حسین یکتا: امروز «عریضه بنویس» غصه مردم باید حزب‎اللهی‎ها باشند

رزمنده دفاع مقدس گفت: باید با معرفت‌ها و بصیرت دار‌ها را هم جدا کنیم و اصلش هم به غم و غصه مردم خوردن برسیم و این محقق نمی‌شود مگر همان حرف حضرت آقا که باید به دهه ۶۰ برگردیم دهه ۶۰ که ده سال در مسجد خوابیدیم غم و غصه مردم را می‌خوردیم.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ - 23July 2018

حسین یکتا: امروز «عریضه بنویس» غصه مردم باید حزب‎اللهی‎ها باشندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ما یک بار کردستان می‌جنگیدیم بعد یکباره خوزستان جنگ شد و در خوزستان می‌جنگیدیم جنگ دریا شد در دریا می‌جنگیدیم موشک به شهر‌ها آمد با موشک شهر‌ها را پیگیری کردیم شیمیایی در جبهه آمد، ما یک بار بحث شبیه خون و تهاجم و قتل عام و ناتوی جبهه فرهنگی داشتیم دعوا و درگیر فرهنگ و دختر و پسرمان در عرصه فرهنگ بودیم که دشمن دید در این جا داریم پیش می‌رویم موفق می‌شویم یک جنگ دیگری به ما تحمیل کرد که همان جنگ سخت است این‌ها حرف‌های دلسوخته انقلاب و نظام اسلامی یعنی حاج حسین یکتا است کسی که چند وقتی است با مستند «روایت مردم» مهمان خانه‌های مردم شده «خبرگزاری دانشجو» در یک گفتگوی مفصل با وی گوشه‌ای از دغدغه‌های این جانباز را روایت می‌کند.
در زیر مصاحبه حاج حسین یکتا راوی هشت سال دفاع مقدس می‌خوانید:

وی با اشاره به جنگ سخت این روز‌ها گفت: جنگ سخت یعنی داعش که جلوی گفتمان انقلاب را بگیرد در آن جنگ بودیم که قصه جنگ اقتصادی عملا شروع شد، که حضرت آقا فرموند اکنون زمان اقتصاد مقاومتی است که حالا این قصه‌ها به قصه‌های داخل هم برمی گردد که بعضی از نفوذی‌ها در قلعه را باز کردند تا جنگ اقتصادی آغاز شود و بعد آقا در مقابل این افراد گفت: اقتصاد مقاومتی، بنابراین جنگ اقتصادی، ما را به سمت مسائل اجتماعی کشاند مانند تعطیلی کارخانه، بیکاری، طلاق، ازدواج و اعتیاد و عملا جبهه ما باز شروع شد.

یکتا تصریح کرد: جبهه جدیدی هم که به اعتقاد ما باز شده این است که این نیاز و نگاه مردم به کمک مسئولین تبدیل به مطالبه گری اجتماعی می‌شود یعنی یک جا‌هایی خودش را در اغتشاش نشان می‌دهد که شاید سوز و درد مردم یک جایی توسط ضد انقلاب تبدیل به دوده می‌شود و در چشم انقلاب می‌رود که ما نباید بذاریم دود بشود، به داد و دل و سوز مردم برسیم و این جا باید تکلیف نفاق و نظام را از هم جدا کنیم، چون ما یک نظام داریم یک نفاق در نظام داریم و باید آن را جدا کنیم.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: باید با معرفت‌ها و بصیرت دار‌ها را هم جدا کنیم و اصلش این است که به غم و غصه مردم  برسیم و به اعتقاد من هم این محقق نمی‌شود مگر همان حرف حضرت آقا که باید به دهه 60 برگردیم، دهه 60 که ده سال در مسجد خوابیدیم غم و غصه مردم را می‌خوردیم برای میهن و اسلام و دین و قرآن و ناموس این مردم جان می‌دادیم حالا باید آبرو بدهیم خون دل بخوریم پای قصه مردم بایستیم و اگر قرار است که کسی مطالبه کند ما باید مطالبه گر باشیم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد برای حل مسئله مردم ما باید انجام بدهیم نه حرکت‌های غیرخدایی، غیرانقلابی و غیراسلامی که از خارج هدایت شده و از آن طرف باید باور کنیم مردم غم و غصه و قصه دارند و باور دارند در فلان بخش و اداره کارشان حل نمی‌شود.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به حرکت‌های غیر انقلابی بیان کرد: غیر انقلاب به دنبال حل مسائل مردم حتی از طریق قانونی و تغییرات قانونی نیست یا در یک جایی مردم می‌بینند که بعضی‌ها پیر شده اند باید بگوییم در آن حوزه اجازه ورود به دهه 60 و افسران جوان جنگ نرم و اقتصادی را نمی‌دهند، راهکار حل غصه مردم چیست؟ که باید اشاره کنیم آمدن نسل جوان رویش پرطراوت جدیدی است که با نگاه حل جهادی مجاهدانه مسائل مردم به میدان بیایند که از اروند‌ها و خیبر‌های این روز‌ها به راحتی عبور می‌کنیم، از مجنون با پل سید الشهدا عبور می‌کنیم از تمام موانع و میدان مین با نگاه طراحی حسن باقری‌ها عبور می‌کنیم، به این خاطر امروز روز مطالبه گری مردم بابت بعضی از نیازهایشان است که دشمن از آن طرف بهش می‌دمد و از این طرف بعضی از فشار‌ها را زیاد می‌کند که اگر ما نرویم وسط غم و غصه مردم و اگر امروز بسیج دانشجویی ما پایگاه‌های بسیج ما پایگاه‌های هسته‌های مقاومت و هسته‌های حل مسئله مردم و همان مسجد‌های اول انقلاب نفت در خانه مردم می‌بردیم خرمن مردم درو می‌کردیم نشویم یکی دیگر میاد مسئله را از یک روش دیگری حل می‌کند و شاید آن روش انقلابی و جهادی نباشد.

وی افزود: به دلیل همین ادله‌ها ما باید وسط میدان برویم، در برنامه روایت مردم ما رفتیم وسط بازار به چند دلیل بود یکی اینکه من، چون خودم بچه بازار هستم و در نقطه این فضا بزرگ شدم می‌توانستیم با مردم یک رابطه گفتمان و تخصصی و حرفه‌ای برقرار کنیم. بنده معتقدم بچه هیئیتی و بسیجی و درد دین خدا پیامبردار اگر وسط مردم برویم مردم باور می‌کنند که ما برای حل مسئله شان آمدیم نیامدیم رای جمع کنیم نیامدیم دلبری کنیم و یک اهداف و اغراض دیگری، هر چند سیاست ما عین دیانت ماست، ولی مردم این باور را دارند و این که ما دیدیم.

یکتا تصریح کرد: بعضی اوقات بچه‌ها سوال می‌کنند شما چند روزی که درمیان مردم بودید کسی برخورد بدی کرد یا خیر؟ که من در جواب گفتم ما وسط دعوا و درگیری و حرف و حدیث به سمت مردم رفتیم و زمانی هم که فضا آرام‌تر شده بود باز وسط بازار و وسط غصه‌های مردم بودیم، ولی یک مورد و یک نفر به ما بی احترامی نکرد اوایل هم اگر دو تا می‌گفتند این حاج حسین است که کنار زلزله زده ها  بود حالا وسط آتش غصه مردم است از دو روز که برنامه پخش شد احترام‌ها بیشتر شد.

وی ادامه داد: مردم دردهایشان رودررو گفتن و یا پیامک زدن، در خیابان که من را می‌دیدند می‌گفتن که حاجی این مساله را هم بگو پیداست مردم به ما توجه دارند و اعلام دردشان از یک رسانه ملی که احساس می‌کند، این رسانه مال حکومت و مال نظام است و هر چند نظام مال مردم است آرام می‌شوند حرف گوش می‌کنند و من فکر کنم اگر هر جای بازار ما امروز چهارپایه بگذاریم می‌گویند این حاج حسین از جنس خودمان است آمد.

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: اکنون خیلی حرف‌ها هست که باید ما به عنوان شنونده به مسجد و محله برویم، ما برنامه در تلویزیون کم نداشتیم، چرا این 4 دقیقه برنامه گرفت و دل مردم با آن ارتباط برقرار کرد و جیغ دشمن را هم درآورد که سیل تهمت‌ها به ما زدند و آن حرف و حدیث‌ها گفته شد، پیداست وقتی نقطه اثرگذار باشد و آن کار می‌گیرد، بعضی از برنامه‌ها به اعتقاد من توفیقی است و توفیق شد ما غم مردم و غصه مردم را گوش بدهیم و غم غصه شان را اکنون نیز «روایت مردم 2» آماده می‌کنیم با نگاه به بعضی از دستگاه‌هایی که مردم در آن دستگاه‌ها غم و غصه دارند.

یکتا در خصوص موضوع مستند «روایت مردم 2» گفت: روایت مردم قبل را در صنوف رفتیم «روایت مردم 2» را به دستگاه‌ها می‌رویم مانند اداره قوه قضاییه، دارایی، شهرداری و سراغ آقا زاده‌ها می‌رویم و ببینیم قصه آقازاده‌ها چه چیزی است که صدای مردم را درآورده سراغ بعضی از شهرک‌های بزرگ صنعتی نیز می‌رویم که کار بالاخره آنجا‌ها اذیت می‌شوند این کلیت کار ماست.

وی در مورد کتاب «مربع‌های قرمز» نیز عنوان کرد: من شنیدم که حضرت آقا فرمودند «یک رزمنده، تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده، هنوز چیز‌هایی به تاریخ، آینده و آرمانش بدهکار است» و زمانی که من یک حرفی از آقا می‌شنوم می‌گویم این برای من انشا است، یعنی کن فیکن و باید محقق شود به همین دلیل سه سال پیش ما برای برنامه رونمایی کتابی رفتم و چون کتاب را از قبل خوانده بودم با قلم زیبای آن آشنا بودم دیدم، کتابی که توسط زینب عرفانیان نوشته شده، خیلی به سبک روایت گری و صحبت ما نزدیک است درخواست جلسه با نویسنده کردم جلسه اردیبهشت سه سال پیش برگزار شد وقتی با ایشان صحبت کردم ایشان جمله‌ای گفت که من فهمیدم شهیدان وسط کار آمدند عذفانیان گفت من امسال آمدم راهیان با بچه‌ها و در «بله برون شلمچه» شما شرکت کرده بودم شما را نمی‌شناختم روایت گری و صحبت شما را نشنیده بودم در آن جا به شهدا گفتم می‌شود من خاطرات یک رزمنده و شهدا را بنویسم و شما امروز دو ماه بعد از شب شلمچه از من دعوت کردید.

یکتا با اشاره به خاطره زینب عرفانیان بیان کرد: فهمیدم قصه این کتاب در شلمچه امضا شد و در آن مقطع اجازه و اذن داده شد این نقطه شروع کار بود سه سال کار کتاب طول کشید ما در این کتاب چند اتفاق را رقم می‌زنیم که منحصر به فرد است یکی این که اولین نویسنده است به خاطر امکانی که برای ما بود با کاروان راهیان نوری که در سه مقطع از دهانه اروند تا اشنویه ارومیه را سفر کرده و تمام نقاط رزم را از نزدیک دیده است از همین رو حسش به واقعیت نزدیک است.

وی درباره کتاب خاطراتش ادامه داد: متن این کتاب خیلی به حس طبیعی نبرد نزدیک است، چون نقاط نبرد را نویسنده دیده است و دیگر اینکه ما نزدیک 70، 80 هزار عکس دیدیم و در هر فصلی که از کتاب تورق می‌کنیم فصل تمام می‌شود عکس‌های منطبق با آن فصل و متن را گذاشتیم موضوع بعدی هم این است که من از ایشان خواستم که دخترانه بنویسد زنانه بنویسد برای یک 30، 40 سال دیگر بنویسد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: به دلیل اینکه زندگی زرم من با زندگی عادی عجین شده است و باید بگویم از سال 60 که از خانه بیرون آماده ام و هنوز به خانه برنگشتم از نویسنده درخواست کردم که این مجاهدت‌ها را با نگاه سبک زندگی بنویسد اتفاق دیگر این است به چند زبان دنبال ترجمه کتاب هستیم، زیرا زمانی که ما به کشور‌های مختلف می‌رویم و جنگ را روایت می‌کنیم از ما یادگاری و روایتگری می‌خواهند، یکی دو تا بچه‌ها هم فیلم نامه نویس و کارگردان‌ هستند کار‌های فیلمی و تولیدی می‌کنند، گفتند این خودش فیلم نامه است اگر بتوانیم از بخش هایش که از سبک زندگی آن را به صورت فیلم در می‌آوریم.

وی افزود: کتاب مربع‌های قرمز کتاب شهیدان است، کتاب حاج حسین یکتا نیست ما قریب به 70 شهید رزمنده قمی را در این جا نام بردیم که با هم در جبهه بودیم مسئولین فرماندهان دیگر شهیدان نیز، نامشان در این کتاب است و باید بگویم نزدیک به 100 شهید نامش در این کتاب آمده، کتاب نورانیت و اصل حیثیت و ماهیتش به شهداست مربع‌های قرمز هم رمزی است که انشالله همه می‌خوانند و در کتاب رمزگشایی می‌شود که چرا اسمش مربع‌های قرمز است.

یکتا با اشاره به اقدامات فرهنگی جبهه انقلاب گفت: آنچه ما احساس می‌کنیم در جبهه فرهنگی انقلاب باید اقدام شود این است که پیوست اجتماعی و مجموعه ها و یگان ها را مشخص کنیم زیرا با شرایط کنونی که دشمن برایمان پیش آورده و شرایطی که مطالبه گری و اغتشاش را کلید می‌زند و مردم را تحریک و تهیج می‌کند به شوریدن، نیاز به حرکت اجتماعی داریم  تازه عرض کنم سرعت قصه‌ها و تحولات اینقدر بالاست که از پیوست خدمات اجتماعی علاوه بر آن به پیوست مطالبه گری اجتماعی نیز می خواهد، ما نیاز به یک جنبش نیاز به یک نهضت نیاز به یک حرکت عمومی توده‌ای آحادی داریم و تمام مراکز حزب الله باید هسته‌های مقاومت حل مسائل مردم خانه‌های عدالت بشود مطالبه گری مردم بشود.

وی بیان کرد: امروز عریضه بنویس غم و غصه مردم جلو در اداره باید بچه بسیجی و حزب اللهی باشد، زیرا تمام موجودی‌های داخل اداره پاسخگوی مردم نیست به هر اسم و رسمی که می‌خواهد باشد، باید بچه‌ها هسته‌های مقاومت مطالبه گری حل مسئله نه فقط مطالبه گری حل مسئله و غصه و غم خوردن مردم را شکل بدهند و علم مطالبه گری را بسیجی ها بلند کنند اگر بسیجی‌ها نباشند که با سوز دل حل کنند دیگران با دودی که در چشم نظام می‌کنند دست به وسط می آیند و بعد هزینه اش بسیار بیشتر خواهد شد به این خاطر آرایش جدیدمان آرایش نهضتی جنبشی آرایش رهبران اجتماعی  که از دل بچه‌های بسیجی بجوشد به ثمر خواهد رسید.

منبع: دانشجو

نظر شما
پربیننده ها