تداعی خاطرات دفاع مقدس با الله اکبر‌های «سید صالح»

الله اکبر‌های جانباز بسیجی «سید صالح موسوی» نشان از اعتقاد و حماسه به یادماندنی روز‌های مقاومت دارد و تداعی‌گر ارزش‌هاست.
کد خبر: ۳۰۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 05August 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سید صالح موسوی رزمنده و جانباز دفاع مقدس است. وی هنوز هم به یاد روز‌های مقاومت خرمشهر که می‌افتد، ذکر «الله اکبر» و عبارت «ماشاءالله» را بر زبان جاری می‌کند. اینها تکیه کلام های سید در دوران دفاع مقدس و بسیاری از رزمندگان اسلام بوده است. در هنگامه جنگ با این الفاظ و روحیه جهادی توان مقابله با دشمن تا بُن دندان مسلح را بالا می‌بردند و بر سلاح‌ها و ابزارها‌ی پیشرفته فائق می آمدند. این حماسه‌سازان مشکلات را با یاد خدا و توسل به ائمه (ع) تحمل می‌کنند.

الله اکبر‌های سید صالح موسوی یاد خاطرات دفاع مقدس را تداعی می‌کند

بسیجیانی ولایت مدار و متعهد که تحت امر رهبر و ولی فقیه هستند، در بستر بیماری هم دست از اعلام حمایت از رهبرشان برنمی‌دارند.

سید صالح که در زمان دفاع مقدس چندین مرتبه مورد اصابت تیر و ترکش دشمن قرار گرفته است، از جانبازان دفاع مقدس محسوب می شود. وی در چند برنامه روایت فتح با شهید آوینی به بیان خاطرات روز‌های مقاومت در خرمشهر پرداخته مدتی مسئول شورای شهر بوده و دراین مسوولیت خدمت کرده است و همیشه در حال کمک و پیگیری کار مردمی است که از محرومیت و مشکلات رنج می‌برند. وی در جریان سفر به آبادان دچار سکته مغزی می‌شود.

بتول کازرونیان همسر رزمنده دوران دفاع مقدس «سید صالح موسوی» در گفت‌وگو با دفاع پرس می گوید: همسرم در آبادان بود، که دچار سکته مغزی شد و بعداز هفت روز برای درمان و رسیدگی به خاطر امکانات بهتر وی را با آمبولانس به تهران منتقل کردیم.

الله اکبر‌های سید صالح موسوی یاد خاطرات دفاع مقدس را تداعی می‌کند

وی بیان می‌کند: سید صالح حدود 20 روز در بیمارستان بقیه الله و چند روز هم در خانه بستری بود، ولی به دلیل نامساعد بودن حالش و این که نمی‌تواند غذا بخورد و درد شدیدی که در معده احساس می‌کرد، این بار او را به بیمارستان عرفان منتقل کردیم.

همسر جانباز دفاع مقدس ادامه می‌دهد: چند روز است که همسرم در این بیمارستان بستری شده و خوشبختانه وضعیت وی رو به بهبودی است و در چند روز آینده می‌تواند غذا بخورد؛ البته دست و پای وی قدرت حرکت ندارد.

سید صالح که در زمان اعزام به جبهه 17 ساله بود، به یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس می‌پردازد و می‌گوید: سراسر جنگ زیبایی بود «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى». آرپیجی را که شلیک می‌کردم، ندای الله اکبر و ماشاالله سر می‌دادم.

الله اکبر‌های سید صالح موسوی یاد خاطرات دفاع مقدس را تداعی می‌کند

سید هنوز هم که به یاد آوری خاطرات جنگ می‌پردازد، اشک در چشمان وی حلقه می‌زند، بغض کرده و احساسات بر وی غلبه می‌کند، نام شهدا به ویژه «محمد جهان آرا» وی را منقلب و ناآرام می‌کند و دوستانش موضوع بحث را عوض می‌کنند. از ادامه گفت‌وگو با سید منصرف می‌شویم و ارتباطی با دوستان و همرزمان وی می گیریم تا در فرصتی مناسب خاطرات دفاع مقدس به ویژه روایت مقاومت بچه های خرمشهر را از آنان پیگیر شویم. روایت هشت سال مقاومت مردم ایران روایتی ماندگار و همیشگی است.

خوشبختانه حال سید صالح رو به بهبودی است و درمان و پیگیری کارهای وی در خانه امکان پذیر است. خوشبختانه مشکل بلع وی رفع شده و تنها می تواند سوپ بخورد و لوله معده وی برداشته شده است، البته هنوز قسمت چپ وی فلج است و بهبودی کامل برای وی حاصل نشده است.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار