دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

سوخو 22 مجهز به کروز 1500 کیلومتری زنگ خطری برای رزم‌ناوهای فرامنطقه‌ای

جنگنده سوخو 22 که از موشک با بُرد 1500 کیلومتری کروز برخوردار است، پیش از قرار گرفتن در برد راداری رزم‌ناوهای فرامنطقه‌ای قادر به شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر است.
کد خبر: ۳۰۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ - 29July 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به تازگی از 10 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22 که به همت متخصصان فنی این نیرو و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بهینه‌‌سازی شده و ارتقا یافته‌اند، رونمایی کرد.

سوخو 22 که در جریان جنگ خلیج فارس در سال 1991 وارد ایران شده بود، پس از مدتی کد سازمانی دریافت کرد و رسماً به ناوگان هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیوست.

جنگنده بمب افکن سوخو 22 از جمله هواپیماهای ضربتی تک‌کابینه با بال‌های متحرک و قابلیت نشست و برخاست در کوتاه‌ترین برد مسافتی است. این هواپیمای دو منظوره که بیشتر از قابلیت بمب‌افکن برخوردار است، می‌تواند بیش از 4 تن بمب و موشک‌های هوا به هوا و هوا به سطح و همچنین انواع راکت‌ها را با خود حمل کرده و به سوی مواضع دشمن پرتاب کند. این هواپیما همچنین قابلیت حمل موشک‌های ضد کشتی 31ـKH را نیز دارد. 

این جنگنده که از مانورپذیری خوبی در آسمان برخوردار است، قادر به پرواز تا ارتفاع 50 هزارپا بوده و همچنین با سرعت 2 و یک دهم ماخ، قابلیت انجام ماموریت‌هایی چون پشتیبانی نزدیک از یگان‌های سطحی را نیز دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جریان رونمایی از جنگنده‌های بازآماد شده سوخو 22 اظهار داشت: با این ارتقا، این جنگنده بمب‌افکن‌ها قادر به حمل و بهره‌برداری بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا و انتقال اطلاعات از پهپاد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه‌زن با برد یک هزار و 500 کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.

سوخو 22 سپاه پاسدارن آماده نبرد

نصب موشک کروز با برد 1500 کیلومتری بر قابلیت‌های تهاجمی این هواپیمای استراتژیک به طور قابل ملاحظه‌ای افزوده و کار این جنگنده را در مصاف با ناوهای جنگی بزرگ و کوچک آسان می‌کند. جنگنده سوخو 22 که از موشک 1500 کیلومتری کروز برخوردار است، پیش از قرار گرفتن در برد راداری رزم‌ناوهای فرامنطقه‌ای قادر به شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر است.

این جنگنده بمب افکن در جریان مقابله با تکفیری‌های عراق و سوریه نیز توانست کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد و به طور ضربتی مهمترین مواضع آنان را مورد هدف قرار دهد.

بهینه‌سازی و ارتقای توان عملیاتی جنگنده سوخو 22 در شرایطی که چندین سال است به لحاظ تجهیزات جنگی و نظامی در تحریم به سر می‌بریم، بیانگر آمادگی و خودباوری نیروهای مسلح و متخصصان فنی برای کارهای بزرگ در سخت‌ترین شرایط است.

در حال حاضر سپاه پاسداران در زمینه بازآماد هواپیماهای جنگنده سوخو 25، سوخو 22 و هواپیماهای رزمی و ترابری فعالیت می‌کند و از بالاترین سطح مرکز تعمیراتی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها