دیدار رییس پلیس آگاهی ناجا با رییس سازمان تحقیقات فدرال پاکستان

در دیدار و گفت‌وگوی رییس سازمان تحقیقات فدرال پاکستان و رییس پلیس آگاهی ناجا بر توسعه همکاری‌های مشترک در راستای تبادل اطلاعات، همکاری‌های آموزشی و نیز انتقال تجربیات دو کشور توافق و تاکید شد.
کد خبر: ۳۰۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ - 17July 2018

دیدار رییس پلیس آگاهی ناجا با رییس سازمان تحقیقات فدرال پاکستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رییس پلیس آگاهی ناجا در دیدار ژنرال «بشیر احمد مامون» رئیس سازمان تحقیقات فدرال پاکستان، ضمن خوش‌آمدگویی، توسعه روابط دو کشور را مهم برشمرد و اظهار داشت: می‌خواهیم شاهد توسعه روابط دو کشور باشیم؛ چرا که همکاری کشور پاکستان در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در نیروی انتظامی تنها پلیس آگاهی به جرایم جنایی می‌پردازد، افزود: یکی از قدیمی‌ترین پلیس‌ها در ناجا، پلیس آگاهی است که قدمت آن به 144 سال پیش برمی‌گردد به طوری که بسیاری از پرونده‌های آن موجود است.

وی در ادامه به فرآیند ماموریت‌های محوله در پلیس آگاهی پرداخت و گفت: هر یک از مدیران و روسا در این پلیس غیر از مدیریت کلان جرم در کشور باید کارآگاه کشف علمی جرم نیز باشد.

رییس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: دو کشور همسایه با مرتفع کردن مشکلات می‌توانند به هم در زمینه‌های مختلف کمک و همکاری خوبی داشته باشند.

وی گفت: برخی از خودروهای سرقتی به ویژه خودروهای تیزرو داخلی که کشف نشده‌اند به سمت پاکستان، افغانستان و بعضاً جمهوری آذربایجان حرکت می‌کنند که برای ما بسیار اهمیت دارد که کشورهای همسایه ورود و خروج آن‌ها را کنترل کند تا منجر به جرایم دیگری نشوند.

سردار مقیمی اظهار داشت: سرنخ درصد کمی از آدم‌ربایی‌ها نیز در کشور همسایه وجود دارد که توقع ما هماهنگی و همکاری پلیسی در آن کشور می‌باشد.

مصمم به گسترش روابط با ایران در همه حوزه‌ها

ژنرال «بشیر احمد مامون» نیز در ادامه این ملاقات به اجرای توافقاتی که 9 سال پیش پلیس پاکستان با ایران داشته اشاره کرد و افزود: تا آخر ماه آینده قرار است افسر رابط پلیس ما در تهران مستقر شود که ضمن همکاری در خصوص موضوعات تروریستی، تعاملات دیگری را نیز در زمینه‌های مختلف پلیسی داشته باشد.

وی به تبادل متقابل آموزشی دو کشور تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تقویت این همکاری بیش از پیش در زمینه فراگیری دانش، پلیس دو کشور بتوانند در این تبادلات موفق عمل کنند.

این مقام ارشد همچنین در خصوص ارتقاء همکاری‌های مشترک در راستای تبادل اطلاعات، همکاری‌های آموزشی و نیز انتقال تجربیات توافق و تاکید کرد.

رییس سازمان تحقیقات فدرال پاکستان با بیان اینکه کار رسیدگی و مبارزه با قاچاق کالا در کشور پاکستان مربوط به گمرک می‌باشد، گفت: ما مصمم به گسترش روابط با ایران در همه حوزه‌ها هستیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو بحث سرقت خودرو را یکی از چالش‌های کشورهای مختلف دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در کشور پاکستان تعداد خودروها نسبت به ایران کمتر است اما چیزی حدود 14 الی 15 درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو است.

ژنرال احمد مامون با بیان اینکه در پاکستان موتورسیکلت در اقدامات تروریستی زیاد استفاده می‌شود، تصریح کرد: گوشی و خودروهای سرقتی بیشتر برای جریانات تروریستی انجام می‌شود که این یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های ما محسوب می‌شود به طوری که بیشترین میزان سرقت در موتورسیکلت‌ها، موتورسیکلت دوچرخ و در خودروها سوزوکی و تویوتا کرولا می‌باشد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار