امام جمعه فردوس:

نبودِ مهارت یکی از دلایل وجود بیکاری در شهرستان «فردوس» است

حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» نبودِ نیروی کارِ با مهارت را بخشی از مشکلات و دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان «فردوس» دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در این زمینه پایه‌های اقتصاد بارور را مهیا می‌کند.
کد خبر: ۳۰۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 28July 2018

نبود نیروی کار با مهارت از دلایل وجود بیکاری در شهرستان «فردوس»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، جمعی از کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سردار «شهید رادمرد» شهرستان فردوس، با حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» در این دیدار، اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت در تولید، با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می‌شود که سازمان فنی و حرفه‌ای در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد.

وی نبود نیروی کار با مهارت را بخشی از مشکلات و دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این زمینه، پایه‌های اقتصاد بارور را مهیا می‌کند.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: نیازسنجی مهارت‌های موردنیاز در شهرستان فردوس به‌ویژه در کارخانه‌جات و صنایع و آموزش نیرو‌های ماهر در زمینه‌های مورد نیاز، می‌تواند در افزایش کیفیت بازدهی نیروی کار موثر باشد.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور با توجه به مسئولیت خود در عرصه تربیت نیروی انسانی متخصص، در این برهه زمانی بیش از گذشته می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

راه اندازی مرکز آموزش تخصصی سنگ شرق کشور

«حسن یعقوبی» رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای «شهید رادمرد» شهرستان فردوس نیز در این دیدار خواستار معرفی و ترویج خدمات مراکز فنی و حرفه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه شد و اظهار داشت: سال گذشته در بخش‌های مختلف آموزشی ۱۶۶ دوره آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: طی چهار ماهه ابتدای امسال تاکنون در بخش‌های آموزشی مختلف این مرکز ۷۳ دوره برگزار شده که ۹۰۹ نفر معادل ۸۸ هزار و ۲۷۱ نفر ساعت آموزش بوده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد شهرستان فردوس از راه اندازی مرکز آموزش تخصصی سنگ شرق کشور در شهرستان فردوس در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون در بخش آموزش‌های غیردولتی تعداد ۹ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار