اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی برگزار شد

صبح امروز اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ - 19July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی امروز با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسوولان برگزار شد.

سرهنگ خلبان «حمید مصطفوی» فرمانده پایگاه شکاری شهید «حسینی» خراسان جنوبی امروز در این مراسم، اظهار داشت: هدف از برگزاری این یادواره تجلیل از مقام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های ایثارگران و شهدا می باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون یادواره رسمی برای شهدای نیروی هوایی در استان برگزار نشده است، افزود: بازدیدهایی از خانواده شهدا صورت گرفته و خدمت خانواده های این عزیزان رسیده ایم.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چند تن از شهدای خلبان زادگاهشان روستاهای استان بوده است، افزود: شهید «رامین فر» و «غفوری» در روستاهای «قاین» متولد شدند که به آسمان پرواز کردند و فرود نیامدند.

مصطفوی یادآور شد: شهید «حسینی» که پایگاه هوایی به نام ایشان مزین است، از خلبانان ویژه نیروی هوایی و آشیانه جمهوری اسلامی ایران بوده است که شخصیت های ویژه کشوری را جابجا می کرده است.

 وی با اشاره به ماجرای شهادت شهید حسینی، گفت: این خلبان در پروازی که حامل تنی چند از شخصیت های کشوری بوده است مورد رصد منافقین قرار می گیرد و هواپیمای میگ عراقی از آنها می خواهد که در خاک عراق فرود بیاید اما شهید «محلاتی» که نماینده حضرت امام در سپاه بوده است می گوید ما تسلیم شدنی نیستیم و مورد حمله هواپیمای عراقی قرار می گیرند و جاودانه می شوند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حسینی خراسان جنوبی ادامه داد: شهید «فغانی» اهل «طبس»، شهید «ابراهیم زاده» اهل «بیرجند» و شهید «زنگویی» از سربازان نیروی هوایی است که سال گذشته به شهادت رسیدند و هنوز عطر شهادتشان به مشام می رسد.

مصطفوی بیان داشت: انها که رفتند کار حسینی کردند و ما که ماندیم باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار زینبی کنیم و همه شهدا مصداق آیه « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» هستند و انشالله ما بتوانیم وظیفه سربازی خود که زنده نگه داشتن یاد شهدا است را به درستی انجا دهیم.

اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان جنوبی برگزار شد

گفتنی است این مراسم با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شد و در انتهای این مراسم، از خانواده تنها شهید مدافع حرم استان شهید «بصیری پور» و آخرین شهید مدافع وطن از کارکنان ناجا، شهید «یوسفی» نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها