بسطامی در سومین جلسه آموزش فضای مجازی:

متن تبلیغی باید واقع‌بینانه باشد

بسطامی گفت: متن تبلیغی باید واقع‌بینانه باشد و طوری تنظیم شود که با صداقت با مخاطبین ارتباط برقرار کند. در نوشتن متن تبلیغی باید ابتدا به مزایا، سپس به خصوصیات و معرفی کالا یا تفکر بپردازیم.
کد خبر: ۳۰۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 31July 2018

متن تبلیغی باید واقع‌بینانه باشدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سومین جلسه از سلسله جلسات دوره تخصصی فضای مجازی با محوریت پرداختن به مسایل مرتبط با انقلاب‌ اسلامی و دفاع‌ مقدس و تبیین نقش مشارکت زنان در عرصه ایثار و جهاد با حضور امین بسطامی و امین اسدی در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

امین بسطامی به بیان نحوه نگارش متن تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: متن تبلیغی باید واقع‌بینانه باشد و طوری تنظیم شود که با صداقت با مخاطبین ارتباط برقرار کند. در نوشتن متن تبلیغی باید ابتدا به مزایا بپردازیم، سپس به خصوصیات و معرفی کالا یا تفکر. مزایا آن دسته از امتیازاتی است که قرار است به مصرف کننده داده شود. در متن تبلیغی باید تیتری بنویسید که جلب توجه کند و جملات باید طوری تنظیم شوند که با خواندنشان، احساس خوشایندی به مخاطب دست بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نوشتن متن تبلیغی باید نقاط قوت را زودتر آشکار کنیم، گفت:  لحن نوشتن را یاد بگیرید. لحن نوشتن نباید خیلی رسمی و خشک و یا خیلی عامیانه باشد. همچنین باید از حاشیه و نیز کلی گویی پرهیز کرد. در خبر یا متن تبلیغی یکی از فاکتورها، ارزش داشتن خبر است. خبر باید داری ارزش، شگفتی، استثناء، بزرگی، فراوانی و تازگی باشد.

بسطامی در ادامه اظهار داشت: گام بعدی در نوشتن متن تبلیغی، مخاطب شناسی است. لازم است شرایط فرهنگی، اجتماعی، سن، جنس، شغل مخاطب را بشناسیم. در متن فقط کلمات نقش ندارند، بلکه ارتباط کلمات با هم نیز، مهم است. قرآن کریم از طریق تصویرسازی مفاهیم انتزاعی را تصویرسازی کرده است. بازنمائی قرآن بر اساس واقعیت است؛ اما بازنمائی در شبکه مجازی لزوما واقعیت نیست و تصویرسازی در قرآن اصل است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار