد.

وی تصریح کرد: در برخورد با این اقدام آمریکا امیدواریم اتحادیه اروپا با تصمیمی منطقی و پایبندی به تعهدات برجام، بتواند اعتماد ایران و دیگر کشور‌های جهان را جلب کرده و همکاری‌ها در عرصه بین المللی با احترام و حفظ منافع متقابل ادامه یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بوده است که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخته و بر مواضع خود در حفظ و احترام به تمامیت ارضی اوکراین تاکید داشته و بر آن پایبند است.

خدادادی خاطرنشان کرد: راهکار برون رفت از مناقشات سیاسی، مذاکره طرف‌های درگیر با یکدیگر است.

کسیلیدسا، معاون وزیر امورخارجه اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی اوکراین به ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران، سفر مقامات عالیرتبه پارلمانی و دولتی را در توسعه روابط فیمابین حایز اهمیت خواند و بر آن تاکید کرد.

وی گفت: بی‌تردید آینده روابط اوکراین و ایران از افق روشنی برخوردار خواهد بود و هر دو کشور با اتکا به توانمندی‌های یکدیگر باید در جهت توسعه همکاری‌ها به نفع دو ملت تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار