امام جمعه موقت ساری:

دولت برای حل مشکلات گام عملی بردارد/ حاجیان فریب بازارهای عربی را نخورند

امام جمعه موقت ساری گفت: خواسته مردم از رئیس جمهور و کابینه دولت این است به فرامین مقام معظم رهبری گوش دهند و قیمت کالاها را کاهش دهند.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ - 20July 2018

دولت برای حل مشکلات گام عملی بردارد/ حاجیان فریب بازارهای عربی را نخورندبه گزارش دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: از امام رضا( ع) روایت شد، کسی که در جامعه گره‌ای از مردم باز کند خداوند در روز قیامت مشکلات آنان را رفع خواهد کرد.

وی ضمن در پیش بودن ولادت امام رضا(ع) ادامه داد: مومن را مومن نمی‌نامند، مگر اینکه سنت خدا، پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی(ع) در زندگی فردی و اجتماعی وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت مرکز مازندران افزود: باید ببینیم تا چه حد توانستیم این سنت‌ها را در زندگی خود جاری و ساری کردیم‌.

قاسمی اضافه کرد: رازداری یکی از روش‌های سنت خداوندی است و باید ببینیم آیا راه و روش پیامبر اکرم(ص) را بررسی کردیم تا طبق آن زندگی کنیم و در زندگی فردی خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدارا کردن با مردم یکی از روش‌های پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: صبر از سنت و روش ائمه اطهار است و باید در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها صبر داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به آغاز مناسک حج تمتع گفت: قرار است امسال از ایران 85 هزار زائر به مکه مشرف شوند که 3 هزار نفر آن از مازندران عازم مکه مکرمه خواهند شد.

قاسمی با بیان اینکه این سفر معنوی است و در این مدت حاجی باید برای خود توشه جمع کند و در ذهنش غیر از اعمال چیزی در ذهن نداشته باشند، گفت: حاجیان در بازارهای مکه و مدینه حضور نیابند و این‌ها سفیران جمهوری اسلامی هستند و زرق و برق بازارها آنها را فریب ندهند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال شعار حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد از کالاهای بازارهای عربی خریداری نشوند بلکه در این مدتی که عازم خانه خدا هستند مشغول راز و نیاز باشند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه چند ماهی است وضعیت اقتصادی کشور به هم ریخته است و اقلامی که قیمت عادی داشت با گزاف‌گویی رئیس جمهور کم عقل  آمریکا به هم ریخت، اضافه کرد: اگر قرار است از این گذرگاه هولناک عبور کنیم مردم و مسؤولان باید به فرامین مقام معظم رهبری گوش فرا دهند.

امام جمعه موقت مرکز مازندران اظهار کرد؛ خواسته ما از رئیس جمهور و کابینه دولت این است به فرامین مقام معظم رهبری گوش دهند و قیمت کالاها را کاهش دهند و ملت توقع دارند دولت‌مردان حواس خود را جمع کنند.

قاسمی با بیان اینکه وقتی کسی دو تن سکه جمع کرد و یا واردات بی‌رویه خودرو داشته‌ مردم منتظر برخورد هستند تا مردم امیدوار باشند، اظهار کرد: کشور ما ناخدا دارد و ناخدای آن با خدا است دشمنان بدانند با ایران اسلامی در افتادن کار سختی است.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند ملت ما زیر بار حرف زور نمی‌رود و خودجوش بر ضداستکبار شعار می‌دهد، درباره آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گفت: شناسنامه ساری مسجد جامع است و تقاضا داریم هرچه سریع‌تر ساخته شود.

امام جمعه موقت ساری در پایان درباره مراجعات مردمی به دفتر امام جمعه گفت: سالانه 40 هزار ارباب رجوع داریم  که 90 درصد آنها مشکلات مادی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار