شب گذشته

راوی کتاب «بیمارستان جنگی» درگذشت

«فاطمه تارینگو» راوی اولین کتاب تاریخ شفاهی حوزه زنان رزمنده مازندران در دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۳۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 30September 2014

راوی کتاب «بیمارستان جنگی» درگذشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، «فاطمه تارینگو» زن رزمنده، پرستار جنگ و استاد دانشگاه پس از دو سال بیماری شب گذشته در سن 60 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

او راوی کتاب «بیمارستان جنگی» اولین کتاب حوزه زن در دفاع مقدس استان مازندران است که در قالب تاریخ شفاهی تدوین شده است. پژوهش این کتاب توسط «سمیه اسلامی» در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران صورت گرفت و نویسندگی آن را «مرضیه نظرلو» به انجام رسانید. این کتاب  در سال 1392 توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس منتشر شد.

شایان ذکر است «فاطمه تارینگو» کارشناس ارشد آناتومی ساکن ساری قبل از دوران بازنشستگی به عنوان رئیس آموزشکده پرستاری مامایی استان مازندران و همچنین عضو هیئت علمی بود.  وی در تهران متولد و بنا به شغل پدرش به قصر شیرین سفر کرد. در سال 1359 با مدرک مامائی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد و در بیمارستان هلال احمر قصر شیرین مشغول به کار شد که بعد از مدت کوتاه به عنوان رئیس بیمارستان هلال احمر قصر شیرین منصوب شد. در آن شرایط سخت که حجم شهدا و مجروحان به بیمارستان روز به روز بیشتر میشد با مدیریت خوبی که داشت توانست از عهدهی پرستاری مجروحان بربیاید. هر چند به عنوان رئیس بیمارستان بود اما از پانسمان مجروحان و عکس و تزریقات آنها  و انجام اقدامات ایمنی، پرونده سازی و زدن پلاک به دستشان و امثال اینها نه تنها دریغ نمیکرد از اولویت کارهایش بود. با سقوط شهر در شهریور 1359 به پادگان ابوذر رفت و با برپایی بیمارستان صحرایی در آنجا  تا پاییز 1361 مدیریت آنجا را به عهده داشت. وی در سال 1362 ازدواج کرد. از وی سه فرزند به یادگار مانده که یک پسر و دو دختر است.

مراسم تشییع پیکر پاک این زن رزمنده ساعت 10 صبح امروز از سه راه کشاورزی ساری آغاز شد.

پیکر «فاطمه تارینگو» در گلزار شهدای ملامجدالدین ساری خاکسپاری خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار