استاندار كرمانشاه:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس پروژه‌ای مهم در محور گردشگری «بیستون - طاق بستان» است

«هوشنگ بازوند» گفت: قرار گرفتن پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه در محور گردشگری «بیستون _ طاق بستان»، یکی از ویژگی بسیار برجسته این مجموعه است.
کد خبر: ۳۰۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 25July 2018

مرکز فرهنگی دفاع مقدس پروژه‌ای مهم در محور گردشگری «بیستون - طاق بستان» استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه، صبح امروز (چهارشنبه) در دومین جلسه قرارگاه سازندگی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه، اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشور‌های دنیا موزه‌هایی را برای به معرض نمایش گذاشتن افتخارات خود در جنگ‌های بزرگ و میهنی بنا کرده‌اند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس در کشور ما برخوردار از اهداف، مضامین، نماد‌ها و ارزش‌هایی بسیار والاتر از دیگر جنگ‌های رخ داده در جهان است و ما برای زنده نگه داشتن این ارزش‌های ماندگار و پرافتخار و معرفی آن به عامه مردم، نیازمند ساخت چنین مجموعه‌هایی هستیم.

بازوند تصریح کرد: کرمانشاه نقش بسیار پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته و جانمایی این موزه در استان، یک انتخاب بسیار به جا و مناسب است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه در محور گردشگری «بیستون _ طاق بستان»، یکی از ویژگی بسیار برجسته این مجموعه است.

وی گفت: برای هماهنگی بیشتر باید مجریان این طرح، نشست مشترکی را با مشاور محور گردشگری «بیستون _ طاق بستان» برگزار کنند تا بتوان از قابلیت‌ها و مزیت‌های آن در جهت جذب بیشتر مخاطب بهره بگیرند.

بازوند افزود: طراحی این مرکز فرهنگی باید به شکلی انجام شود که عامه گردشگران یک دسترسی مناسب به بخش‌های مختلف مجموعه داشته باشند.

وی گفت: مسجد این مجموعه باید به گونه‌ای جانمایی شود که مردم دسترسی بسیار آسانی به آن جهت ادای فریضه نماز داشته باشند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: فضای سبز مجموعه، بخش بسیار مهمی از فضای موزه را تشکیل می‌دهد و باید به شکل مناسب و جذابی طراحی شود.

وی افزود: شهرداری باید هرچه سریع‌تر طراحی ورودی شرقی شهر را ارائه دهد تا براساس این طرح، بازنگری‌های لازم در طرح پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار