فرمانده پایگاه شکاری «شهید حسینی» خراسان جنوبی:

یادواره ۹ شهید نیروی هوایی خراسان جنوبی برگزار می‌شود/ حضور شهدای استان در عملیات‌های حساس دفاع مقدس

«حمید مصطفوی» با بیان این‌که یادواره شهدای نیروی هوایی استان خراسان جنوبی روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: برخی از این شهدای استان خراسان جنوبی از شهدای شاخص نیروی هوایی کشوری هستند.
کد خبر: ۲۹۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 16July 2018

یادواره 9 شهید نیروی هوایی استان برگزار می شود/ حضور شهدای خراسان جنوبی در عملیات های حساس دفاع مقدسسرهنگ خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه شکاری «شهید حسینی» خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، با بیان این‌که اولین یادواره شهدای نیروی هوایی استان خراسان جنوبی روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به وظیفه‌ و دِینی که نسبت به شهدا بر گردن داریم، از سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در راستای برگزاری این یادواره صورت گرفته است.

وی افزود: امیر «خلیلی» همرزم شهید «بابایی» از میهمانان این مراسم و حجت‌الاسلام «هاشمی» دبیر ستاد راهیان نور ارتش نیز سخنران این یادواره خواهد بود.

مصطفوی تصریح کرد: پیرو توصیه فرمانده معظم کل قوا مبنی بر این‌که «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، وظیفه ما است تا با نشر و انتقال فرهنگ ایثارگری و فداکاری‌ها در جامعه و نسل جوان، با وجود دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی، بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی را منتقل کنیم.

وی با بیان نیروی هوایی ارتش استان خراسان جنوبی ۹ شهید دارد، گفت: برخی از این شهدا از شهدای شاخص نیروی هوایی کشوری هستند.

شهید «حسینی» خلبان آشیانه جمهوری اسلامی بوده است

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی خراسان جنوبی با اشاره به به نام‌گذاری پایگاه شکاری «شهید حسینی» به نام این شهید والامقام، گفت: وی از شهدای خلبان آشیانه جمهوری اسلامی ایران بود که برای ترابری شخصیت‌های طراز اول کشوری پرواز می‌کرد و خلبان هواپیمای «اف ۲۷» و هواپیمای مسافربری نیز بوده است.

وی افزود: هواپیمای شهید حسینی حامل نمایندگان حضرت امام خمینی (ره) یعنی شهید «محلاتی» در سپاه و شهید «خضرایی» در ارتش و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در آسمان اهواز توسط منافقین رصد می‌شود و توسط خلبانان شکاری عراق اعلام می‌شود که باید در بغداد بنشیند و ایشان از رفتن امتناع می‌کند که در یک حرکت ناجوانمردانه، هواپیمای شکاری بعثی‌ها این هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار داده و آن‌ها به شهادت می‌رساند.

حضور دو خلبان شهید استان در عملیات «کمان 99»

مصطفوی با اشاره به اینکه سرلشکر خلبان شهید «رامین‌فر» و شهید «غفوری» از دیگر شهدای شاخص استان خراسان جنوبی هستند، بیان داشت: هر ۲ این شهدا در عملیات غرور‌آفرین «کمان ۹۹» که در روز اول مهرماه سال ۵۹ صورت گرفت و به تعبیر رهبر انقلاب شبیه معجزه بود شرکت داشتند که در این عملیات خلبانان نیروی هوایی ارتش با ۱۴۰ فروند هواپیما وارد کشور عراق می‌شوند و مراکز نظامی و تسلیحاتی این کشور متجاوز را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: شهید «رامین‌فر» معاونت عملیات پایگاه سوم شکاری همدان بود که در این عملیات و در آسمان دچار سانحه و جاویدالاثر شد و شهید «غفوریان» نیز که برای حراست از آب‌های نیلگون خلیج فارس و حراست از نفتکش‌ها در حال انجام عملیات بود به شهادت رسید.

فرمانده پایگاه شکاری «شهید حسینی» خراسان جنوبی یادآور شد: برای این‌که فرهنگ ایثارگری را به نسل جدید منتقل کنیم و برای ما هم یادآوری صورت بگیرد، باید از کسانی که با ارزش‌ترین سرمایه وجودی خود یعنی جان‌شان را در کف دست گذاشتند و فداکاری کردند، یاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار