امروز؛

سفیر ویتنام از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد

سفیر ویتنام در رأس هیاتی دیپلماتیک، از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 23July 2018

همکاری نزدیک موزه انقلاب‌ اسلامی و دفاع‌ مقدس با ویتنامبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «خنگوین هی ین» سفیر ویتنام در رأس هیاتی دیپلماتیک، از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

وی پس از بازدید مجموعه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: این اولین سفر من به ایران، در ابتدای مسؤولیتم در این کشور است. بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخار بزرگی برای من بود. در این بازدید و با توضیحاتی که راهنمایان موزه در اختیار ما گذاشتند، نگاه بازتری به جنگ ایران و عراق پیدا کردم و حقایق بسیاری را متوجه شدم. این موزه در نوع خود بی‌نظیر است و بازدید از آن را به تمامی اهالی موزه‌ای ویتنام توصیه خواهم کرد.

این هیات بعد از پایان بازدید خود، در جلسه‌ای با علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری با سفارت ویتنام پرداختند.

سفیر ویتنام در این نشست ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی 2 کشور ایران و ویتنام، افزود: اشتراکات تاریخی و فرهنگی این 2 کشور، 2 ملت را در کنار هم قرار می‌دهد. هر 2 کشور برای دفاع از ارزش‌ها و سرزمین‌شان بسیار جانانه و دلیرانه جنگیدند. ما با بازدید از این مجموعه، به‌طور کاملاً ملموس متوجه سختی‌ها و دشواری‌های شما در این جنگ شدیم.

نگوین هی ین در ادامه به موزه‌های جنگ ویتنام اشاره کرد و گفت: 2 گروه موزه‌ انقلاب و جنگ در ویتنام وجود دارد. ما امیدواریم با اتخاذ تدابیر و هماهنگی‌های لازم، زمینه همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه میان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موزه‌های جنگ ویتنام در شهرهای هانوی و هوشی مین هر چه سریعتر فراهم کرد.

در این دیدار، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس ضمن خوش‌آمد و ابراز خرسندی از حضور هیات ویتنامی در این موزه، گفت: مقاومت مردم ویتنام در برابر استعمار آمریکایی‌ها همواره به عنوان یک اسطوره برای ملت ایران مطرح بوده است. مقاومتی که بیش از 1 میلیون کشته در این کشور برجای گذاشت. ما نیز مانند شما سختی‌های بسیاری در دفاع مقدس متحمل شدیم و بدانید که این اشتراکات تاریخی و فرهنگی، ما را بیش از پیش به هم نزدیک می‌کند.

جعفری در خصوص همکاری‌های مشترک موزه‌ای در سطح 2 کشور، افزود: امروز هم شما سربلندید و هم ما و باید این تاریخ پر افتخار را به نسل جوان کشورهایمان منتقل کنیم. در این میان، موزه یکی از بهترین ابزارهای انتقال است. ما امیدواریم حضور شما در این موزه، زمینه‌ساز ارتباط بیشتری میان موزه‌های دو کشور باشد. ما آماده معرفی عظمت و مقاومت ملت ویتنام در این موزه هستیم. امیدواریم در آینده با تشکیل کارگروه‌های مشترک، زمینه‌های همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه میان موزه‌ها، در رأس امور قرار گیرد. 

در پایان نشست، دو طرف ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌ها، هدایایی را به‌رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار