غیاثی:

با اقتدا به حضرت زینب (س) مروج فرهنگ حجاب در مسابقات بین‌المللی بودم

ورزشکار محجبه ایران می‌گوید: با توجه به اینکه خودم را یک زن مسلمان و ایرانی می‌دانم و به حضرت زینب (س) اقتدا کرده‌ام، حجاب را پذیرفته‌ام و در تمام مسابقات با حفظ حجاب کامل و چادر حضور داشته‌ام.
کد خبر: ۲۹۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ - 14July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، خودش را خدمتگزار افتخاری برای استان ایلام می‌داند، تلاش و کوشش و پشتکارش همه را متعجب کرده است، از 13 سالگی به حوزه ورزش آمده و توانسته افتخاراتی را برای استان به ارمغان بیاورد.

نام او کبری غیاثی است؛ مربی و مسؤول هیأت تیراندازی استان ایلام، به همین خاطر فرصت را مغتنم شمردیم و به سراغش رفتیم و سؤالات را مطرح کردیم.

راجع به خودتان برایمان بگویید.

کبری غیاثی هستم، مسؤول هیات تیراندازی استان ایلام با تحصیلات کارشناس علوم ورزش، کاردانی علوم قرآنی و فعال فرهنگی و ورزشی، مدرس فدراسیون تیراندازی کشور و دارای مدرک مربیگری آسیایی، داوری بین‌المللی و سابقه 15 سال حضور به عنوان مربی تیم ملی در دو فدراسیون معلولین و جانبازان و فدراسیون تیراندازی کشور را دارم.

از سال 1372 به صورت رسمی در رشته‌های مربیگری سلاح‌های جنگی و به عنوان مربی آموزش نظامی و دفاع غیرنظامی و امداد و نجات در سطح مدارس و پایگاه‌های مقاومت آموزش داده‌ام و قبل از آن با توجه به اینکه بسیجی ویژه جنگ بوده‌ام، در منطقه دهلران و روستاهای مرزی نیز فعالیت آموزشی و فرهنگی داشته‌ام.

از سال 1374 به صورت رسمی به عنوان مربی رشته ورزشی تیراندازی در تمام ماده‌های ورزشی فعالیت داشته‌ام، این در حالی است تاکنون 50 ورزشکار ملی و مدال‌آور آسیایی و جهانی موفق تحویل جامعه ورزشی کشور داده‌ام.

مهم‌ترین هدف شما در راه ورزش چیست؟

خدا را شکر تاکنون تلاش و سعی کرده‌ام نقاط ضعفی نداشته باشم و تنها هدفم به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ایران اسلامی و سربلندی و افتخار استان ایلام بوده است.

چند سال است مربیگری مخصوص تیم ملی را بر عهده دارید؟

از سال 1371 شروع به فعالیت در آموزش سلاح‌های جنگی کرده‌ام و از سال 1374 هم سلاح‌های ورزشی که تقریبا می‌شود گفت ۲۶ سال است در این حوزه فعالیت مربیگری دارم.

چند مسابقه خارج از کشور شرکت کرده‌اید؟

تاکنون 10 مسابقه جهانی و آسیایی حضور داشته‌ام و با لطف و عنایت خدا و دعای هم استانی‌های عزیزم توانسته‌ام موفق باشم.

از علت اصلی مراعات حجاب از سوی شما در مسابقات جهانی و نظر خارجی‌ها به این موضوع را برایمان بگوئید؟

با توجه به اینکه خودم را یک زن مسلمان و ایرانی می‌دانم و اقتداء به خانم حضرت زینب (س) کرده‌ام، حجاب را پذیرفته‌ام و در تمام مسابقات با حفظ حجاب کامل و چادر حضور داشته‌ام و همین امر باعث شد فرهنگ حجاب صحیح را در بین خارجی‌ها و کشورهای دیگر به صورت صحیح رواج دهم.

البته خارجی‌ها از حجابم سؤالات فراوانی پرسیدند که من به خوبی توانستم پاسخگو باشم و در این مورد هیچ مشکلی یا ناراحتی برای من پیش نیامده است.

آیا زمان حضورتان در مسابقات جهانی مساله حجاب برای شما محدودیتی ایجاد نکرد؟

خیر اصلاً، اتفاقاً با حفظ هویت اصیل ایرانی بودنم توانسته‌ام فرهنگ ایران را رواج دهم و آنها به خاطر این حرکت از من تشکر هم کردند.

چقدر صلاحیت و شایستگی برای این شغل دارید؟

خدا را شاکرم تاکنون توانسته‌ام ورزشکاران نخبه و با اخلاقی را تحویل دهم با وجود کمبود امکاناتی که در استان وجود دارد در این راه موفق بوده‌ام.

آیا تا به امروز خودتان را فرد موفقی می‌دانید؟ علت اصلی موفقیت شما در چیست !؟

100 درصد خودم را فرد موفقی می‌دانم، علت اصلی موفقیت من تلاش، انگیزه، پشتکار و مسؤولیت‌پذیر بودم است.

مشوق اصلی شما در این راه چه کسی بوده است؟

راستش مشوق اصلی من مادرم بوده که همه جوره از من حمایت کرد و بعد از ایشان پدر و عزیزان دیگرم.

توصیه شما به عنوان رئیس هیات تیراندازی به ورزشکاران چیست؟

من از همه ورزشکاران درخواست دارم با توکل به خدا و امید و هدف درست هیچ‌وقت ناامید نشوند، چراکه با تلاش و پشتکار قطعاً نتیجه دلخواه خودشان را می‌بینند و این نتیجه مثبت به نوبه خودش افتخارات دیگری رو برایشان به دنبال دارد.

و در پایان اگر حرفی دارید به مردم و هم‌استانی‌ها بگویید؟

بنده به عنوان یک خدمتگزار افتخاری سال‌هاست بدون دریافت حقوق و مزایا و بیمه با عشق به استانم و میهنم خدمت می‌کنم، اما از مسؤولان در خواست دارم برای تخصیص اعتبار و رفع مشکلات موجود از جمله نبود تجهیزات و کمبود سلاح‌های تمرینی نگاه ویژه‌تری به این رشته ملی و مذهبی داشته باشند، چراکه زمان حضورم در مسابقات جهانی پیشنهاد همکاری در زمینه مربیگری را به من دادند، اما عشق و علاقه من خدمت به ایلام و ایلامی بوده که استانم را ارجح‌ بدانم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها