مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در گفت وگو با دفاع پرس:

استجابت دعاهای حضرت امام خمینی(ره)، از بهترین نتایج پذیرش قطعنامه 598 بود

«حجت الله ناصر پور» گفت: پذیرش قطعنامه 598 نتایج مهمی برای ملت ایران به همراه داشت ازجمله استجابت دعای امام خمینی (ره)، که از خداوند خواسته بود که حقانیت جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسد و راه مبارزه وشهادت برای ملت ایران باز بماند.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 20July 2018

استجابت دعاهای حضرت امام خمینی(ره)، از بهترین نتایج پذیرش قطعنامه 598 بود«حجت الله ناصر پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس لرستان در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد، با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 از طرف جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت:  در سال1359 صدام، جنگ تحمیلی را با اهدافی خاص شروع کرد که مهمترین آنها، اثبات رهبری خودش برجامعۀ عرب، پرکردن خلأ نبود شاه ملعون که در خاورمیانه توسط آمریکا به عنوان ژاندارم منطقه معرفی شده بود و از همه مهمتر جبران تحقیرخودش به واسطۀ پذیرش قطعنامه الجزایر، بودند.

وی افزود: استکبار جهانی که چشم دیدن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نداشتند، از تمام ظرفیت ها و زمینه های به وجود آمده، برای تشویق و ترغیب صدام استفاده کردند که با راه اندازی جنگ بین دو کشور ایران و عراق،  جلوی رشد این نهال نوپا را بگیرند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی شروع شد که هم امکانات و ماشین جنگی عراق قوی بود وهم تمامی قدرت های نظامی دنیا، از این رژیم ملعون دنیا حمایت کردند چرا که جمهوری اسلامی ایران را مانع رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه می دیدند.

ناصر پوربا بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی دفاع در مقابل متجاوز واجب است، عنوان کرد: ملت قهرمان ایران به رهبری حکیمانه  امام خمینی، هجوم دشمن بعثی  را به خاک میهن اسلامی بر نتافتند و در همان اولین ساعات شروع جنگ، به قصد دفاع از ارزش ها، به مقابله دشمن شتافت .

وی تصریح کرد: سازمان ملل که بازیچه ای در دست کشورهای استکباری بود، زمانی که توان نیروهای رزمی و نظامی ایران را در مواجهه با دشمن و بیرون کردن دشمن از خاک جمهوری اسلامی فوق العاده دید، علی الخصوص بعد از فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس، قطعنامه هایی صادر کرد که هیچ کدام به نفع ایران نبود و سودی برای کشور ما نداشت و منافع ما را تأمین نمی کرد و نتایج آنها در حد توقف جنگ در مرزها بود که عراق بتواند تجدید قوا کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان لرستان افزود: با وجودی که  درآن زمان  یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران، جنگ تا رفع فتنه در جهان بود ولی در سال 1367 مصالح و ضرورت هایی باعث شد که امام خمینی (ره)، مصلحت ها را به نفع جامعه تغییر دهد چرا که ما در شرایطی بودیم که ادامه جنگ به نفع ما نبود و پذیرش قطعنامه 598 از طرف ایران، منافع ما را از نظر حقوقی و معنایی تأ مین می کرد و بنا بود که با پذیرش قطعنامه، کشور متجاوز از طرف سازمان ملل معرفی شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: امام خمینی که با تمام  وجود به امت خدمت می کرد حاضر شد از آبروی خودش برای مصلحت نظام بگذرد و با پذیرش قطعنامه از آن به عنوان نوشیدن جام زهر یاد کند ولی  در عین حال پذیرش  آن  را به عنوان انجام  تکلیف الهی و پایان جنگ  می دانست و  همین مسئله، امام خمینی(ره) و فقه شیعه را بیشتر به ملت ایران و جهان بین الملل معرفی کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که کار را برای خدا انجام دهند و با خدا معامله کنند، خداوند هم جواب آنها را می دهد گفت: پذیرش قطعنامه 598 فواید زیادی برای ما داشت از جمله اینکه بعد از پذیرش قطعنامه 598 و اتمام جنگ، رژیم بعثی عراق به کویت حمله کرد و این یک امداد غیبی بود که درنده خویی صدام برای افکار عمومی جهان روشن شد و از طرفی ولایت پذیری ملت ایران به ویژه رزمندگان حاضر در میادین جنگ برای جهانیان به اثبات رسید و فرصت های  بین المللی و داخلی و پیروزی هایی که نصیب ملت ایران شد را نمی توان نادیده گرفت.

ناصر پور در پایان  افزود: استجابت دعای امام راحل، که از خداوند خواسته بود که  حقانیت جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسد و راه مبارزه و شهادت برای ملت ایران باز بماند، از مهمترین نتایج پذیرش قطعنامه 598 بود.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار