ائتلاف «صدر»: تشکیل دولت موقت در عراق کودتا علیه انتخابات است

ائتلاف سائرون به ریاست «مقتدی صدر»، پیشنهاد تشکیل دولت اضطراری در عراق را کودتا علیه انتخابات اخیر و نتایج آن توصیف کرد.
کد خبر: ۳۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 26July 2018

ائتلاف «صدر»: تشکیل دولت موقت در عراق کودتا علیه انتخابات استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ایمن الشمری» یکی از رهبران ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست «مقتدی صدر» امروز (پنجشنبه) درخواست تشکیل «دولت موقت» در پاسخ به درخواست معترضان را کودتایی علیه انتخابات اخیر و نتایج آن توصیف کرد.

الشمری در اظهاراتی گفت: درخواست‌ها برای تشکیل دولت موقت نادرست و نماد عقب‌ماندگی در تاریخ دموکراسی و کار سیاسی در کشور است.

بنا بر این گزارش، پس از ناتوانی احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت گذشته در توافق با یکدیگر و در نتیجه تأخیر در تشکیل «فراکسیون اکثریت»، مردم در چندین استان عراق، به ضعف خدمات دولتی، بیکاری و فساد اعتراض کرده و طی چند هفته متوالی تظاهرات کرده‌اند.

تداوم وضعیت فعلی، سبب شده تا کار تشکیل دولت جدید همچنان به تعویق افتاده و برخی سیاستمداران مثل ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق، تشکیل دولت‌هایی مثل دولت نجات ملی یا دولت موقت را مطرح کنند.

به گزارش وبگاه «شبکه اخبار العراق» (INN)، الشمری تشکیل دولت موقت را نادرست خواند و آن را کودتا علیه انتخابات و نتایج آن و مصادره اراده رای دهندگان دانست.

این سیاستمدار عراقی همچنین گفت که تحقق خواسته‌های شهروندان عراقی با تشکیل دولت اضطراری ممکن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت موقت اگر تشکیل شود از خود همین گروه‌های سیاسی تشکیل می‌شود، بنابراین چرا یک دولت ملی منتخب تشکیل نشود که برای ارائه خدمات و تحقق خواسته‌های ملت عراق کار کند.

پیش از این هم «کامل الغریری»، یکی از رهبران ائتلاف نیروهای ملی عراق و عضو سابق پارلمان این کشور اوضاع کنونی عراق را دشوار و سخت توصیف کرده و از پیشنهاد تشکیل دولت موقت حمایت کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار