حجت‌الاسلام محمدحسنی:

«برجام» آزمایشی برای صداقت‌سنجی و نرمش قهرمانانه در برابر آمریکا بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه برجام، آزمایشی برای صداقت‌سنجی و نرمش قهرمانانه در برابر آمریکا بود، گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند اگر دستمان را در دست آمریکا بگذاریم همه مشکلات حل می‌شود، ببینند که آزمایش کردیم. آیا مشکل حل شد؟
کد خبر: ۲۹۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ - 14July 2018

برجام، آزمایشی برای صداقت سنجی و نرمش قهرمانانه در برابر آمریکا بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و دانشجویان مرکز آموزش شهدای وظیفه ۰۱ نیروی زمینی ارتش، با اشاره به آیه شریفه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «هرگز خدا برای سلطه کافران بر سرنوشت و مقدرات مسلمان‌ها راهی را مجاز نشمرده است»، اظهار داشت: طبق این آیه، سلطه‌پذیری از دشمن حرام و مقابله با سلطه‌ی سلطه‌گران، بر اهل ایمان واجب است. این آیه مبنای مبارزاتی است که امت اسلامی از ابتدای ظهور اسلام تاکنون داشته است. برابر این آیه هیچ مسلمانی حق رفتن زیر بار زورگویی دشمنان اسلام را نداشته، ندارد و تا ابد هم نخواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اهمیت اجرای این آیه شریفه از سوی مسلمانان، افزود: مسلمان حق ندارد زیر بار سلطه غیر مسلمان‌ها برود. بر مسلمان واجب است برای دفع سلطه اجانب از همه ظرفیت‌ها، ولو به قیمت کشته شدن خودش، خانواده‌اش و یارانش استفاده کند. حضرت امام (ره) با همین مبنا مبارزات خود را با شاه آغاز کرد. امام راحل (ره) فرمود «ایران یک کشور اسلامی است و نمی‌تواند سلطه آمریکا، اسرائیل و انگلیس را تحمل کند» و مبارزه را آغاز کرد. سختی‌ها و زندان‌های فراوانی تحمل شده تا مردم توانستند انقلاب را شکل بدهند.

وی با بیان اینکه در دهه ۵۰، اساتید برجسته حوزه علمیه و مبارزان انقلابی در تبعید به سر می‌بردند، گفت: رهبر عزیزمان در همان زمان در ایرانشهر بود. خیلی از بزرگان در سنندج، پیرانشهر و شهر‌های دور از مرکز کشور بودند. تمام تلاش طاغوت از آواره کردن رهبران انقلاب، حفظ رژیم طاغوتی بود، اما امام (ره) مقاومت کرد و مردم را به مقاومت دعوت کرد و فرمود سلطه پذیری حرام و مقابله با آن واجب است. آن قدر ایستادگی کردند تا انقلاب شکل گرفت.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه دشمن و منافقین از فردای انقلاب خراب‌کاری‌های خود را آغاز کردند، افزود: منافقین وطن‌فروش دست در دست صدام گذاشتند و با او همکاری اطلاعاتی و مسلحانه کردند. این‌ها در کشور قریب به ۱۷، ۱۸ هزار نفر از افراد کوچه و بازار، به علاوه رهبران انقلاب را ترور کردند. می‌خواستند رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند. باز هم امام (ع) فرمود: ما ایستادگی می‌کنیم. جنگ تحمیلی را به تحریک استکبار جهانی آغاز کردند و صدام را جلو فرستادند و در این جنگ هزاران انسان پاک‌باخته ایستادند و شهید، جانباز و اسیر شدند، اما باز هم ایستادگی کردند چرا که پذیرش سلطه صدام عفلقی و کافر، حرام بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جنگ ایران و عراق را نمونه یک جنگ جهانی دانست و گفت: حدود ۴۸ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم از صدام حمایت می‌کردند، اما ما هیچ‌کس را نداشتیم. تنها کسی که در حرف با ما هم فکر بود و در عمل نمی‌توانست کاری کند، «حافظ اسد» پدر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری فعلی سوریه بود. کمک وی این بود که اجازه داد هواپیما‌های ما در سوریه سوخت‌گیری کنند تا عقبه دشمن را بمباران کنیم. حافظ اسد در آن روز‌ها مردانگی کرد و کنار مردم ایران ایستاد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به خروج ارتش از پادگان‌ها به دستور امام راحل (ره) و سوءاستفاده دشمن گفت: شرایط به گونه‌ای بود که عده‌ای از خالی شدن پادگان‌ها سوءاستفاده کردند و اسلحه و مهمات را از پادگان‌ها خالی کردند. می‌خواهم بگویم کشور بدون ارتش بود. در زمانی که کشور ارتش نداشت، صدام به ایران اسلامی حمله کرد. به همین دلیل در روز‌های نخستین یک سری موفقیت‌هایی داشت. وگرنه امروز با وجود ارتش، سپاه، بسیج، جوان‌های پاک باخته و اسلام‌خواهی که داریم، امثال صدام نمی‌توانند به کشور نگاه بد داشته باشند.

وی تاکید کرد: منافع امت اسلامی مربوط به همه امت اسلامی است. اینجور نیست که ما فقط از ایران اسلامی دفاع کنیم. هر جا که فریاد مظلومیت مظلومی بلند شود، بقیه آزادی‌خواهان وظیفه فریادرسی دارند و باید در برابر زورگویی‌های دیگران به این مظلومین دفاع کنند. اگر کسی فریاد مظلومیت فلسطینیان را بشنود و کمک نکند، مسلمان نیست.

وی اضافه کرد: در آخرین روز‌های مقاومت مختار برابر دشمنان، ۷ هزار نفر با او هم قسم شدند، ولی تهدیدها، تزویرها، فریب‌ها و پروژه‌های نفوذ یاران مختار را منحرف کردند. وقتی دروازه دارالعماره باز شد مختار بیرون آمد و یارانش با قولی که از دشمن گرفته بودند، او را تنها گذاشتند. مختار گفت، «ای کاش ایستادگی می‌کردید و به ذلت کشیده نمی‌شدید.» مختار با عزت شهید شد، ولی این هفت هزار نفر را گردن زدند. تاریخ آن هفت هزار نفر را هرگز نمی‌بخشد، چون برای آرمان‌های خود ایستادگی نکردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به توافقنامه میان ایران و ۵+۱ موسوم به برجام اشاره کرد و یادآور شد: ما اخیرا آزمایشی را پس دادیم. دو، سه سال از عمر سیاسی این مملکت صرف برجام شد. کسانی که دنبال انعقاد برجام بودند، قصدشان خیر بود. دولتمردانی که دنبال امضای برجام بودند، قصدشان خیر بود؛ اما آگاهان و اهل بصیرت، در راس همه آن‌ها رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی فرمود، «من به این‌ها ایمان ندارم، ولی شما فکر می‌کنید با این‌ها کنار یک میز نشستن مشکلی را حل می‌کند، بروید آزمایش کنید.»

وی برجام را آزمایشی برای صداقت سنجی و نرمش قهرمانانه در برابر آمریکا دانست و گفت: این آزمایش به گفته رهبر معظم انقلاب نرمش قهرمانانه بود. نتیجه این شد که در سال ۹۷ با مشکل کمبود برق رو به رو هستیم. این مملکت اکنون ۸۱ میلیون نفر جمعیت دارد و بیش‌تر هم می‌شود. کار این مملکت با برقی که از راه آب تولید می‌شود، راه نمی‌افتد. حتما به انرژی پاک نیاز دارد. دارو و کشاورزی این کشور باید با فناوری روز یعنی علم هسته‌ای تامین شود. آن‌ها می‌دانند اگر علم هسته‌ای را داشته باشیم، این کمبود‌ها نیست. اگر کمبود باشد، زمینه گلایه و نارضایتی مردم فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند اگر دستمان را در دست آمریکا بگذاریم همه مشکلات حل می‌شود، ببینند که آزمایش کردیم. آیا مشکل حل شد؟ اگر این چند سال این کار را نکرده بودیم الان چند هزار مگاوات برق را از انرژی پاک تامین می‌کردیم. طبیعی است که مشکل آب، برق و کشاوری ما در این حد نبود. عقل و شرع به انسان حکم می‌کند برای حفظ عزت خود، مقاومت کند. امروزه تمام هم و غم دشمن این است که از همه راه‌ها مردم را به این برساند که تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سازش است، ولی قرآن می‌گوید، «در سازش چیزی جز ذلت و خواری وجود ندارد.»

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کشور را امانتی در دستان نسل فعلی دانست و تاکید کرد: نسل فعلی همانند نسلی که انقلاب کرد و در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کرد، وظیفه دارند از این امانت به نحو احسن نگهداری کنند. نقشه استکبار جهانی ویران کردن کشور‌های اسلامی است. می‌خواهند با ویران کردن امکانات، ظرفیت‌های مادی و فرهنگی این کشور‌ها را دست خالی و ذلیل نگه دارند. آن‌ها مرکز این مقاومت را ایران اسلامی می‌دانند. دنبال این هستند که آن بلایی که به سر افغانستان و سایر کشور‌های اسلامی آوردند، سر ایران بیاورند. حتما غیرت شما مانند غیرت جوانان انقلاب و دفاع مقدس چنین اجازه‌ای به دشمن نخواهد داد. بالاخره باید هوشیار باشید. این امانت شهدا و کسانی که برای اسلام جان‌نثاری کردند، در دستان شماست.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها