در گفت‌وگو با جانشین سازمان بسیج عشایری مطرح شد:

شکننده و سست فرض کردن جوانان پوچ است

موضوع جوانان و قابلیت های موجود در آنها بحثی است که این روزها در ترازوی مقایسه قرار گرفته است. برخی جوانان دیروز را بهتر و موثرتر از جوانان امروز می دانند و برخی دیگر جوانان امروز را در ابعادی مختلف چند پله جلوتر از نسل گذشته به نمایش می گذارند. این در شرایطی است که تمامی نسل های انقلاب قطعاتی از یک پازل کلی هستند که صورت و سیمای زیبای نسل های مختلف از یک جوشش انقلابی را نمایش می گذارند.
کد خبر: ۳۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ - 30September 2014

شکننده و سست فرض کردن جوانان پوچ است

جانشین سازمان بسیج عشایری بر این باور است که  شکننده و سست فرض کردن جوانان امروز عبث و پوچ است.

در زیر متن گفتگو با سرگرد پاسدار احمد سعیدی آمده است:

جناب سعیدی لطفا اگر بخواهیم بررسی در زمینه تفاوت نسل دیروز و امروز انقلاب داشته باشم آیا می توان گفت که فاصله ای بین نسل ها وجود دارد یا خیر؟

در ابتدا هفته دفاع مقدس را به همه ملت عزیز ایران و خاصه به عشایر غیور که هشت سال در کنار سایر نیروهای مسلح ایستادند و امروز توفیق خادمی آنها را داریم و همین طور به خانواده های معظم شهدا ،جانبازان ، ایثارگران و اسراء هشت سال دفاع مقدس تبریک عرض می کنم و همینطور سر تعظیم در برابر شکوه ایثار و مقاومت مردم عزیز ایران و همه مردان مردی که در آن روزهای سخت لباس رزم برتن کردند و در برابر دشمنان بعثی و تا دندان مسلح ایستادند و شربت شهادت را نوشیدند و عده ای هم افتخارجانبازی و عده ای هم اسیر شدند و عده ای را هم امروز افتخار شاگردی آنها را داریم فرود می آورم.

امروزه گاهی در گوشه و کنار کشورمان حرفهایی زده می شود که نسل امروز یا به تعبیری نسل سوم انقلاب قادر به اداره کشور و یا قادر به طی طریق در مسیر اهداف انقلاب نیستد و یا نسبت به ارزشهای انقلاب و دین بی اعتناید و یا سوالاتی در اذهان وجود دارد که روحیه جوان امروز برای شهادت طلبی چگونه است؟

 آیا تغییرات ظاهری سبک زندگی توانسته است جوان امروز را با ارزشهای دفاع مقدس بیگانه نماید؟

اگر جوان امروز در موقعیت واقعی قرار گیرد آیا می تواند همانند جوانان و مردان و زنان دوران دفاع مقدس از ارزشها و کیان انقلاب دفاع کند؟

چرا عده ای به همه این سوالات بدبینانه جواب می دهند و معتقدند که جوان امروز سست و شکننده است....

 به صراحت عرض  می کنم اینطور نیست و نه فقط سست و شکننده نیستند بلکه  نسبت به نسلهای قبل و یا حتی نسل اول انقلاب محکم تر هم هستند نمیخواهم بگویم نسبت به نسل اول انقلاب برتری دارند اما می توان گفت افتخارات نسل جوان امروز و یا به تعبیری نسل سوم انقلاب بر سایر نسل ها فزونی دارد.

دلیلی بر این صحبتتان دارید؟

وقتی که حضرت امام (رحمة الله علیه) می فرمایند: مردم امروز ما بهتر از مردمان زمان پیامبر (ص) است شاید یکی از دلایل این امام عزیز این است که مردمان امروز علی رغم نداشتن دلایل شناختی، علی رغم عدم حضور پیامبر در میان آنها و.... با اعتماد به خدا و قرآن و کلام پیامبر چنان از رهبران خود حمایت می کنند که مثال زدنی است و یا در بیانات امام خامنه ای عزیز در خصوص جوان امروز میتوان هم همین برداشت را کرد که جوان امروز علی رغم اینکه پیامبر را ندیده، نه انقلابی دیده، نه جنگی دیده و نه بنیان گذار انقلاب را دیدند اما در همه ابعاد علمی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و حتی اقتصادی حاضراست تا پای جان از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و برای امام عزیزشان سید علی جان می دهند.

جوان امروز از وقتی در این دنیا تنفس کرد افتخار این را داشت که در یک حکومت دینی اسلامی  و در یک نظام اسلامی نفس بکشد.جوان امروز با نان و نمک نظام جمهوری اسلامی ایران قد کشید و پوست و گوشت و استخوانش نمک گیر جمهوری اسلامی است.جوان امروز این توفیق را داشت از روز اول عمر دو رهبر و دو سید و آقا از اولادان حضرت فاطمه زهرا را به عنوان رهبران دینی وسیاسی خود حس و لمس کند.

جوان امروز پای منبر روحانیون عزیز و ولایتمدار و خوشنامی نشسته اند و فهم دین و اسلام را تلمذ کرده اند.

جوان امروز افتخار شاگردی رزمندگان ، یادگاران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس را داشته اند.

جوان امروز تجربه هشت سال دفاع مقدس نسل اول انقلاب را در پشت سر داردپس می توانند.

با وجود تمامی تهدیدات نرمی که هم اکنون در سطح جامعه و در برابر جوانان وجود دارد آیا می توان گفت که وجود بصیرت مانع از زمین خوردن جوانان ما شده است؟

جوان امروز علی رغم تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم که دشمن از طریق ماهواره، اینترنت، رمان، فیلم، آهنگ و هزاران ابزاری که هزاران مفسده به دنبال دارد توانسته است طریق اولی که همان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، که همان پایبندی به ارزشها و خون شهداست را بر گزیند و این نشان از بصیرت و فهم و اهل تحلیل بودن جوان امروز است.

جوانان ولایی امروز وقتی در جمعی قرار می گیرند انتظار میرود به عنوان فردی مطلع پاسخگوی همه شبهات و ابهامات باشند، که می طلبد اهل مطالعه و آگاه به مسائل روزباشند و بحمدالله همین گونه اند.

اما فتنه و فضای ابهام آلود در برابر جوانان کم نیست.

گاهی چنان غبار فتنه دور و بر جوانان را می گیرد که قدرت تشخیص سره از ناسره کار سختی است که فقط با گوش و چشم دل سپردن به مقام عظمای ولایت میتوان صراط مستقیم را تشخیص داد و یا به تعبیر آن امام عزیز تنها راه برون رفت از آن فقط بصیرت، بصیرت و بصیرت است، که جوانان امروز اینگونه اند.

جوان امروز را سبک زندگی تحمیلی غربی که عمدتا با مصرف گرایی و تجملات و تشریفات همراه است چنان احاطه کرده که رهایی از آن اراده ای فولادین می خواهد و جز در سایه تعالیم اسلامی میسور نیست.

قطعا همه جوانان عزیز کشورمان فرصت های پیش رو را غنیمت شمرده و سجده شکر را به جهت زندگی و تنفس در دوران حکومت جمهوری اسلامی و داشتن رهبری حکیم و فرزانه همچون امام سید علی خامنه ای (مدظله)را به جای خواهند آورد.

بدین جهت می گویم سجده شکر کنیم که دنیای غرب و نظام های قبل از انقلاب اسلامی با راه انداختن انواع و اقسام مکان های فساد و مشروبات و لاابالی گری جوان ها را مشغول کرده اند و به ظاهر جوانان راضی هستند و نتیجه و حاصل این رضایت ظاهری پرورش انسان هایی است بی دین، بی تقوا و لاابالی .

بعضی می گویند قوانین موجود در کشور برای جوانان محدودیت زا است. آیا این موضوع از نظر شما درست است؟

جمهوری اسلامی با قرار دادن شرع در قانون اساسی به ظاهر محدودیت هایی را ایجاد کرده که نتیجه آن به بار نشستن جوانانی مومن، معتقد، قوی و شجاع که قطعا هزینه هایی را نظام متحمل می شود و به ظاهر نارضایتی هایی را به دنبال دارد و مدیریت در چنین جامعه ای کار سختی است اما اگر به عمق کار نگاه کنیم اینها محدودیت نیستند بلکه مصونیت هستند، و نه تنها مصونیت است بلکه برای ارزش قائل شدن برای انسان هاست و نتیجه آن پرورش انسان هایی است برای روزهای سخت.

جوانان ما این را بدانند فلسفه و خصلت تاریخ این است که در مورد مردمان وقت قضاوت می کنند، نسل اول انقلاب هم انقلاب کردند و هم خوب دفاع کردند و هم خوب جنگیدند  و بلا شک قضاوت تاریخ برای نسل اول انقلاب اسلامی ایران به نیکی است و برگهای زرینی به نام آنها ثبت و ضبط گردیده و اما  امروز محل آزمونی است برای نسل سوم انقلاب که از فرصت هایی که دارند به خوبی استفاده کنند که انشاالله همانند نسل اول انقلاب سربلند و پیروز باشند.چاره ای نیست جز اینکه خود را ثابت کنیم در محل کار؛ در محل آزمون و در پیچها و گذار تاریخی که شاید در پیش رو داشته باشیم.

در پایان عرض میکنم این حرفهایی که جوان امروز را شکننده و سست فرض می کنند عبث و پوچ است و علی رغم اینکه سر تعظیم در مقابل ایثارگریها، رشادت ها، از خود گذشتگیها، مقاومت ها و ... نسل اول انقلاب در دفاع از کیان و هستی انقلاب و نظام فرود می آوریم و بر دستان تک تک آن عزیزان بوسه میزنیم ولی به صراحت میگوییم مطمئنا جوانان این مرز و بوم با گوش و جان سپردن به رهنمودهای مولا و مقتدایشان، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای عزیز آماده جانفشانی تا فتح و آزادی قدس شریف هستند.

 به همه خانواده های معظم و معزز شهدا که عزیزتر از جانشان را تقدیم این نظام و انقلاب کردند و به همه فرماندهان، رزمندگان، ایثارگران و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این قول را خواهیم داد که راه امام و شهدا را تا آخر ادامه خواهیم داد و تا آخر ایستاده ایم، تا آخر ایستاده ایم ،تا آخر ایستاده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار