اولین گروه زائران حج اعزام شدند

اولین گروه زائران حج با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عازم عربستان شدند.
کد خبر: ۳۰۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ - 18July 2018

حج محلی برای تجلی وحدت مسلمانان است/ اختلافات سیاسی را کنار بگذاریدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، اولین گروه زائران حج تمتع 97 به عربستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام «سیدعلی قاضی عسکر» نماینده ولی فقیه در مراسم بدرقه این زائران با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امروز عطر معنویت حج در فضای کشور کاملاً محسوس است و با اولین پرواز حجاج بار دیگر موجی از معنویت حج را در سطح کشور مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که مجموعه‌ای در حال خدمت هستند تا تدارک حج را ببینند، خاطرنشان کرد: تمامی خدمتگزاران حج با عشق و اخلاص انجام وظیفه می‌کنند تا رضایت زائران را فراهم آوردند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه شرایط امروز جهان اسلام بسیار حساس و خطرناک است، گفت: زائران باید حساسیت زمان و مکان را درک کرده و به توصیه امام صادق (ع) توجه کنند که فرمودند زینت کشور و اهل بیت باشید.

وی با بیان اینکه حجاج چه با همسفران و چه عموم مسلمانان باید به گونه‌ای باشند که افتخاری برای کشور به شمار روند، تصریح کرد: اختلافات سیاسی نباید در حج متجلی شود؛ چرا که آنجا جای تفرقه نیست بلکه محلی برای وحدت است بنابراین زائران باید تلاش کنند در دام و توطئه دشمنان نیافتند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه سفر حج علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته با دشواری‌هایی همراه است، گفت: بر اساس روایت اگر می‌خواهید از معنویت حج بهره ببرید باید صبر را در این سفر تمرین کنید. جمعیتی حدود 86 هزار نفر در یک زمان معین زندگی اعزام شده و جمعی دارند بنابراین باید با صبر و اخلاق خوش موجب شادمانی همسفران شوید. در روایت داریم که خشم و زبان خود را کنترل کنید تا مشمول عنایات الهی قرار گیرید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها