سرهنگ حسینی:

بیشترین سرقت‌های پایتخت مربوط به قطعات و محتویات خودرو است

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو را در صدر جرم سرقت در 4 ماه نخست سال جاری در شهر تهران اعلام کرد و از اجرای طرح ویژه برای پیشگیری و مقابله با این نوع جرم خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ - 29July 2018

بیشترین سرقت‌های پایتخت مربوط به قطعات و محتویات خودرو استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «سیدمحمد حسینی» جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم اختتامیه پنجمین کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار پرسنل کلانتری‌ها که با حضور 150 نفر از افسران گشت انتظامی و ماموران 110 برگزار شد، اظهار داشت: در 4 ماه نخست سال جاری کشفیات کلانتری‌ها در خصوص سرقت نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است که اجرای طرح‌های رعد و امنیت محله محور که رئیس پلیس پایتخت بر آن تاکید داشته در این رابطه بسیار موثر بوده است.

وی افزود: بیشترین نوع سرقت در شهر تهران در 4 ماه نخست سال جاری، سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو بود که طرح‌ریزی‌های ویژه عملیاتی برای پیشگیری و مقابله با آن را به کلانتری‌ها ابلاغ کرده‌ایم. ضمن آنکه همکاری شهروندان و رعایت نکات پیشگیرانه می‌تواند ما را در اجرای این طرح یاری دهد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: پیشگیری انتظامی از وقوع جرائم در محلات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی مهمترین مأموریت گشت‌هاست که عملکرد مأموران گشتی نقش مهمی در افزایش اعتماد شهروندان به کلانتری‌ها را به دنبال دارد.

این مقام انتظامی همچنین عنوان کرد: هدف از برگزاری چنین کارگاه‌هایی تعالی بخشیدن به رفتار پرسنل در ماموریت‌های متنوع است تا موجبات رضایتمندی شهروندان فراهم آورده شود که در مجموعه فرماندهی پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بهترین اساتید دانشگاهی جهت آموزش نیروها استفاده می‌کنیم و از درگاه‌های مختلف همانند مرکز 197 و 110 در حال رصد رفتار میدانی ماموران هستیم که روزانه تعداد بسیاری تماس با شهروندان داریم تا نحوه عملکرد را ارزیابی کنیم.

سرهنگ حسینی در پایان گفت: نحوه رفتار ماموران 110 در ماموریت محوله از آنجایی حائز اهمیت است که به عنوان نخستین مداخله‌گر در ماموریت‌هایی حضور پیدا می‌کنند که شهروندان پلیس را به مدد می‌طلبند و می‌بایست ضمن آشنایی به قوانین و مقررات و آگاه‌سازی شهروندان، رفتاری متناسب با نوع ماموریت داشته باشند که نمونه آن حضور ماموران در صحنه‌های سرقت است که باید با شهروندان مالباخته از آنجا که مالشان از دست رفته است، رفتاری تسکین بخش از خودشان نشان دهند و افسران گشت با حضور در محل سریعاً نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها