سرهنگ اکبری تاکید کرد؛

لزوم استعلام اصالت آگهی‌های پیش‌فروش خودرو

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا خطاب به متقاضیان خرید خودرو گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده نیست.
کد خبر: ۳۰۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 28July 2018

هشدار پلیس آگاهی به خریداران خودرو/ لزوم استعلام اصالت آگهی‌های پیش فروش خودروبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «محمدرضا اکبری» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن بر معاملات بازار خودرو‌های داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت‌ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می‌کنند.

وی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت‌های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش‌قسط پرداخت می‌کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودرو‌هایی که از سوی این شرکت‌ها به مشتریان وعده فروش داده می‌شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می‌کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آن‌ها می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیارد‌ها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه‎ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش‌فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت‌های وارد کننده خودرو می‌بایست جهت انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، اظهار داشت: شهروندان محترم چنانچه تبلیغات شرکت‌های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند، باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده نیست؛ لذا باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مبادی مربوطه اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها